louisa schreef:Hoi linn_1,
Dank je wél voor je open bericht met ervaring!, wel blijven schrijven, afgesproken

?
Want, ik ben zeker benieuwd hoe het verder met je zal gaan en/of de verbetering door zal zetten. Iets wat ik natuurlijk met heel mijn hart hoop voor jullie allemaal (ook john en norma).
Maar, door de ervaringen van Lynn en 4 anderen blijf ik bij de les, want ik weet dat mijn gezondheidssituatie balanceert en grillig is en één verkeerd duwtje door een behandeling of therapie kan mij de afgrond in duwen.
Ik ben heel zuinig op mijn lichaam en de gezondheidssituatie waarin ik verkeer is nog te handelen, zeg maar, maar ik ben als de dood dat ik een ernstige verslechtering zou kunnen krijgen en/of 80-100% bedlegerig zou kunnen worden door een therapie.
En R. van Optimens Sane kan niet garanderen dat ik niet bij de groep zou kunnen gaan horen die er niet goed op zal reageren, toch?......
En ik vind elke Lynn, die een ernstige verslechtering heeft gekregen door de Therapie van Optimens, er ééntje te veel.
Een dergelijke behandeling moet 100% veilig zijn voor ME-patiënten en dan kun je er met een gerust hart aan beginnen, maar dat is enkel mijn persoonlijke mening.
De Therapie van Optimens is in mijn visie, voor ME-patiënten met of zonder veel extreme pijn, nog niet bewezen en zit nog in een experimentele- proef fase (tot nu toe 11-12 personen). Misschien dat in de toekomst zal blijken of het daadwerkelijk een goede behandeling zal zijn.
Groetjes, Louisa
Ben blij met je reactie, en blij dat je het goed opneemt. Daar doe ik het tenslotte voor. En ik snap dat je voorzichtig bent, je hebt tenslotte maar 1 lichaam. En vragen hebben we allemaal, ik heb ze ook gehad
Als ik zo vrij mag zijn laat ik mijn eigen visie even over de behandeling uit.
Je lichaam zit vol afvalstoffen. Als ik een massage krijg -en als met name de punten worden gemasseerd waar je afvalstoffen zitten- word ik daar ziek van. Ook met deze behandelingen komen je afvalstoffen los, vandaar de hoofdpijn, buikpijn, verhoogde temperatuur, malaise. Je lichaam is hard aan het werk en vind het wel logisch dat je lichaam dan vermoeider is. En ook word veel water drinken aanbevolen, waardoor je de afvalstoffen uit plas.
Er word een proces in je lichaam aangewakkert en daarna krijgt het even simpel gezegd een wake up call -een schop onder de kont-.
Je lichaam is dit niet gewend, het functioneert al tijden in overlevingsstand, die ook vaak al een winterslaap stand genoemd word. Alle activiteiten die je doet zijn topsport. Zal vast voor iedereen herkenbaar zijn.
Nu worden er processen op gang geholpen en daar moet het lichaam aan wennen, en van herstellen. En ik denk dat daar het euvel zit, niet iedereen herstelt even snel van een behandeling. En dat heeft tijd nodig.
Ook ik maak dat door, maar omdat ik ook wat betere periodes heb denk ik dat daarom het herstel wel wat sneller gaat.
wat ik hiermee wil zeggen is dat je waarschijnlijk eerst even door een dal moet gaan voordat het beter gaat. Dat dal heeft John ook kort gehad, bij mij is de lijn toevallig wel gelijk naar boven gegaan, maar krijg lichamelijk wel na elke behandeling een klap, die met de behandelingen wel kleiner word.
Dat heb je met medicatie trouwens ook vaak, maar omdat dat in pil vorm is lijkt het voor vele mensen relatief veiliger dan wanneer iemand met micro stroom aan de gang gaat.
Nogmaals denk ik dat het te snel is om conclusies te trekken.
Dat het lichaam druk bezig is lijkt mij juist een goed teken.
Roland garandeerd niets, hij hoopt dat hij iedereen kan helpen. Maar valse beloftes maken doet hij niet.
En hoop zo dat het iedereen een hoop mooie dingen op mag gaan leveren!
En ik denk ook dat we niet alles moeten willen weten, er zijn mensen die zich beter voelen met deze behandeling, en laat dat een opstapje zijn naar iets moois.