Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi manja,

Wie zegt dat ik geen medicatie neem voor cholesterol?
Ohw, en "cholesterol" is weer een hele andere :P discussie. Op hetgeen je schrijft daar ga ik hier in dit topic verder niet op in, omdat het off-topic is.
Dat kan beter in een topic over cholesterol of daarvoor een nieuw topic openen :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Je gebruikt iets van een natuurarts schrijf je dat is geen regulier medicijn, toch. Die wil je niet slikken dat mag natuurlijk maar dan snap ik je verwijt naar de reguliere arts niet. Ik ben zelf ook niet zo happig op medicatie tenzij het echt moet. tja, statines kan je over discussieren net als bij inentingen. Wie de waarheid in pacht heeft mag het zeggen. ik weet 1 ding zeker als je te hoge waardes hebt van de slechte soort en dat je leven lang dan is de kans dat je dichtlipt 99,9% zeker. Ken een paar mensen die helaas nu met ernstige schade rondlopen als gevolg van dichtslippen door hoog cholestrol gehalte. Hadden ze maar eerder die medicatie gehad. Groeten, Manja
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi manja,
manja schreef:Je gebruikt iets van een natuurarts schrijf je dat is geen regulier medicijn, toch. Die wil je niet slikken dat mag natuurlijk maar dan snap ik je verwijt naar de reguliere arts niet.
Ik ben niet meer bij de natuurarts, die is - helaas - jaren geleden naar het buitenland gegaan en heeft daar een goed lopende praktijk opgezet.

De waarden die ik heb, daarvoor zou een cardioloog in het Ziekenhuis, statines voorschrijven. Volgens Dr. V. waren de waarden niet te hoog......apart, toch?

Wat ik gebruik, is via een reguliere internist. Over dat middel en de goede resultaten is onder andere ook dit jaar gepubliceerd in The Lancet. Heb je dat niet gelezen?
Er bestaat meer dan Lipitor en consorten :wink:.

Groetjes, Louisa

Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Ik heb even gemist wat "statines" zijn? Volg het even niet meer goed :oops:
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Hoi louisa, hoe heet dat middel dat jij slikt en hoe hoog was jou slechte waarde van je cholestrol? Veel ME patienten hebben een te hoog slecht deel van het cholestrol gehalte trouwens. Ik zit ook net op die grens. Groetjes, Manja
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

ik weet 1 ding zeker als je te hoge waardes hebt van de slechte soort en dat je leven lang dan is de kans dat je dichtlipt 99,9% zeker. Ken een paar mensen die helaas nu met ernstige schade rondlopen als gevolg van dichtslippen door hoog cholestrol gehalte. Hadden ze maar eerder die medicatie gehad. Groeten, Manja
Dan ben ik voorlopig een uitzondering. Mijn cholesterol is torenhoog, al ruim 30 jaar en cardioloog heeft alles nagekeken. Aorta van buik tot borstkast is nog netjes voor mijn leeftijd en cijfertjes.

Misschien dat er nog andere factoren meespelen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

louisa schreef:Wat ik gebruik, is via een reguliere internist. Over dat middel en de goede resultaten is onder andere ook dit jaar gepubliceerd in The Lancet. Heb je dat niet gelezen?
Er bestaat meer dan Lipitor en consorten :wink:.
Groetjes, Louisa
Welk middel is dat Louisa, ben erg benieuwd naar dat medicijn. Want slik ook liever geen statines.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik vind het ook heel goed wat dr. Visser doet hoor!
Alleen in mijn geval heb ik er nog niet veel aan gehad maar goed een ander kan er wel wat aan hebben vandaar.
De onderzoeken die hij doet vind ik ook heel goed, hij doet tenminste iets.

Groetjes,
Sterre
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Volgens mij wil V juist wel iets met lyme infecties gaan doen. Maar hee, hij is maar in zijn uppie he. Hoeveel uren denk je dat die man heeft in een week?
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Louisa, kan je nog even de naam van dat middel noemen want misschien hebben andere mensen er nog wat aan die statines slikken. En ook voor mijzelf die aan de grens zit.

Marlene, heb je een ct scan gehad met contrast vloeistof?
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Waneer dr V je op de b12 injecties zet, doet hij dan vooraf nog eerst een bloedonderzoek naar actief b12 en folium en wat er allemaal mee samenhangt?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi fleur en manja,

Ik noem, om verschillende redenen o.a. privacy, liever geen namen van medicatie in het openbaar. Wat ook belangrijk is, dat alleen een behandelend arts, internist, cardioloog kan bepalen of het geschikt is voor de specifieke patiënt/persoon in kwestie. En voor het middel is een recept nodig van de behandelend arts.
Ik verwijs naar de behandelend arts(en) om het daar te gaan bespreken.

Groetjes, Louisa

Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Lijkt me logisch dat er voor reguliere medicatie een receot van een arts nodig is.

Alleen erg jammer dat je niet met anderen die op zoek zijn wilt delen welk middel jou verder helpt.
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Je schrijft liever niet in het openbaar. Zou je mij anders een PBtje willen sturen?
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Stuur mij ook a.u.b. even een pb tje met dat middel want dan kan ik dat eventueel bij blijvend te hoog cholestrol overwegen. Maar het noemen van een geneesmiddel is toch niet zo bijzonder kwa privacy. Het gaat voortdurend over geneesmiddelen. Zeker nu hier mensen statines slikken lijkt het mij zinvolle info.
Plaats reactie