Acne door (hoge dosering) vitamine B12?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
duffy
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:49

Acne door (hoge dosering) vitamine B12?

Bericht door duffy »

Ik had in heb begin ook last van pukkels in mijn gezicht door de vit. B12 smelttabletten.
Als het te erg werd stopte ik een week met de tabletten tot dat het weer een beetje weg trok. Daarna begon ik weer. Dit heb ik een aantal x herhaald inmiddels heb ik er geen last meer van en kan ik het gewoon achter elkaar gebruiken.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Acne door (hoge dosering) vitamine B12?

Bericht door poppetje »

@Jessie,

Nee ik ben, omdat ik ook heel erg last kreeg van hartritmestoornissen in de periode dat ik hoge dosering B12 (en Carnitine, Q10, Ginseng) slikte, overal radicaal mee gestopt. Nu durf ik eigenlijk niets meer te gebruiken behalve in een veel lagere dosering. Heel af en toe slik ik nog een kwartje of half tabletje. (gewoon meer voor het idee dat ik toch wat B12 binnen krijg, want ik ben ook vegetarisch en anders krijg ik helemaal niets binnen).
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

@ Poppetje: hartritmestoornissen zou ik zeker niet wijten aan b12.
Van q 10 kreeg ik wel een verhoogde hartslag.
Kan ook van kaliumtekort.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

begrijp ik :wink:
Bijna iedereen krijgt pukkeltjes van de behandeling, is een natuurlijk reactie. Dit gebeurt vooral in het begin, later zul je er minder last van hebben. Maar bij sommigen is het extreem en dan wil een antihistamine wel eens helpen, vandaar...Kun je ook gewoon bij de drogist of apotheek kopen, even laten adviseren dan
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hier nog ééntje die terug in haar puberteit zit... Ben wel opgelucht te lezen dat het na een tijdje wel weggaat of vermindert want momenteel komen er alsmaar bij in gezicht, op rug en borstkas. Ik neem sowieso constant Daosin, is antihistamine, dus veronderstel dat het bij mij niet echt effect heeft. Hebben jullie nog andere nuttige tips, buiten wachten tot het binnen enkele maanden vanzelf weer overgaat? :wink:
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Ja dat de meesten er min of meer last van hebben lijkt dus toch wel een feit. (ivm lever)
Bij mezelf vraag ik mij dan toch ook af of/ en in hoeverre het iets te maken heeft met dat ik allergisch ben voor kobalt..(getest in het ziekenhuis) en of dat ook zou zitten in een gewone vitamine B...Iemand een idee?
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Mijn meiden slikken iedere dag 1 x daags minocycline voor hun pukkels en puisten ivm de B 12 spuiten

Groetjes MArry
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

en of dat ook zou zitten in een gewone vitamine B...Iemand een idee?
In B12 zit cobalt want hydrocobalamine is afgeleid van kobalt. Zit niet in de andere vitamine B (B1, B2, B6, B11 enz)

Wat bij mij goed hielp, hoe simpel het ook klinkt, is niks smeren en 2x per dag mn gezicht reinigen met een huidreiniger voor de gevoelige huid. Had alleen hier en daar nog eens een klein puistje
Plaats reactie