mss is een afkorting voor misschienmollymcbeal schreef: Wat is MSS ?
of kan ik dat vinden op de site / het forum? Zal gelijk 's zoeken ...

Moderator: Moderators
pauliene schreef:mss is een afkorting voor misschienmollymcbeal schreef: Wat is MSS ?
of kan ik dat vinden op de site / het forum? Zal gelijk 's zoeken ...![]()
Er zit ook Ginseng en co-enzym Q10 in, elk met een eigen beschrijving.Acetyl-L-carnitine is een van nature in de voeding voorkomende stof die ook door het lichaam zelf in enige mate aangemaakt kan worden. Het gebruik van acetyl-l-canitine kan helpen om ook op oudere leeftijd fit en vitaal te blijven. Daarnaast verbetert deze voedingsstof de concentratie en het geheugen en helpt het vetzuren om te zetten in energie.
Interessante link Semma, tnx. Het accent over de werking dat gelegd wordt in al die stukjes verschilt nogal eens. Ik heb voorlopig bij mijzelf de indruk dat het zeker ook op diverse cognitieve functies een effect heeft, maar ook op de spieren (hoewel niet direct ook 'sterker') en, meer in het algemeen op 'het energieniveau'. Wie ME heeft, leert snel begrijpen dat de meest simpele voorheen vanzelfsprekende handelingen, energie vragen. Alle kleine beetjes extra weet je dan ook weer beter op waarde te schatten. 'k Gooi er maar eens n Cruyffie tegenaan, immers elk nadeel heb ze voordeel niewaar, ja toch niet dan ech wel.semma schreef:Met koolhydraten innemen? Heb even gegoogled ( http://vita-info.nl/2011/07/carnitine-m ... oor-sport/ )
Hier wordt carnitine gezien als spierversterker.
Waardeloos zeg ... Jammer, dat schijnt meer voor te komen, dat het helemaal niks doet, behalve bijwerkingen dan en daar zit je al helemaal niet op te wachtendaisy86 schreef:Ik ben er inmiddels mee gestopt.
Kreeg op de juiste dosering zo'n diarree dat ik amper het huis uit kon.
En het deed eigelijk ook niets voor me, merk nog geen verschil.
zo is dat!daisy86 schreef:Ik nam 2x daags 4 tabletten van Sigma Tau.
Op 2x 3 had ik al dunne ontlasting, maar nam het uiteindelijk weer af.
Nu bleef het helaas wel aan en werd het zelfs erger.
Ik heb op lysine het effect dat ik gehoopt had van de carnitene, dus ik mag niet klagen.
Maakt me niet uit wat werkt, als er maar iets werkt
nel schreef:Toen ik met carnitine begon waarschuwde mij arts mij dat ik nog meer spier- en gewrichtspijn kon krijgen als bijwerking. En inderdaad, de pijn neemt toe. Ook last van enorme hoofdpijn. Had ik ervoor maar weinig. Ik doe nog even door, maar als de bijwerkingen niet overgaan denk ik toch te stoppen.