Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?
Moderator: Moderators
Ik ben gisteren begonnen met carnitine, 2x2 tabletten per dag, via dr. Visser van het CVS/ME Centrum in Amsterdam.
Wannneer ga je merken dat het effect heeft (als het effect heeft)?
Wordt je hoofd er ook helderder van? Heb behoorlijk last van 'brain fog' dus dat zou mooi zijn. Misschien vermindert dit ook vanzelf wel als ik meer energie zou krijgen van de carnitine.
Wannneer ga je merken dat het effect heeft (als het effect heeft)?
Wordt je hoofd er ook helderder van? Heb behoorlijk last van 'brain fog' dus dat zou mooi zijn. Misschien vermindert dit ook vanzelf wel als ik meer energie zou krijgen van de carnitine.
mieshka let wel op dat de tabletten WEL van je eigen risico gaan. Ik heb ook van sigma tau de carnitine via Visser. En dat wordt inderdaad gewoon vergoed. MAAR als je je eigen risico nog niet op hebt, gaat het eerst van je eigen risico af.
Ik kreeg vorige week een rekening van 220 euro. Alleen van de carnitine tabletten dus, omdat ze erg duur zijn. Ik krijg het dus ook gewoon vergoed. Maar ik had nog niets gebruikt van mijn eigen risico dus moet de eerste 220 eur0 zelf betalen. Ik was er op voorbereid, maar dan nog... wat een geld zeg!!
Ik kreeg vorige week een rekening van 220 euro. Alleen van de carnitine tabletten dus, omdat ze erg duur zijn. Ik krijg het dus ook gewoon vergoed. Maar ik had nog niets gebruikt van mijn eigen risico dus moet de eerste 220 eur0 zelf betalen. Ik was er op voorbereid, maar dan nog... wat een geld zeg!!
Ja, dat is met alles wat vergoed wordt. Ik heb mijn eigen risico er al lang doorheen geblazen. Vermoedelijk was dat al op na de longscan met contrastvloeistof die ik gehad heb, anders wel na de andere longonderzoeken. Het verbaast me eigenlijk dat ik de rekening nog niet al heb, meestal zijn ze daar wel snel mee!Bente schreef:mieshka let wel op dat de tabletten WEL van je eigen risico gaan. Ik heb ook van sigma tau de carnitine via Visser. En dat wordt inderdaad gewoon vergoed. MAAR als je je eigen risico nog niet op hebt, gaat het eerst van je eigen risico af.

- huppelepup
- Gevorderd lid
De cardioloog zei tegen mij dat sommigen er hoofdpijn van krijgen, maar bij anderen verbeterde het juist. Verschillend per persoon en het kan ook zijn dat het helemaal geen invloed heeft.
In het begin van mijn dosering leek het alsof bij mij de hoofdpijn heel iets verbeterde.
Maar de afgelopen 3 weken heb ik gewoon veel hoofdpijn gehad en als je er dan zo gek van wordt, ga je het overal zoeken. Ik was op dat moment aan het ophogen met de carninite, dus dat leek me misschien een oorzaak?? Vandaar dat ik toen gewoon maar even de carnitine gestopt heb..
Maar het lijkt niet daardoor te komen, dus ik ga maandag weer beginnen met de carnitine.
In het begin van mijn dosering leek het alsof bij mij de hoofdpijn heel iets verbeterde.
Maar de afgelopen 3 weken heb ik gewoon veel hoofdpijn gehad en als je er dan zo gek van wordt, ga je het overal zoeken. Ik was op dat moment aan het ophogen met de carninite, dus dat leek me misschien een oorzaak?? Vandaar dat ik toen gewoon maar even de carnitine gestopt heb..
Maar het lijkt niet daardoor te komen, dus ik ga maandag weer beginnen met de carnitine.
hmmmm oke....Bente schreef:De cardioloog zei tegen mij dat sommigen er hoofdpijn van krijgen, maar bij anderen verbeterde het juist. Verschillend per persoon en het kan ook zijn dat het helemaal geen invloed heeft.
Nou hoop niet dat het bij mij voor nog meer hoofdpijn zorgt.
Hoofdpijn is 1 van mijn ergste klachten heb t altijd 24/7.
maarja wil nu ook niet stoppen met de carnitine, dan moet ik weeeeeeeeeeeer helemaal opnieuw opbouwen pffff...
ja nabo, je moet je niet druk maken daarom hoor. Volgens mij komt het inderdaad niet veel voor. De meeste mensen hebben helemaal geen bijwerkingen voor zover ik weet en hoorde. Ik heb erg veel hoofdpijn, net zoals jou dus, dus vandaar dat het ter sprake kwam. En vandaar dat ik bij elke verslechtering ga kijken hoe t kan en dit toevallig nu samenliep met de carnitine. Maar zoals ik al zei ik ga weer beginnen, want ik weet nu bijna zeker dat t niet daar aan lag. En in het begin gaf het zelf verbetering!