misselijkheid,vaak s avonds,hoe komt t en hoe kom k ervanaf?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ lano

ik heb twee jaar niets rauw gegeten, dus ook geen fruit

pas sinds drie maanden eet ik nu dagelijks een schijfje appel, een soeplepel witloof, een schijfje tomaat, een half blaadje salade.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

Hallo Iano,

Je mag er zeker van zijn dat ik jouw symptomen herken. Dat is trouwens één van mijn vele calvarie-wegen: aldoor misselijk en maag- en buikpijn. Heb een enorm vertraagde maag- en darmlediging, met alle gevolgen vandien.
Deze morgen heb ik onuitstaanbare pijnen gehad in mijn borstkas aan de linkerkant. Ik dacht dat ik ging flauwvallen van de pijn. Heb dan maar weer tabletten Buscopan ingenomen om de pijn wat te verzachten . Ik verdraag net als jij zogoed als geen vetten. Dat is al mijn probleem van baby af. Ik ben dan ook een lichtgewicht door al die miserie.
Als ik een goed geneesmiddel zou vinden, laat ik het hier direct weten.
In afwachting: sterkte en voel je gesteund door lotgenoten.
O ja, ook die hartkloppingen heb ik erbij.
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

@ lano: Kan goed zijn hoor dat je niets alles herkent. Het punt is dat voeding een enorme invloed heeft en heel veel triggers knn bevatten. Grote kans dat je door je voeding aan te passen vooruitgang kunt boeken.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Door de hypoglycemie ben ik vaak misselijk...
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hoi Lano, Tineke,

Mijn dochter had ook een sterk vertraagde maag en darmlediging.
Sinds ze geen melk meer drinkt, en door hulp van osteopaat is ze er vanaf...
DML had lactoseintolerantie vastgesteld...

Misschien heb je hier iets aan...
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

In onderstaande publicatie staat een overzichtelijke "differential diagnosis of nausea and vomiting" tabel. Misschien heb je er wat aan.
http://download.journals.elsevierhealth ... 70323X.pdf

Voor ons van belang:
-Gastoenteritis (enterovirussen, cmv, ebv en parvovirus)
-Mesenteric ischemia (laag bloedvolume/cardiac output/hoog noradrenaline verminderen de doorbloeding in de maag en darmen)
-Voedselintolerantie (staat er wel niet bij maar je kunt er toch misselijk van worden)
-Gastroparesis
-Irritable bowel syndrome
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

hoi Karolien,

Lief dat je wil helpen. Maar het is zo dat ik al geen jaren nog melk drink (met uitzondering van in de koffie). En de osteopaat heb ik ook geprobeerd. Die zou me er eens vanaf helpen. Hij raadde me aan alleen nog groenten te eten. Dat heb ik maanden volgehouden, zonder merkelijk resultaat. Ook nu nog eet ik tweemaal per dag veel groenten, eet dus maar alleen 's morgens een boterham, voor de rest geen brood meer.
Ik heb mij nu ook kauwtabletten magnesiumhydroxide gekocht, maar nam al een stevige dosis magnesium. Afwachten dus.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Galstenen geven ook misselijkheid

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeie morgen, Tineke

ik heb vaak Domperidon gebruikt tijdens mijn Chemo,
kun je gewoon bij de apotheek of drogist kopen.

@ Marlène dat van die galstenen klopt,
sinds ik er van verlost ben, ben ik niet misselijk meer.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
lano
Actief lid

Bericht door lano »

hebben jullie ook dat je heel vaak niet weet of je honger hebt of niet? Klinkt miss raar maar ik heb bijna nooit een hongergevoel maar ook niet t gevoel van je zit vol. Ik moet altijd maar een beetje gokken.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Dat is bij mij ook enorm verstoord. Soms periodes van weken dat ik nooit honger heb. Soms dan weer periodes dat ik een soort zeurende maag heb en blijf eten. Het is een vreemd beestje, zo'n maag...
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

Voor de mensen van de misselijkheid-gastroparese link:
Jullie zijn geniaal!

De theorie:
Mijn verhoogde noradrenaline gehalte van 4,44 nmol/l veroorzaakt een vertraagde maagontlediging, (zie fig) met als gevolg misselijkheid. De verhoogde noradrenaline is waarschijnlijk een gevolg van mijn lage bloedvolume (noradrenaline daalde na verhoging van bloedvolume met een zout infuus)
Het past perfect!

Bedankt allemaal

-
Bijlagen
symp gastric.JPG
symp gastric.JPG (56.18 KiB) 1005 keer bekeken
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Is dat wel evidence based medicine emootje LOL

emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

marlène schreef:Is dat wel evidence based medicine emootje LOL
Zucht....was ik maar een medische onderzoeker met een vette subsidie...dan zullen ze evidence based medicine krijgen.
Zoveel ideeën zo weinig mogelijkheden....zucht.

Ga eerst maar proberen ergens erytromycine te scoren. Misschien kan het prokineticum voor wat evidence zorgen. Domperidon heeft weer negatieve effecten op de circulatie.....
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Gastroparesis, dat zou nu wel eens een verklaring kunnen zijn voor mijn jarenlange misselijkheid. Interessant.
Ben van mijn 14de tot mijn 17de misselijk geweest, zonder overgeven.
In het ergste jaar was een glaasje water teveel. Alles wat ik at was teveel. Er bleef dan ook niet veel Nasa meer over. Gastroscopie gehad maar niks te zien natuurlijk. Huisdokter zei dat ik misschien te weinig energie had, dat voedsel verteren dus eigenlijk teveel vroeg en dat dit ook erg traag ging. Maar niemand nam het serieus genoeg om er verder iets mee te doen (dokters dan, mijn ouders waren wel radeloos). Uiteindelijk ging het gelukkig vanzelf beter, heb echt weer leren eten. En dan is mijn lichaam om eten beginnen schreeuwen, niet normaal hoeveel ik toen at! Ben wel gestopt met groeien vanaf mijn 16de ofzo, was vroeger best groot en nu klein.

Nu heb ik er enkel last van als ik te moe ben, maar verder eet ik meer dan genoeg :mrgreen: Mijn familie let nog altijd op of ik genoeg eet, een overblijfseltje van toen.
Plaats reactie