misselijkheid,vaak s avonds,hoe komt t en hoe kom k ervanaf?
Moderator: Moderators
@ lano
ik heb twee jaar niets rauw gegeten, dus ook geen fruit
pas sinds drie maanden eet ik nu dagelijks een schijfje appel, een soeplepel witloof, een schijfje tomaat, een half blaadje salade.
ik heb twee jaar niets rauw gegeten, dus ook geen fruit
pas sinds drie maanden eet ik nu dagelijks een schijfje appel, een soeplepel witloof, een schijfje tomaat, een half blaadje salade.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hallo Iano,
Je mag er zeker van zijn dat ik jouw symptomen herken. Dat is trouwens één van mijn vele calvarie-wegen: aldoor misselijk en maag- en buikpijn. Heb een enorm vertraagde maag- en darmlediging, met alle gevolgen vandien.
Deze morgen heb ik onuitstaanbare pijnen gehad in mijn borstkas aan de linkerkant. Ik dacht dat ik ging flauwvallen van de pijn. Heb dan maar weer tabletten Buscopan ingenomen om de pijn wat te verzachten . Ik verdraag net als jij zogoed als geen vetten. Dat is al mijn probleem van baby af. Ik ben dan ook een lichtgewicht door al die miserie.
Als ik een goed geneesmiddel zou vinden, laat ik het hier direct weten.
In afwachting: sterkte en voel je gesteund door lotgenoten.
O ja, ook die hartkloppingen heb ik erbij.
Je mag er zeker van zijn dat ik jouw symptomen herken. Dat is trouwens één van mijn vele calvarie-wegen: aldoor misselijk en maag- en buikpijn. Heb een enorm vertraagde maag- en darmlediging, met alle gevolgen vandien.
Deze morgen heb ik onuitstaanbare pijnen gehad in mijn borstkas aan de linkerkant. Ik dacht dat ik ging flauwvallen van de pijn. Heb dan maar weer tabletten Buscopan ingenomen om de pijn wat te verzachten . Ik verdraag net als jij zogoed als geen vetten. Dat is al mijn probleem van baby af. Ik ben dan ook een lichtgewicht door al die miserie.
Als ik een goed geneesmiddel zou vinden, laat ik het hier direct weten.
In afwachting: sterkte en voel je gesteund door lotgenoten.
O ja, ook die hartkloppingen heb ik erbij.
In onderstaande publicatie staat een overzichtelijke "differential diagnosis of nausea and vomiting" tabel. Misschien heb je er wat aan.
http://download.journals.elsevierhealth ... 70323X.pdf
Voor ons van belang:
-Gastoenteritis (enterovirussen, cmv, ebv en parvovirus)
-Mesenteric ischemia (laag bloedvolume/cardiac output/hoog noradrenaline verminderen de doorbloeding in de maag en darmen)
-Voedselintolerantie (staat er wel niet bij maar je kunt er toch misselijk van worden)
-Gastroparesis
-Irritable bowel syndrome
http://download.journals.elsevierhealth ... 70323X.pdf
Voor ons van belang:
-Gastoenteritis (enterovirussen, cmv, ebv en parvovirus)
-Mesenteric ischemia (laag bloedvolume/cardiac output/hoog noradrenaline verminderen de doorbloeding in de maag en darmen)
-Voedselintolerantie (staat er wel niet bij maar je kunt er toch misselijk van worden)
-Gastroparesis
-Irritable bowel syndrome
hoi Karolien,
Lief dat je wil helpen. Maar het is zo dat ik al geen jaren nog melk drink (met uitzondering van in de koffie). En de osteopaat heb ik ook geprobeerd. Die zou me er eens vanaf helpen. Hij raadde me aan alleen nog groenten te eten. Dat heb ik maanden volgehouden, zonder merkelijk resultaat. Ook nu nog eet ik tweemaal per dag veel groenten, eet dus maar alleen 's morgens een boterham, voor de rest geen brood meer.
Ik heb mij nu ook kauwtabletten magnesiumhydroxide gekocht, maar nam al een stevige dosis magnesium. Afwachten dus.
Lief dat je wil helpen. Maar het is zo dat ik al geen jaren nog melk drink (met uitzondering van in de koffie). En de osteopaat heb ik ook geprobeerd. Die zou me er eens vanaf helpen. Hij raadde me aan alleen nog groenten te eten. Dat heb ik maanden volgehouden, zonder merkelijk resultaat. Ook nu nog eet ik tweemaal per dag veel groenten, eet dus maar alleen 's morgens een boterham, voor de rest geen brood meer.
Ik heb mij nu ook kauwtabletten magnesiumhydroxide gekocht, maar nam al een stevige dosis magnesium. Afwachten dus.
Galstenen geven ook misselijkheid
goeie morgen, Tineke
ik heb vaak Domperidon gebruikt tijdens mijn Chemo,
kun je gewoon bij de apotheek of drogist kopen.
@ Marlène dat van die galstenen klopt,
sinds ik er van verlost ben, ben ik niet misselijk meer.
lieve groetjes
petraroos
ik heb vaak Domperidon gebruikt tijdens mijn Chemo,
kun je gewoon bij de apotheek of drogist kopen.
@ Marlène dat van die galstenen klopt,
sinds ik er van verlost ben, ben ik niet misselijk meer.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Voor de mensen van de misselijkheid-gastroparese link:
Jullie zijn geniaal!
De theorie:
Mijn verhoogde noradrenaline gehalte van 4,44 nmol/l veroorzaakt een vertraagde maagontlediging, (zie fig) met als gevolg misselijkheid. De verhoogde noradrenaline is waarschijnlijk een gevolg van mijn lage bloedvolume (noradrenaline daalde na verhoging van bloedvolume met een zout infuus)
Het past perfect!
Bedankt allemaal
-
Jullie zijn geniaal!
De theorie:
Mijn verhoogde noradrenaline gehalte van 4,44 nmol/l veroorzaakt een vertraagde maagontlediging, (zie fig) met als gevolg misselijkheid. De verhoogde noradrenaline is waarschijnlijk een gevolg van mijn lage bloedvolume (noradrenaline daalde na verhoging van bloedvolume met een zout infuus)
Het past perfect!
Bedankt allemaal
-
- Bijlagen
-
- symp gastric.JPG (56.18 KiB) 998 keer bekeken
Is dat wel evidence based medicine emootje LOL
Zucht....was ik maar een medische onderzoeker met een vette subsidie...dan zullen ze evidence based medicine krijgen.marlène schreef:Is dat wel evidence based medicine emootje LOL
Zoveel ideeën zo weinig mogelijkheden....zucht.
Ga eerst maar proberen ergens erytromycine te scoren. Misschien kan het prokineticum voor wat evidence zorgen. Domperidon heeft weer negatieve effecten op de circulatie.....
Gastroparesis, dat zou nu wel eens een verklaring kunnen zijn voor mijn jarenlange misselijkheid. Interessant.
Ben van mijn 14de tot mijn 17de misselijk geweest, zonder overgeven.
In het ergste jaar was een glaasje water teveel. Alles wat ik at was teveel. Er bleef dan ook niet veel Nasa meer over. Gastroscopie gehad maar niks te zien natuurlijk. Huisdokter zei dat ik misschien te weinig energie had, dat voedsel verteren dus eigenlijk teveel vroeg en dat dit ook erg traag ging. Maar niemand nam het serieus genoeg om er verder iets mee te doen (dokters dan, mijn ouders waren wel radeloos). Uiteindelijk ging het gelukkig vanzelf beter, heb echt weer leren eten. En dan is mijn lichaam om eten beginnen schreeuwen, niet normaal hoeveel ik toen at! Ben wel gestopt met groeien vanaf mijn 16de ofzo, was vroeger best groot en nu klein.
Nu heb ik er enkel last van als ik te moe ben, maar verder eet ik meer dan genoeg
Mijn familie let nog altijd op of ik genoeg eet, een overblijfseltje van toen.
Ben van mijn 14de tot mijn 17de misselijk geweest, zonder overgeven.
In het ergste jaar was een glaasje water teveel. Alles wat ik at was teveel. Er bleef dan ook niet veel Nasa meer over. Gastroscopie gehad maar niks te zien natuurlijk. Huisdokter zei dat ik misschien te weinig energie had, dat voedsel verteren dus eigenlijk teveel vroeg en dat dit ook erg traag ging. Maar niemand nam het serieus genoeg om er verder iets mee te doen (dokters dan, mijn ouders waren wel radeloos). Uiteindelijk ging het gelukkig vanzelf beter, heb echt weer leren eten. En dan is mijn lichaam om eten beginnen schreeuwen, niet normaal hoeveel ik toen at! Ben wel gestopt met groeien vanaf mijn 16de ofzo, was vroeger best groot en nu klein.
Nu heb ik er enkel last van als ik te moe ben, maar verder eet ik meer dan genoeg