Kwaliteit van leven terug door Neuro Stimulatie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Helemaal gelijk che :D.

Ik zou heel goed in het plaatje passen van Optimens en een model-ME-patiënte met extreme chronische pijn zijn, maar ik durf echt geen risico's te nemen.
Het zou top zijn, als R. hier zelf zou komen meepraten, net als een paar andere ME-vriendelijke artsen hier doen op het forum, zodat er meer duidelijk kan worden.......

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Jammer, dat R. hier nog niet komt meepraten.

Er worden wel berichten (tweets) door R., Sane Optiemens, Pijnzorg, de ether/openbaarheid (voor iedereen te lezen op internet) als:
"zou zo leuk zijn als ALLE patienten elkaar steunen. nu voor de patienten die geholpen zijn. agressie/afgunst is niet te geloven"

"van de patienten in deze groep, hebben een redelijk deel veel baat, een deel knapt iets op, en een deel helpt het niet.. Helaas"

"patienten moeten ook kritisch blijven... ONST kan niemand genezen, maar er zijn ook patienten bij die veel kwaliteit krijgen"

"ik ben erg betrokken bij onze klanten, ook wanneer de vooruitgang niet direct merkbaar is"

"Hoe komt het dat patienten met ME zo boos zijn op diegene die hulp bieden"

"Na een rondje op Internet vraag ik mij af wat het belangrijkst is voor ME patiënten.. Klagen of kwaliteit van leven"

"Ik ben er eigenlijk nu klaar mee. Ik stop met twitteren, en wanneer en patiënten zijn die @pijnzorg nodig hebben...."
:D Beste R., je leest dus mee. Dit topic staat ook openbaar op internet en niet in een besloten topic, dus is toegankelijk :wink:.

Ik zou het heel dapper vinden en van een man, therapeut met ballen getuigen, als je hier zou komen mee praten.

Als je de berichten goed hebt gelezen, zijn er ook een groot aantal mensen die gewoon simpele en/of kritische vragen hebben gesteld en/of informatie vragen. Dat heeft niets met klagen en/of afgunst te maken.

Ik vind het niet zo van professionaliteit getuigen, dat je als therapeut, ME-patiënten in het openbaar op internet wegzet als klagers.
Daarover kun je pas oordelen als je van alle mensen het medisch dossier kent, hun persoonlijke ME-verhaal kent en hen persoonlijk gezien en gesproken hebt.

En vergeet één heel belangrijk iets niet: Alle ME-patiënten zouden heel graag een Betere Kwaliteit van Leven willen hebben!, daar durf ik voor 100% mijn hand voor in het vuur steken!

En al die simpele en/of kritische vragen en vragen om meer informatie zijn toch niet zo raar, als het over een experimentele- behandeling/therapie voor ME gaat? (waarvan het wetenschappelijk onderzoek/resultaat steunt op 11-12 (proef)personen?, terwijl er 40.000 ME-patiënten in Nederland zijn?).

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 23 mar 2012, 19:24, 6 keer totaal gewijzigd.

linn__01
Beginner
Contacteer:

Bericht door linn__01 »

louisa schreef:Hoi linn_1,

Dank je wél voor je open bericht met ervaring!, wel blijven schrijven, afgesproken :wink:?
Want, ik ben zeker benieuwd hoe het verder met je zal gaan en/of de verbetering door zal zetten. Iets wat ik natuurlijk met heel mijn hart hoop voor jullie allemaal (ook john en norma).

Maar, door de ervaringen van Lynn en 4 anderen blijf ik bij de les, want ik weet dat mijn gezondheidssituatie balanceert en grillig is en één verkeerd duwtje door een behandeling of therapie kan mij de afgrond in duwen.

Ik ben heel zuinig op mijn lichaam en de gezondheidssituatie waarin ik verkeer is nog te handelen, zeg maar, maar ik ben als de dood dat ik een ernstige verslechtering zou kunnen krijgen en/of 80-100% bedlegerig zou kunnen worden door een therapie.
En R. van Optimens Sane kan niet garanderen dat ik niet bij de groep zou kunnen gaan horen die er niet goed op zal reageren, toch?......

En ik vind elke Lynn, die een ernstige verslechtering heeft gekregen door de Therapie van Optimens, er ééntje te veel.
Een dergelijke behandeling moet 100% veilig zijn voor ME-patiënten en dan kun je er met een gerust hart aan beginnen, maar dat is enkel mijn persoonlijke mening.

De Therapie van Optimens is in mijn visie, voor ME-patiënten met of zonder veel extreme pijn, nog niet bewezen en zit nog in een experimentele- proef fase (tot nu toe 11-12 personen). Misschien dat in de toekomst zal blijken of het daadwerkelijk een goede behandeling zal zijn.

Groetjes, Louisa
Ben blij met je reactie, en blij dat je het goed opneemt. Daar doe ik het tenslotte voor. En ik snap dat je voorzichtig bent, je hebt tenslotte maar 1 lichaam. En vragen hebben we allemaal, ik heb ze ook gehad ;-)

Als ik zo vrij mag zijn laat ik mijn eigen visie even over de behandeling uit.
Je lichaam zit vol afvalstoffen. Als ik een massage krijg -en als met name de punten worden gemasseerd waar je afvalstoffen zitten- word ik daar ziek van. Ook met deze behandelingen komen je afvalstoffen los, vandaar de hoofdpijn, buikpijn, verhoogde temperatuur, malaise. Je lichaam is hard aan het werk en vind het wel logisch dat je lichaam dan vermoeider is. En ook word veel water drinken aanbevolen, waardoor je de afvalstoffen uit plas.
Er word een proces in je lichaam aangewakkert en daarna krijgt het even simpel gezegd een wake up call -een schop onder de kont-.
Je lichaam is dit niet gewend, het functioneert al tijden in overlevingsstand, die ook vaak al een winterslaap stand genoemd word. Alle activiteiten die je doet zijn topsport. Zal vast voor iedereen herkenbaar zijn.
Nu worden er processen op gang geholpen en daar moet het lichaam aan wennen, en van herstellen. En ik denk dat daar het euvel zit, niet iedereen herstelt even snel van een behandeling. En dat heeft tijd nodig.
Ook ik maak dat door, maar omdat ik ook wat betere periodes heb denk ik dat daarom het herstel wel wat sneller gaat.
wat ik hiermee wil zeggen is dat je waarschijnlijk eerst even door een dal moet gaan voordat het beter gaat. Dat dal heeft John ook kort gehad, bij mij is de lijn toevallig wel gelijk naar boven gegaan, maar krijg lichamelijk wel na elke behandeling een klap, die met de behandelingen wel kleiner word.
Dat heb je met medicatie trouwens ook vaak, maar omdat dat in pil vorm is lijkt het voor vele mensen relatief veiliger dan wanneer iemand met micro stroom aan de gang gaat.
Nogmaals denk ik dat het te snel is om conclusies te trekken.
Dat het lichaam druk bezig is lijkt mij juist een goed teken.

Roland garandeerd niets, hij hoopt dat hij iedereen kan helpen. Maar valse beloftes maken doet hij niet.

En hoop zo dat het iedereen een hoop mooie dingen op mag gaan leveren!

En ik denk ook dat we niet alles moeten willen weten, er zijn mensen die zich beter voelen met deze behandeling, en laat dat een opstapje zijn naar iets moois.
Linda on a mission #blog me-lindasblog.blogspot.com
linn__01
Beginner
Contacteer:

Bericht door linn__01 »

che schreef:Volgens mij was alles al gezegd over dit onderwerp door de moderator,lijkt me dan ook erg verstandig om daar naar te luisteren,daar we maar 1 moderator hebben,lees dat bericht met zijn alle nog eens terug in rood afgedrukt,en doe daar je voordeel mee!
En dat het er hier heftig aan toe gaat valt nu ook wel weer mee,maar dit forum is bedoelt voor serieuze zaken niet voor experimentele behandelingen,want daar hebben we toch met zijn alle genoeg van,dus laten de wijze raad van de moderator opvolgen,en over een maand of 6 misschien dit onderwerp eens evalueren!
Er zijn ook mensen die wel geintresseerd zijn en vragen stellen, die blijf ik ook zeker beantwoorden! En daarom komen we toch hier om erover te praten?!

En over de experimentele behandelingen, dingen moeten wel eerst geprobeerd zijn willen we uitspraak kunnen doen of iets werkt of niet.
linn__01
Beginner
Contacteer:

Bericht door linn__01 »

louisa schreef:Jammer, dat R. hier nog niet komt meepraten.

Er worden wel berichten (tweets) door R., Sane Optiemens, Pijnzorg, de ether/openbaarheid (voor iedereen te lezen op internet) als:
"zou zo leuk zijn als ALLE patienten elkaar steunen. nu voor de patienten die geholpen zijn. agressie/afgunst is niet te geloven"

"van de patienten in deze groep, hebben een redelijk deel veel baat, een deel knapt iets op, en een deel helpt het niet.. Helaas"

"patienten moeten ook kritisch blijven... ONST kan niemand genezen, maar er zijn ook patienten bij die veel kwaliteit krijgen"

"ik ben erg betrokken bij onze klanten, ook wanneer de vooruitgang niet direct merkbaar is"

"Hoe komt het dat patienten met ME zo boos zijn op diegene die hulp bieden"

"Na een rondje op Internet vraag ik mij af wat het belangrijkst is voor ME patiënten.. Klagen of kwaliteit van leven"

"Ik ben er eigenlijk nu klaar mee. Ik stop met twitteren, en wanneer en patiënten zijn die @pijnzorg nodig hebben...."
:D Beste R., je leest dus mee. Dit topic staat ook openbaar op internet en niet in een besloten topic, dus is toegankelijk :wink:.

Ik zou het heel dapper vinden en van een man, therapeut met ballen getuigen, als je hier zou komen mee praten.

Als je de berichten goed hebt gelezen, zijn er ook een groot aantal mensen die gewoon simpele en/of kritische vragen hebben gesteld en informatie vragen. Dat heeft niets met klagen en/of afgunst te maken.

Ik vind niet van professionaliteit getuigen dat je als therapeut, ME patiënten in het openbaar op internet wegzet als klagers.
Daarover kun je pas oordelen als je van alle mensen het medisch dossier kent, hun persoonlijke ME-verhaal kent en hen persoonlijk gezien en gesproken hebt.

En al die simpele en/of kritische vragen en vragen om meer informatie zijn toch niet zo raar, als het over een experimentele- behandeling/therapie voor ME gaat? (waarvan het wetenschappelijk onderzoek/resultaat steunt op 11-12 (proef)personen?, terwijl er 40.000 ME-patiënten in Nederland zijn?).

Groetjes, Louisa
Dezelfde discussie is er op twitter..
En met vragen kun je hem toch ook altijd bellen?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi linn_01,

:D Thanx weer voor jouw toelichting en openheid.
Ik ga het op een ander moment even rustig doorlezen. Mijn energie is nu ff op en de concentratie wil ook ff niet meer meewerken.
linn__01 schreef:En met vragen kun je hem toch ook altijd bellen?
Best een goed idee.......

:wink: ohw, en een therapeut, die met een experimentele- behandeling bezig gaat, moet ook tegen een stootje kunnen en open kunnen staan voor discussie, toch?
En juist de ingang pakken om met ME-patiënten in gesprek te kunnen komen. Dat is toch een mooie kans?

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Ben er nog even :wink:.

Hoe moet ik de resultaten/onderzoek van Optimens interpreteren? 52 mensen met ME en 98,1% score van verbetering: http://optimens.nl/p_werking_resultaten_1144.html
* van wanneer dateert dat onderzoek?;
* en is er over gepubliceerd?;
* waarom is er intussen niet meer over bekend in de medische branche/huisartsen/neurologen/internisten/ziekenhuizen/revalidatie centra/pijn poli's, ME-centra, etc.?:
Resultaten

Percentage aanvraag Aantal personen Percentage verbetering*

Artrose
2.7 40 92.5
Carpaal tunnelsyndroom
2 30 100
Depressie/burn-out
2 32 90.6
Darmklachten
1 16 100
Dystrofie
1 10 100
Eczeem/Psoriasis
1 10 100
Enkelpijn/klachten
1.8 27 82.6
Fibromyalgie
5.3 75 94.7
Frozen shoulder
1 10 100
Hernia/Postoperatieve klachten
1.7 24 100
Heupklachten/slijtage
1.8 25 92
Hoofdpijn (spanning)
2.9 43 90.7
Kniepijn/slijtage
4.4 62 96.8
ME
3.5 52 98.1
Menstruatieklachten
1.9 27 100
Migraine
1.9 32 96.9
MS
1.8 23 100
Nekklachten/slijtage
4.3 62 90.3
Osteoporose/artritis
1 18 100
Post operatieve pijnen
1.8 31 100
Reuma en reuma-artritis
4.4 65 95.4
RSI
1.4 22 100
Rugklachten/slijtage
11.4 165 95.2
Schouderklachten/slijtage
4.5 70 95.7
Sinusitis en holteontsteking
1 16 87.5
Spierziektes
1.7 27 100
Sportblessures
1.6 22 100
Tennisarm
1.5 41 100
Vermoeidheidsklachten
1.7 27 100
Whiplash
2.5 40 100
Niet genoemde klachten
23.5 702 91.2

Totaal
1495 1144 96.8

* Percentage mensen die na 10 of minder behandelingen een 30 tot 100% vermindering van de klachten ervaren.
Zo maar een paar vragen die voorbij komen.

Groetjes, Louisa

linn__01
Beginner
Contacteer:

Bericht door linn__01 »

louisa schreef:Ben er nog even :wink:.

Hoe moet ik de resultaten/onderzoek van Optimens interpreteren? 52 mensen met ME en 98,1% score van verbetering: http://optimens.nl/p_werking_resultaten_1144.html
* waarom is er intussen niet meer over bekend in de medische branche/huisartsen/neurologen/internisten/ziekenhuizen/revalidatie centra/pijn poli's, ME-centra, etc.?:
Resultaten

Artrose
2.7 40 92.5
Carpaal tunnelsyndroom
2 30 100
Depressie/burn-out
2 32 90.6
Darmklachten
1 16 100
Dystrofie
1 10 100
Eczeem/Psoriasis
1 10 100
Enkelpijn/klachten
1.8 27 82.6
Fibromyalgie
5.3 75 94.7
Frozen shoulder
1 10 100
1.7 24 100
Heupklachten/slijtage
1.8 25 92
Hoofdpijn (spanning)
2.9 43 90.7
Kniepijn/slijtage
4.4 62 96.8
ME
3.5 52 98.1
Menstruatieklachten
1.9 27 100
Migraine
1.9 32 96.9
MS
1.8 23 100
Nekklachten/slijtage
4.3 62 90.3
Osteoporose/artritis
1 18 100
Post operatieve pijnen
1.8 31 100
Reuma en reuma-artritis
4.4 65 95.4
RSI
1.4 22 100
Rugklachten/slijtage
11.4 165 95.2
4.5 70 95.7
1 16 87.5
Spierziektes
1.7 27 100
Sportblessures
1.6 22 100
Tennisarm
1.5 41 100
Vermoeidheidsklachten
1.7 27 100
Whiplash
2.5 40 100
Niet genoemde klachten
23.5 702 91.2

Totaal
1495 1144 96.8

* Percentage mensen die na 10 of minder behandelingen een 30 tot 100% vermindering van de klachten ervaren.

Groetjes, Louisa
Geen idee, ik ken het ook niet, en heb hem er niet over gehoord.
Wat ik wel weet is dat hij nu opnieuw begint, na resultaten protocollen op gaat stellen etc.
En stel je vragen aan Roland, die kan ze allemaal zo beantwoorden voor je!
linn__01
Beginner
Contacteer:

Bericht door linn__01 »

louisa schreef:Hoi linn_01,

:D Thanx weer voor jouw toelichting en openheid.
Ik ga het op een ander moment even rustig doorlezen. Mijn energie is nu ff op en de concentratie wil ook ff niet meer meewerken.
linn__01 schreef:En met vragen kun je hem toch ook altijd bellen?
Best een goed idee.......

:wink: ohw, en een therapeut, die met een experimentele- behandeling bezig gaat, moet ook tegen een stootje kunnen en open kunnen staan voor discussie, toch?
En juist de ingang pakken om met ME-patiënten in gesprek te kunnen komen. Dat is toch een mooie kans?

Groetjes, Louisa
Ik snap je insteek al te goed, iedereen heeft vragen, maar kleine kans dat hij zich hier in mengt denk ik, hij is ongelofelijk druk ;-)
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Hoi John, Heb je al de uitslagen van die nieuwe inspanningstesten? Zijn die verbeterd? vo2max.
Ik hoop voor jou dat je herstel doorzet. Wat kan jou het verder schelen wat andere ervan vinden als je beter wordt is dat toch geweldig. Groeten, Manja
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

manja schreef:Wat kan jou het verder schelen wat andere ervan vinden als je beter wordt is dat toch geweldig. Groeten, Manja
Mee eens.

Het is immers typisch dat hier door bepaalde patiënten achterdochtig en vijandig wordt gereageerd op een positieve ervaring die buiten het bio-medisch aspect valt.

Als we dan verder lezen, merken we dat dure behandelingen van "ME-vriendelijke" artsen na bv. 20 jaar nog steeds ups en downs geven, zonder definitieve verbetering.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Ja, zelfs DML dichtbij werkte zou ik er niet naar toegaan. Ik zie te veel jojo-verhalen.
jgerritsen
Beginner

Bericht door jgerritsen »

louisa schreef:Ben er nog even :wink:.

Resultaten

Artrose
2.7 40 92.5
Carpaal tunnelsyndroom
2 30 100
Depressie/burn-out
2 32 90.6
Darmklachten
1 16 100
Dystrofie
1 10 100
Eczeem/Psoriasis
1 10 100
Enkelpijn/klachten
1.8 27 82.6
Fibromyalgie
5.3 75 94.7
Frozen shoulder
1 10 100
1.7 24 100
Heupklachten/slijtage
1.8 25 92
Hoofdpijn (spanning)
2.9 43 90.7
Kniepijn/slijtage
4.4 62 96.8
ME
3.5 52 98.1
Menstruatieklachten
1.9 27 100
Migraine
1.9 32 96.9
MS
1.8 23 100
Nekklachten/slijtage
4.3 62 90.3
Osteoporose/artritis
1 18 100
Post operatieve pijnen
1.8 31 100
Reuma en reuma-artritis
4.4 65 95.4
RSI
1.4 22 100
Rugklachten/slijtage
11.4 165 95.2
4.5 70 95.7
1 16 87.5
Spierziektes
1.7 27 100
Sportblessures
1.6 22 100
Tennisarm
1.5 41 100
Vermoeidheidsklachten
1.7 27 100
Whiplash
2.5 40 100
Niet genoemde klachten
23.5 702 91.2

Totaal
1495 1144 96.8

Groetjes, Louisa
Die tabel kwam mij bekend voor.... ik kom deze tabel tegen bij een hele oude folder van APS van ergens voor 2003. Al wéér een onderzoek wat niet door Optimens uitgevoerd is... Volgens mij heeft iemand zijn huiswerk niet zelf gemaakt!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi jgerritsen,
jgerritsen schreef:Die tabel kwam mij bekend voor.... ik kom deze tabel tegen bij een hele oude folder van APS van ergens voor 2003. Al wéér een onderzoek wat niet door Optimens uitgevoerd is... Volgens mij heeft iemand zijn huiswerk niet zelf gemaakt!
Hoe bedoel je dat precies........ en wie heeft zijn huiswerk niet zelf gemaakt? Kun je daar iets meer over vertellen?

En/of stamt het uit de tijd van MetMaster Therapie (= Optimens Sane)?: http://www.centrumwestland.nl/cia%20teks/APS.htm , wat ik begrepen heb, is dat een ASP apparaat hetzelfde is/was als een MetMaster apparaat?

De tabel hier tegen: http://www.optimens.nl/p_werking_resultaten.html[quote]
Chronische pijn

Bijvoorbeeld: RSI of reuma. In het geval van chronische pijn, zijn er meer behandelingen nodig om het gewenste resultaat te bereiken. Zodra de behandelingen aangeslagen zijn, is het mogelijk dat de frequentie wordt teruggebracht. De therapie vermijdt de belasting die gepaard gaat met het gebruik van pijnstillers die vaak 3 tot 4 maal per dag ingenomen dienen te worden. Bijkomend groot voordeel is dat Optimens Therapie® geen bijwerkingen kent. (sufheid, concentratieproblemen, etc.).

Psychisch aangedreven (pijn)klachten
Dit betreft pijn in bijvoorbeeld rug of nek veroorzaakt door onder meer spanningen, stress of overspannenheid, maar ook burn-out. Deze klachten worden verzacht doordat de energiehuishouding van het lichaam weer op peil gebracht wordt en de specifieke neurohormonen terug in balans.

Zoals bij alle natuurlijke processen in het lichaam is het resultaat van de therapie niet altijd ogenblikkelijk merkbaar. Optimens Therapie® werkt op celniveau, dus vanuit de kern van het lichaam. Bij chronische aandoeningen zal de reactie op de behandeling wat tijd in beslag nemen. In de eerste weken zal de behandeling intensief zijn en na verloop van tijd, nadat de werking van Optimens Therapie® een lichamelijke reactie teweeg heeft gebracht, kan meestal volstaan worden met minder intensieve behandeling en zal de chronische pijn van de aandoening afnemen.

Praktijkervaringen laten verbluffende resultaten zien. Inmiddels is wereldwijd aangetoond dat Optimens Therapie® een positief resultaat heeft bij meer dan 85% van de casussen, met vaak blijvend resultaat.

Klik hier voor de resultaten van praktijkonderzoek bij 1846 mensen.[/quote]Ook vond ik het resultaat bij 52 personen met ME en een score van 98,1% opvallen en ik zou daar dan ook graag meer over willen weten, maar daar kan ik niets over vinden.......

:idea: en ik ben altijd nieuwsgierig :wink:: ben je zelf bekend met APS, of APS Therapie? En/of ben je een APS therapeut: http://www.bvat.nl/ ? Of niet?

En nog een andere vraag: weet jij misschien meer over resultaten bij APS Therapie bij ME-patiënten?
En wat is het specifieke verschil tussen APS Therapie en Optimens Sane Therapie?, want er schijnt een verschi(len) te zijn?
Daar ben ik eigenlijk best benieuwd naar.

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi semma,
semma schreef:Ja, zelfs DML dichtbij werkte zou ik er niet naar toegaan. Ik zie te veel jojo-verhalen.
Ik zou graag nog (eens) naar DML willen gaan, ondanks "de jo-jo" verhalen :wink:. DML doet érg veel onderzoek, wat in Nederland niet wordt gedaan.

Veel mensen zijn daarbij ook geen lid van ME-gids.net, dus de mensen die goede resultaten hebben bij DML kunnen dat hier dan ook niet komen vertellen.

En het verhaal van Jacco (goed opgeknapt dankzij DML), wat op TV bij EénVandaag is geweest, heb ik nog steeds op mijn netvlies staan: http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/359 ... n_de_oren_
En er zijn hier op ME-gids.net ook mensen die goed vooruit gaan door de onderzoeken, bevindingen en behandeling door DML, zoals o.a. Felixloena.

Over DML hoor je verschillende ervaringen, net als over het handje vol ME-vriendelijke artsen/internisten en ME-vriendelijke ABNG-artsen in Nederland :wink:.

Groetjes, Louisa

Gesloten