Acne door (hoge dosering) vitamine B12?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

puck
Beginner

Acne door (hoge dosering) vitamine B12?

Bericht door puck »

Ook ik krijg sinds anderhalf jaar vit. B12 injecties, ik geloof 1000 mg per injectie, om de 5 dagen. Gewoon overlegd met de internist, had er wel positieve verhalen over gehoord. Via de huisarts heb ik ze eerst laten zetten, ik bleek om de 5 dagen een injectie nodig te hebben, daarna zakte ik in. De huisarts vond het wel veel, maar zei: jij voelt het het beste aan en het kan geen kwaad. Mijn vriend heeft het nu van de assistente geleerd en zet ze nu in. Niet ideaal, maar wel handig. Het is niet dat ik met sprongen vooruit ga, maar zo'n drie uur na de inspuiting merk ik niet meer zo'n druk op mijn borst en klopt mijn hart weer wat minder overstuur. Ook voelt mijn lichaam wat minder zwaar aan. Het is niet veel, maar voor mij is het al heel wat. Het lijkt ook of ik iets sneller herstel van een inspanning. Waar ik wel veel last van heb gekregen is van acne en dat is flink balen. Met name op mijn rug en in mijn hals. Zijn er meer die dat hebben?
Groetjes, puck
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Hoi,
ik krijg sinds een paar maanden twee keer per week een inspuiting met b12 (hydroxocobalamine). De inspuitingen zelf ervaar ik wel als heel pijnlijk, ook vlak na de inspuiting zelf, maar na maximum een halfuurtje trekt die pijn weer weg bij mij.
Als bijwerking is mijn acné terug erger geworden, ook bevestigd door prof De Meirleir dat dit door de b12 komt. Maarja, als het op termijn effect zal hebben, dan moet ik dat er maar bijnemen hé. Voorlopig merk ik wel nog niet een verschil met mijn behandeling, maar dat was ook zo voorspeld.
tony
Actief lid

Bericht door tony »

Ik krijg ook sinds kort hydroxocobalamine inspuitingen van 10 mg 2x per week. De injecties zijn inderdaad erg pijnlijk, maar ik heb van de Meirleir een verdovingsmiddel erbij gekregen waardoor het minder pijnlijk is, alleen nog niet geprobeerd met die verdoving. Ook ik heb helaas erg last van acne sinds ik die injecties krijg en ook heb ik meer hoofdpijn, maar ik weet niet zeker of dat echt door de injecties komt. Iets positiefs merk ik er ook niet van, maar misschien komt dat nog, ben ook pas 3 weken bezig met de injecties.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik ben sinds deze week aan de 10mg inspuitingen begonnen en ik voel me best heel moe en ben misselijker dan normaal zou dit door deze injecties kunnen komen??
Ik krijg ook meer puistjes in mijn gezicht en daar baal ik een beetje van maar ja het zal wel weer overgaan :?
Is er iemand die deze verschijnselen herkend van de injecties?

Lieve groet Niessie
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Jahoor Niessie, die verschijnselen zijn bekend. Je kunt inderdaad last krijgen van puistjes /acne als je daar al geveolig voor bent. In het begin word je wat moe, omdat je lichaam de B12 moet verwerken, bij mij was het na 4 keer prikken over en bemerkte ik meer energie. De puisten blijven helaas, veel reinigen met een milde gezichtsgel, en met je gezicht de zon in!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Dank je wel Barb70 voor je reactie

Ik hoop ook dat ik meer energie ga krijgen alhoewel het volgens DML niet echt voor de vermoeidheid is maar om mijn neurologische klachten zoals onwerkelijkheidsgevoel,concentratie,hoofdpijn te verminderen met de injecties,ik merk alleen tot nu toe een toename van deze klachten maar mijn lichaam zal idd moeten wennen aan de vitb12 denk ik :wink:

Ik vind de puistjes niet zo leuk en jammer dat dat niet weggaat maar we wachten af hoe het allemaal gaat verlopen want de gezondheid is natuurlijk het belangrijkste toch

Welterusten voor straks

Lieve groet Niessie
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Door AB gaan de puisten ook weg! Dus tegen de tijd dat ze bij mij weer opkomen door B12 doet een AB kuur ze weer doen verdwijnen :-D
Ik merk overigens niks van werking van B12..
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Nou ik zit al 5 maanden aan de AB in verband met de ziekte van Lyme, en kreeg gewoon puistjes van de B12 hoor. Dus die gaat helaas niet voor iedereen op.

B12 helpt je ook om beter te ontgiften, dan krijg je vanzelf meer energie, en zal je hoofdpijn en verzuring ook wat beter gaan. De brainfog is bij mij helaas hetzelfde gebleven, daar merk ik geen verschil in, ik heb er nu 10 gezet, misschien moet ik daarvoor langer doorgaan om effect te bemerken.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Dat acné een nevenwerking kon zijn had ik al gelezen :( .
Ik hoop dus ook dat de AB het in evenwicht houdt :) .
Met je gezicht in de zon ? Daar heeft mijn dermatologe jammer genoeg een andere mening over : dat helpt tijdelijk maar achteraf krijg je een dubbele portie. De zon maakt de huid dikker waardoor de poriën verstoppen = puistjes !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik heb van de B12, maar 2 weken onder de puisten gezeten.. Die dingen waren echt groot! :shock:

Oe! Nou ik heb er net toch hèèèèèèrlijk in het zonnetje gelegen!! hihi
Is het niet zo dat zon B12 ook juist afbreekt??? Nou ja.. Zonnen met mate is sowieso gezonder ;-)
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik ga sowieso lekker in het zonnetje ziek ben ik toch al :wink:
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

Ik ben nu ook bezig met de B12 injecties, heb er nu drie gehad (van 10 mg). Ik heb echt het idee dat ik wat meer energie heb, echt zo fijn. Heb heel veel gedaan de afgelopen week en dat ging allemaal heel goed. Heb ze zelf leren zetten, gaat prima (doet wel pijn!). Maar helaas zit m'n hoofd ook onder de puistjes ineens. Wat is jullie ervaring: blijft dat of is dat vooral in het begin zo? Heb er anders vrijwel nooit last van..
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Hoi Maartje

Ik heb ook de ervaring dat ik ineens onder de puisten zat en dan vooral in mijn gezicht en ze doen nog zeer ook!!
Ik moest van de natuurapotheker meteen stoppen omdat volgens haar de puisten kunnen betekenen dat de lever het niet goed kan verwerken en dat de afvalstoffen die vrijkomen met de injecties niet op een normale manier worden afgevoerd.
Normaal worden de afvalstoffen via urine en ontlasting het lichaam uit gevoerd maar omdat de afvalstoffen nu geen kant meer op kunnen komen ze via de huid naar buiten en dat is geen goed teken!

Ik ben ff gestopt op advies van de apotheker en de huisarts en ik ga dinsdag overleggen met DML wat ik nu verder moet doen :shock:

Ik heb normaal ook nooit zoveel puisten en ik weet ook niet zo goed of het klopt wat de apotheker zegt maar ik neem het zekere voor het onzekere en ga eerst overleggen
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Heb ook B12-spuiten gehad en in't begin kreeg ik daar echt wel een kortstondige 'boost' van. Dit effect verdween echter na een paar weken en ik kreeg allerlei reacties, waaronder ook puisten in het gezicht en later netelroos en hoofdpijn.

Ben dan 2 weken moeten stoppen van prof. DML maar dat is uiteindelijk een maand geworden omdat netelroos maar niet wegging.

Uiteindelijk terug begonnen met lagere dosis (1 x/week ipv 2x) maar probleem dook na een tijdje opnieuw op. Ben dus moeten stoppen met inspuitingen en moet nu B12-extreme nemen.
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

De puistjes zijn gelukkig weer verdwenen (kan ook door de vele zon van een weekje Portugal komen, maar toch fijn) en ik heb nog steeds meer energie. Echt heerlijk. Heb afgelopen week ook drie boeken gelezen, terwijl ik normaal echt minimaal een maand over een boek deed, dus m'n concentratie is blijkbaar toch ook een stuk beter ineens!
Plaats reactie