hormonale problemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ik herken dit allemaal heel goed, ik heb bijna hetzelfde doorgemaakt. continue pijn, heel zware PMS, soms maanden verschrikkelijk pijnlijke borsten, bijna continu migraine, heel zware bloedingen etc,

3 kijkoperaties waar bij de eerste een lichte endometriose was en bij de laatste eindelijk de baarmoeder verwijderd werd.

Ik heb net als niessie ook nog mijn eierstokken dus de hormonenwinkel bleef doordraaien en mij last bezorgen, de migraine, PMS etc bleven dus even erg.

Het is enkel maar beter geworden met cvs te krijgen en niet meer te gaan werken, dus minder stress, en nu stukken beter sinds ik in de menopauze zit :roll: .

die melkafscheiding heb ik ook een aantal maal gehad over de jaren heen en die was idd puur te wijten aan medicatie, meestal in de familie van motilium, primperan, prepulsid etc. Stop er mee en de afscheiding stopt quasi onmiddellijk.

ik denk dat het idd te maken heeft met heel veel klierweefsel in de borsten, ik heb dit ook. Voordeel daarvan is dat ze, zelfs na de menopauze niet gaan hangen 8) , nadeel dat ze vaak heel strak staan en dus weken pijn kunnen doen :( .
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik had een paar jaar geleden ook heel pijnlijke borsten, klieren.
En ik heb ontdekt bij mij dat dit afvalstoffen zijn die in mijn lichaam terechtkwamen. Nu ik heel fel dieet, en mijn afvalstoffen zijn veel minder, heb ik geen klieren meer, ja soms, als ik weer wat meer koolhydraten gegeten heb, voel ik het weer opstapelen.
Dit is mijn ervaring, maar daarom is het bij jullie niet hetzelfde, he.
Als je voedselintoleranties hebt en lekkende darmen, komen er afvalstoffen in je lichaam terecht, DML onderzoekt dit.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Vandaag dus bij de gynaecoloog, en wat bleek, zat het spiraaltje helemaal in een hoekje van de baarmoeder gekropen. Het moest er dus ook uit (wilde ik ook, maar hier had ik niet op gerekend). Details bespaar ik jullie, maar ik heb gezegd dat er nooit meer zo'n ding in komt. [-(

Nu ga ik een hele nieuwe pil proberen voor 3 maanden de Yaz pil. Denk niet dat het helpt, maar is het proberen waard. Anders zijn er meer ingrijpende maatregelen nodig.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Nou, inmiddels 3 maanden verder, en door de pil is inderdaad het bloeden gestopt. Sterker nog, ik word nu helemaal niet meer ongesteld, terwijl de pms klachten wel steeds sterker worden. De gyn snapt er niks van. Dus maar weer eens bloed geprikt. Ze dacht dat ik misschien al wel in de overgang ben. Ik word er doodmoe van.....(flauwe woordspeling)
Leven is het meervoud van lef - Loesje
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Francis dit is ook voor mij heel herkenbaar,ik werdt behoorlijk ziek van de hormonale behandelingen en de artsen begrepen er helemaal niets van!!!
Ik heb bv ook de implanon gehad en dat was een regelrechte ramp ik werdt heel ziek en ik werdt niet geloofd omdat het niet kon!!!!!volgens de artsen :evil: ik heb erop gestaan dat het uit mijn arm werdt gehaald en in mijn dossier stond dat de klachten natuurlijk niet door de implanon konden komen :evil: ik ben toen heel boos geworden maar de artsen bleven en blijven bij hun standpunt :shock: het is echt niet te geloven.
Blijf bij je eigen gevoel en laat je vooral niets wijsmaken hoor :wink:

Niessie
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hello, ik heb altijd al zware menstruaties gehad. Zit schijnbaar in de familie, maar sinds mijn ziek zijn, is dit zo veel erger geworden. Soms tot aan flauwvallen aan toe (of een haartje daarvan verwijderd te zijn). Echt, ondraaglijk. Een zwaardere pil hielp niks.

Wat blijkt nu? Je hoeft niet perse elke 4 weken te menstrueren! Als je aan de pil bent is het toch al helemaal niet meer volgens de natuurlijke manier, dus die 4e week ongesteld zijn is overbodig. Het schijnt dat we dit doen, omdat we denken dat het zo hoort. Dat het de natuurlijke manier is, maar dat is helemaal niet zo. Enige voordeel van menstruatie is, dat je weet dat je niet zwanger bent.

Ik slik mijn pil niet voor 3, maar voor 9 weken en ben dan pas de 10e week ongesteld. Geen pretje, nog steeds niet simpel of pijnvrij, maar scheelt je wel een heleboel menstruaties. Misschien kunnen jullie dit overleggen met jullie gynaecoloog?

Sterkte ermee, groetjes van Bloemetje
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Het probleem dat ik ervaar is dat mijn pms klachten steeds erger worden zolang ik niet ongesteld word. Het ongesteld worden mis ik niet hoor, maar die pms klachten worden te erg, zo erg dat ik vaak met migraine of erge buikpijn in bed lig.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik voel een duidelijke verslechtering van mijn ziektebeeld in mijn menstruatie fase, mijn klieren zetten op mijn keel gaat meer pijn doen en veel vermoeider ook meer last van tandvleesontstekingen.
Ik heb geen baarmoeder meer maar wel mijn eierstokken dus heb ik wel een
cyclus en dat voel ik wel degelijk!!!
Ik heb nog steeds borstuitvloed(nu al een jaar...)

Herkend iemand mijn verhaal????
dullegreet
Actief lid

@niessie : ik heb jaren hetzelfde doorgemaakt als jij en heb ook af en toe eens die melkafscheiding gehad door medicatie en het waren idd ook pillen voor de maag..... ik denk dat ik het op bep. moment zelfs kreeg van motilium ........

mijn leven is zo'n 25 jaar bepaald geweest door mijn hormonale cyclus, 2 x per maand migraine, 10 dagen heel hevige PMS, heel pijnlijke opgezwollen borsten etc.

ik heb 2 kijkoperaties gehad omdat ik steeds zo'n buikpijn had maar behalve een kleine cyste en een baarmoederontsteking vonden ze niets. Uiteindelijk is mijn baarmoeder verwijderd op mijn 39ste omdat ik te hevige bloedingen kreeg en de gynaecoloog bang was dat ik bloedarmoede zou krijgen.......maar mijn eierstokken hebben ik nog en die bleven dus rustig verder mijn leven bepalen :twisted: .

oeie, blijkbaar heb ik dit hier al eerder eens geschreven, maanden geleden .......
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Francis: die dingen kruipen soms in een vervelend hoekje, dat geef ik toe. Dat is het enige nadeel als ze er weer uit moeten.

Ik heb ook gekozen voor het Mirena spiraaltje ondanks een volledig gekantelde baarmoeder. Dan heb ik nauwelijks menstruatie. Af en toe nog een spatje. Gedaan met de industrie van tampax en maandverband rijk te maken en het is nog milieuvriendelijk ook LOL.

Zelf had ik vroeger 10 dagen zware menstruatie en moest ik haast een emmer meezeulen ... Wat een ellende, pijn en de bloedarmoede niet te vergeten! Ijzerspuiten met de nodige allergische reacties enz.

Ik ben heel blij dat dit spiraaltje bestaat. Mijn PMS klachten zijn bijna helemaal verdwenen, alleen de lange tenen enkele dagen voordien blijven :)
Laatst gewijzigd door marlène op 16 apr 2010, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Dullegreet: Ik heb het ook gkregen de borstuitvloed nadat ik domperidon had gebruikt tegen de misselijkheid maar ik ben toen accuut gestopt met die troep maar nu een jaar later heb ik nog tepeluitvloed :?

Het kan kloppen dat je het al eerder schreef ik heb het nl al eens eerder op het forum gezet :wink:
dullegreet
Actief lid

de gynaecoloog zei dat wat je absoluut niet mag doen is er op duwen om te zien of er nog iets uit komt, dat verergert het nog.......

je kan het hebben van andere medicatie ook hoor, ik heb het meer dan 1 keer gehad maar weet niet meer wat het andere was.
lenthe
Actief lid

Bericht door lenthe »

Ja, had er last van toen ik LITICAN nam. Is een anti-braakmiddel.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Ik ben ook erg blij met mijn Mirena spiraaltje!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

@Lenthe: Hoe lang heb jij last gehad van de tepelvloed???
Ik heb het nu ruim 1 jaar :shock:
Plaats reactie