is iemand wel eens doorgestuurd naar een neuroloog?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Hoi Meral

Ik wil ff reageren, nu mijn comp het nog doet. Gaat echt iets ni goed.

Fijn dat de melatonine werkt, een goede nachtrust is erg goed.
Lijkt me een ramp niet slapen. Ik sliep altijd 12 uur achter elkaar en nog ni fit. Nachtrust is wel erg belangrijk ik denk ook dat het zelfs tussen de oren kan gaan zitten als je niet kunt slapen.

Misschien heb je wel baat bij CGT, ik hoop het voor je.
Laat je niet aanpraten , "moeten en geen nee kunnen zeggen"
Ik denk namelijk dat ieder mens die bij zichzelf stil komt te staan dat zal opperen, het is een beetje een credo geworden van tussen de oren dokters. Dat is net zoiets als cgt "moet" werken.

En moeten we niet met zijn allen een gezin draaiende houden en zorgen dat er geld in de la komt.
Ik moet nu ook de was wel weer opvouwen en overige huishouden doen.
Gaat prima, heeft niets met moeten te maken.
Jawel met moeten, anders gebeurd er niets.

Ikzelf vond proberen een therapie toepassen het grootste moeten.

Ik wil je wel meegeven, blijf hoop houden op redelijk functioneren, het is mogelijk. Ik ben een vb daarvan.

Dat je hier minder komt is een goede zaak, ik kan me voorstellen dat het mentaal veel energie in beslag neemt. En dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet. Is niet voor iedereen goed voor herstel.

Ik hoop wel dat ze daar wijs zullen zijn en dat ze op tijd inzien of je er baat bij hebt of niet. En dat ze daar dan nee zeggen. Dat zou een hele prestatie zijn.

En niet bang zijn voor een hartecho, ik moet dat ook nog laten doen.
Is gewoon uitsluiten van, moet je maar vanuit gaan.
Het ga je goed, en als er wat is dan pb je me maar. Uitzondering doe ik nooit aan.

Ga er blanco in.
Ik wens je veel sterkte en s6.
En als het niet gaat daar, durf nee te zeggen.

Ik hoop dat ik een beetje verwoord heb wat ik bedoel. :shock:
En dit wil ik je toch meegeven.

Groetjes jeweetwel. Denk ik. :lol:
Unicorn
Beginner

Bericht door Unicorn »

Ik ben bij neuroloog geweest, was niet geweldig. Hij deed inderdaad ook die testjes, ogen , in zijn handen knijpen, kniereflex enz. Maarja in Vredesnaam hoe weet die man hoe hard ik in zijn handen zou kunnen knijpen als ik niet ziek was!!!! Vroeger trainde ik meer dan 4 uur op een dag. Nouja hij wilde dan wel een CT scan laten maken. Was niks op te zien, ZEI HIJ. Ik vroeg nog naar een MRI om een totaler beeld te krijgen, omdat ik weet dat bepaalde dingen wel te zien zijn op MRI scan die niet op CT scan zijn te vinden. Maar nee dat vond hij niet nodig. Tijdens het consult zei hij eerst nog heb je wel eens aan ME gedacht? Want die symptonen heb je ook. En later toen hij me gisteren belde voor de CT scan uitslag zegt hij , nee mri scan is niet nodig. Je hebt gewoon spanningshoofdpijn! Er is trouwens ook geen vloeistog ingespoten bij mij, hebben jullie daar ervaring mee? Sommige dingen kunnen ze beter zien als ze vloeistof inspuiten vóór de scan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Stay strong! You can do it!
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Hoi Unicorn

Ik heb meerdere MRI scans gehad, maar er is toen geen vloeistof ingespoten.
Ik ben eerst naar de internist geweest die niets kon vinden.Hierna werd ik doorgestuurd naar de neuroloog. Deze constateerde dat ik MS had. Hij kon het niet bewijzen maar hij wist het voor 99,9 % zeker.Hij zei dat ik alle symptomen had.

Hierna heb ik nog enkele neurologen gehad en uiteindelijk kwam ik bij een neuroloog die zei dat ik ME heb.Het duurde dus heel wat jaren voordat ik eindelijk wist wat ik mankeerde en ik was uiteraard opgelucht dat het geen MS was.

In de loop der jaren heb ik zoveel onderzoeken gehad en zoveel artsen gezien dat ik mijn buik er van vol heb.

Groetjes van Eline
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb in de loop der jaren heel veel scans gehad en ook MRI scans
ik heb ook geen vloeistof gehad ik heb een goeie maand geleden mijn laatste MRI gehad ik heb er de CDof DVD van .daar kan je uitstekend alles opzien dus die vloeistof is niet echt nodig
alie
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

@ Melanie,
Als ik je moet kennen, sorry maar ik heb geen flauw idee?? Ik zie ook dat je geregistreerd bent op 4 sept dit jaar en ik ben al even niet geweest dus lijkt me sterk ook?
Bedankt voor je stukje ook maar degene die vaker wat van me gelezen hebben weten dat ik dus geen cgt ga doen, en die hartecho, ja die moet gewoon even, heb een ruisje en als kind iets gehad dus voor de zekerheid is dat, maar geloof niet dat er iets mis mee is
groetjes
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Hoi Meral

Je mag je laatste bericht weg halen idd, klopt.
He'! geen cgt, wat goed zeg. dat hebben ze je dus niet opgedrongen.
Dat doet mij deugd, echt waar!!
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Hey Melanie,
Snapte niet goed wie je was, maar aan de schrijf manier toch goed gerade..

Nou ja niet opgedrongen, ze heeft er wel een behoorlijke lap tekst aan besteed om mij duidelijk te maken dat het wel degelijk helpen zou ,
maar ja, als ik niet doe, ze kunnen moeilijk aan mn haren slepen toch?
De 1ste keer dat ik bij haar kwam vertelde ze heel enthousiast dat als zou blijken dat ik ME zou hebben dat ik dan aan het juiste adres was.
Ik heb toen gezegd dat ik allleen onderzoek wilde en verder niet, dat ik al een psychotherapeut had.
Dus de 2 keer toen ik voor de uitslagen kwam was ik in 10 min weer buiten, geen afwijkingen, geeen reden voor verder onderzoek, cgt en als je niet wil zoek je het maar uit, op een vriendelijke manier dan maar toch.
Ik moet wel zeggen dat ik inmiddels al aardig vooruit ben gegaan. Ik werk nog steeds niet, en eigenlijk denk ik ook niet dat dat ooit nog kan aangezien dat nooit heeft gekund, alleen parttime en dat was superzwaar, maar mijn streven nu is gewoon normaal mijn dag kunnen doorbrengen, mijn huiishouden beetje op peil houden, vrienden zien, en niet ziek zijn van vermoeidheid.
Sinds 2 maanden woon ik alleen en dat bevalt eigenlijk heel goed, nu kan ik stofzuigen als ik dat voel dat dat kan en hoef ik niet iemands benen van de tafel te schuiven om erbij te kunnen, gewoon zelf mijn dag indelen, gaat echt veel beter met me nu, een hoop stress is weggevallen.
Ben nog steeds ongeveer even moe, maar kan nu alles veel beter indelen, zodat ik meer bereik op een dag.
Heb nu ook smiddags meer rust om even te liggen.
Maar ik begrijp dat het met jou ook stukken beter gaat nu of niet?
Fijn voor je!
groetjes meral
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Hoi Meral
Meral schreef: Dus de 2 keer toen ik voor de uitslagen kwam was ik in 10 min weer buiten, geen afwijkingen, geeen reden voor verder onderzoek, cgt en als je niet wil zoek je het maar uit, op een vriendelijke manier dan maar toch
Als je het niet wil zoek het maar uit!!
Probleem is als je het wel wil en je haalt het niet, staan ze ook niet aan je bed, met de woorden wat kunnen we voor je doen, dan moet je het ook zelf uitzoeken. Zelf uitzoeken moeten we het toch al.
Je hebt in ieder geval onderzoeken gehad.

En goed dat je het op je eigen manier doet.

En de volgende keer een relatie aangaan waar jij je benen op de tafel legt. Ze zijn er hoor! Lijkt me veschrikkelijk als een man geen huishouden doet. Dat vind ik echt voor de oorlogs.

Topic gaat over neuroloog, ik ben er nooit geweest.
De pijn op mijn hersens lijkt te zijn afgenomen? dus voorlopig ga ik er niet heen.

Ik hoor zo veel verschillende verhalen over "diagnose's" bij de neuroloog.
Wat betreft ME en/of MS.
Ik ken wel iemand waar ze niets konden vinden, diagnose MS.
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Ach tis ook niet dat ik perse naar een neuroloog wilde, ik wilde gewoon dat er íemand naar me keek. Dit waren nu alleen bloed en urine testen dus zoveel was het ook niet,. en op een bankje liggen en ging ze me helemaal nakijken tot me handen aan toe. En die man: die mag alleen terug komen als ie huishouden gaat doen lol maar dat zal er wel niet in zitte..hij sport liever. Gewoon vrienden werkt beter, laat me maar lekker ff met rust, gaat goed zo in me uppie
liefs meral
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik ben bij een neuroloog voor mijn migraine. Nu de puzzelstukjes een beetje op zijn plaats vallen wil ik hem wel mijn lijst met lichamelijke klachten voorleggen. En aangeven dat zowel de huisarts als een internist denken aan ME/CVS.
In een ander topic gaf ik al aan gestopt te zijn met de onderhoudsmedicijnen tegen migraine (Topamax) in de hoop dat ik minder moe zou zijn. Helaas.... het heeft me alleen een giga-aanval opgeleverd.
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door imagine »

Ja, maar.........
Ctg en enkele testjes. Meer was niet nodig want deze meneer kon zo wel zien wat het was chronische hyperventilatie??
Verder viel er niet meer te praten of te vragen. Nare ervaring van mij was niet enige bleek bij de uitslag..... vanuit de wachtkamer werd mij hardop succes gewenst.
Doorverwijzing duizeligheidscentrum of betablokkers?? Bij hem hoefde ik niet weer te komen.
Maar dat was ik toen toch al niet meer van plan.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Ik moet donderdag aanstaande naar de neuroloog, iemand nog tips?
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik ben laatst bij een neuroloog geweest, nu wachten op vervolgonderzoeken.

Geen tips blossom, behalve goed ondergoed. Je moet waarsch testjes doen en dat doe je meestal met je broek en trui uit.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

janine schreef: Geen tips blossom, behalve goed ondergoed. Je moet waarsch testjes doen en dat doe je meestal met je broek en trui uit.
Waar is dat goed voor dan?
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik snap je niet?
Volgensmij heb je mijn tip verkeerd opgevat.

Nou, ik hield er geen rekening mee (had geen testjes verwacht) en vind het altijd wel fijn dat ik bijv in een boxer sta ipv in een string.
Gelukkig was het een vrouw. 8)

Als je niet weet waar de testjes goed voor zijn:
Reflexen testen met zo'n hamertje en met een rietje over je huid, evenwicht testen, draaidingetje kijken enzovoort.
Plaats reactie