ME awareness Demonstratie in Den Haag

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Als er een ME awareness demonstratiekomt in Den Haag kom je dan?

Ja ik kom
13
62%
Nee ik doe niet mee
2
10%
Ik stuur mijn foto
6
29%

Totaal aantal stemmen: 21
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Jullie mogen mijn snoet gebruiken hoor voor de glossy.
Maar dan doen we wel een beetje smakelijke foto en niet die in het filmpje staat!!

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
esther79
Beginner

Bericht door esther79 »

Geweldig! Een glossy! Ik had Esther net aan de lijn en die vroeg me voor een foto/interview. Ik doe zeker mee!

Wanneer er een demonstratie komt ga ik mee, ik sta zelfs vooraan! Ik heb mijn neus er zo vol van dat we niet serieus genomen worden.
Super!!!!

liefs Esther
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

@Vlindertie. Super ! Ik ga even met Esther en Eressea overleggen naar welk email adres jullie je foto kunnen sturen.

Als er nog meer mensen het geen probleem vinden om met hun snoetje op de cover te staan (we willen de hele cover vol proberen te krijgen met zoveel mogelijk foto's, zeker een stuk of 30) en die dan wellicht ook gebruiken voor een daarvan afgeleide poster/flyer die als aankondiging voor het glossy of de protestactie kan dienen, laat het even weten. Maak een mooie ditigale foto (met zo'n hoog mogelijke resolutie). We melden snel naar welk email adres je dat kunt sturen.

@Esther79. Geweldig. Je krijgt snel (denk woensdag) ons format zodat je je verhaal kunt invullen en terugsturen met foto. Echt geweldig.
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Weet je wat ik zou willen? Een ME-belevingspark maken...

Als je wil weten hoe een astmapatient zich voelt, dan pak je een rietje en je gaat daar een poosje door in- en uitademen. Je wordt dan vanzelf benauwd.

Net weer een staaltje onbegrip meegemaakt en ik zou zo graag willen dat die anderen eens zouden kunnen voelen hoe ik, wij, ons voelen! Dat zou toch mogelijk moeten zijn? Lelystad omschrijft onze vermoeidheid als de vermoeidheid die soldaten voelen na een week op zware oefening. Oke, dus als wij onze medemensen eens flink over een stormbaan jagen en dat een aantal keren laten herhalen, dan slaat de vermoeidheid vast al een beetje toe. Vervolgens mogen ze dan ergens naar binnen: Door deurposten die bewegen, want hoe vaak sjouwen wij er niet tegen aan? Vervolgens een lekker koppie thee. De bodem is dan flink verzwaard natuurlijk, want voor ons is het ding immers ook zwaar om te tillen. Vervolgens krijgen ze een geheugen test. Ze moeten dingen lezen van een computerscherm met flikkerende letters, de aanwezige verlichting is belachelijk fel en 'achtergrond' geluiden worden enorm versterkt. Eens zien hoe onze gezonde medemensen dan uit te test komen...

Wat mij betreft mogen ook de heren en dames politici op deze wijze komen ervaren wat wij dagelijks meemaken. Ben benieuwd of de beeldvorming dan een beetje anders wordt...

Iemand anders nog leuke ideeen?

(zo, dit lucht wel op! boosheid is weer wat afgezwakt...)
aimee
Actief lid

Bericht door aimee »

@Poppetje, heb niet de hele conversatie
gelezen, mr moet de foto nog aan eisen voldoen? Oftewel, ziek zwak en misselijk of gewoon leuk mag ook? ;) Alleen gezicht of helemaal? Etc. Liefs!
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
freewilly
Actief lid
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Hey Moon, Ik denk dat als je ze een week in een bootcamp doet waar ze dag en nacht wakker gehouden worden je ook hetzelfde effect wel krijgt ha ha ha. Flinke rugzak met inhoud op de rug en dan door een moeras naar de overkant. Lekker sporten... Wat zullen ze er van op knappen...

Bij "mijn vader is de beste" op TV doen ze ook zo iets. De pa gaat op de loopband hollen en moet dan ondertussen allerlei hoofdrekensommen doen...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Oooooooow, dat zou ook geweldig zijn! Vooral dat bootcamp.. mogen wij dan als drilmeesters optreden?Dat zou echt lekker zijn om de frustraties er uit te gooien!

Moeten we alleen nog iets verzinnen om de spierpijnen te versterken.. Want ook daar mogen ze van meegenieten!!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
freewilly
Actief lid
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Maar voordat we ze de bootcamp in sturen geven we ze eerst nog even een griepvirus mee... Spierpijn komt vanzelf wel op een bootkap. Give me 20, give me 200, give me 2000
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

@ aimee. Ik snap je vraag. Een dezer dagen openen we een speciaal topic op het forum, waar we ook omschrijven wat voor een foto het moet zijn voor de cover (mijn idee is dat het ook een leuke foto mag zijn hoor, wel waarschijnlijk van je gezicht en dus niet van je hele lijf), welk formaat ongeveer en naar welk email adres je het kunt sturen. So stay tuned !! en veel dank alvast !
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Dat kan naar mijn email, dat is het makkelijkst :) Staat onderaan dit bericht. Ik zal binnenkort even een topic openen met de precieze details. Het gaat om een staande foto, met alleen het gezicht erop :) Liefst ook nog een foto van de achterkant, dat zou gaaf zijn :D
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Dank lieve Eressea !!! (Eressea is ons reddende engeltje want zij gaat helpen onze glossy een mooie lay out te geven).

En om even uit te leggen voor de mensen. We vragen dus een foto van jouw gezicht en ook een foto van jouw achterkant. Dat is omdat we het idee hebben om de cover helemaal te vullen met foto's van gezichten van mensen met ME en op de achterkant van het tijdschrift dezelfde foto's maar dan van de mensen met de rug naar de lezer toegekeerd staan. Dan kunnen we daar een tekst plaatsen van "keer ons niet de rug toe" ofzo iets.

So stay tuned voor meer info van Eressea over de precieze details !!! En please, please denk er over of je mee wilt doen, want in onze ogen zou het echt een geweldige cover en achterkant zijn met al die foto's !!
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Bof ik even dat ik precies zulke foto's didgitaal heb van toen ik net van de kapper kwam vorig jaar. Ik hoor wel hoeveel pixels enzo en waarheen.

XXX
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Super ! En ja, stay tuned, je hoort snel nadere details van Eressea

liefs
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Worden er ook afspraken gemaakt ivm het verhaal :
anoniem-nickname-echte naam ?
En vernoemen van ziekenhuizen en artsen, is dat toegelaten ?
Kwestie van geen proces van smaad en eerroof aan je broek te krijgen... :wink:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Zie hier de oproep voor de foto's:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-5275.html
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Plaats reactie