CVS-patiënten blijven vooralsnog bloeddonor in NL

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eline
Actief lid

CVS-patiënten blijven vooralsnog bloeddonor in NL

Bericht door Eline »

Tot mijn grote verbazing stond er vanochtend een artikel in de krant met de kop: Strijd over cvs-patienten als bloeddonor is nog niet beslecht.
Jammer genoeg ben ik niet in staat om het artikel hier naar toe te linken, maar ik hoop dat iemand van jullie het wel kan doen.

Aan het eind van het artikel staat: Feit is dat alleen in de VS positieve XMRV- bloedtesten zijn gevonden. UMC St Radboud, het kenniscentrum op dit gebied in Nederland zegt dezelfde test gedaan te hebben en kreeg geen enkele positieve uitslag. Op het Nijmeegse onderzoek bestaat veel kritiek. Het zou onder een te kleine groep en te snel en te slordig zijn gedaan.

Geweldig dat onze streekkrant er zelfs aandacht aan besteed!
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

staat wel in de gelderlander :shock: :shock: :shock:
alleen het aantal CVS patienten staat 100.000 bij.
wat fout zeg!!!!

anders dit artikel maar bij de andere berichten neerzetten ofzo :wink:

Gebeurd: In Nederland blijven (ex?)-ME/CVS-patiënten vooralsnog bloeddonor ZZ

zo raar is dat toch niet,
ik kan ook gewoon bloed geven met verhoogd infectiereuma in mijn bloed. ECHT WAAR!
Dear Karma, I have a list of people you missed
marry
Actief lid

Bericht door marry »

In australie dit nieuws:

AUSTRALIA'S Red Cross Blood Service is reviewing its donation guidelines following Canada's move to halt donations from people who have ever had chronic fatigue syndrome (CFS).

http://www.theaustralian.com.au/news/br ... 5856015325

Groetjes Marry

Dank Marry! Mijn vertaalmachine draait :wink: ZZ

Het resultaat: Virale link met ME/CVS zet aan tot herziening bloeddonoren in Australië
Plaats reactie