cvs of helemaal niet?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

ikje
Beginner

Bericht door ikje »

@ anzie,duurde het bij jou lang voor iemand aan cv's dacht? of bleef het volgens anderen lang klierkoorts die niet goed geneesde?

ik heb nog een bloedtest laten doen,waaruit bleek dat schildklier alsook vitaminen inorde zijn (enkel wat weinig vitamine b maar wou op te lossen zijn met int zonneke te zitten...)
heb ook een best goede week achter de rug,tot ik gisteren duidelijk wat overmoedig werdt,de hele dag weg geweest (bij vrienden samen wat playstationspelletjes spelen en gezellig bijbabbelen,korte wandeling)

tot halverwege de namiddag ging het allemaal goed,maar dan heel weinig kracht in m'n handen,armen,benen,gevoel dat ik in m'n pizza in slaap ging vallen... me er wel verder doorgesleeurd omdat het zo gepland was en ik er ondanks de pijn en het moe zijn wel van genoot...

vandaag wel wat later opgestaan maar verder ook gewoon proberen doen wat gevraagd werd,winkelen,koken,bedden dekken,afwasmachine uitladen,veel met tranen in ogen en ogen half toe maar het lukte... gevoel dat omgevindg meer en meer gevoel krijgt dat ik niet terug wil gaan werken en dat ik daardoor altijd na een paar goede dagen weer wat slechte dagen "fake"

ook de dokter zegt dat ik stilaan toch terug wat moet gaan proberen want dat het anders alleen maar moeilijker en moeilijke rgaat worden... :(
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

dag ikje

welkom hier !

Ik las dat de dokter jouw een doosje antidepressiva gaf , weggooien die troep !

Als ik jouw verhaal las dan zijn antidepressiva hier niet op hun plaats.
Heb ook een kennis die klierkoorts gehad heeft en dat is iets dat lang kan blijven nawerken.
Bij hem is het al twee jaar geleden en hij gaat terug fulltime werken maar er zijn nog steeds perioden dat hij totaal uitgeput is en niet kan gaan werken.

Zoals eerder hier al gezegd , tracht een arts te vinden die interesse heeft in het hoe en waarom van jouw problemen !
Sterkte !
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi ikje,
ikje schreef:(enkel wat weinig vitamine b maar wou op te lossen zijn met int zonneke te zitten...)
AfbeeldingHuh? Dit is niet goed, meis, wat de dokter jouw vertelt. Als je een tekort hebt aan Vitamine B12, moet je B12 supplementen/medicatie of B12 injecties krijgen voor behandeling.

Of bedoel je de vitamine D?

Heb je een kopie van de huisarts gekregen over de uitslagen van de schildklier: TSH, FT4, T3, anti-Tg, anti-TPO, vitamine B12 (+ anti-stoffen tegen intrinsic factor en anti-stoffen tegen pariëtale cellen), vitamine D?

Groetjes, Louisa
ikje
Beginner

Bericht door ikje »

alweer super bedankt voor jullie lieve reachties!

@louisa,het waren idd vitamine D (had foutje gemaakt in m'n vorige berichtje :oops: ) de uitslagen van de vorige onderzoeken heb ik wel,de uitslag van dit onderzoek niet... begin nu wel het gevoel te krijgen dat de q10 quatral (die ik van een andere dokter kreeg) werking begint te hebben... ik voel me nog steeds niet fantastisch maar kan echt al terug heel wat meer... huishouden mee doen,naar de winkel,eens terug afspreken met vrienden... (heb dan wel momentjes dat ik voel dat alle spieren enorm verslappen of juist verstijven en het moe zijn gevoel... )

maar dat moe gevoel,had ik ook al jaren voor de klierkoorts... dokter zijn uitleg kwam er op neer dat dat altijd al zo geweest is en datk er zal mee moeten leren leven...

heel veel groetjes
ikje
Beginner

Bericht door ikje »

nog mr eens naar dokter geweest na paar goede en weer slechte dagen...

kreeg als reactie dat het nu toch wel bena moet gaan beteren,dat ik wat meer moet proberen... toen ik nog eens over m'n oogklacht begon lachte hij me bijna uit dus over geheugen dierf ik gewoon al niets meer zeggen want daar lachen ze me thuis al mee uit...

moet ik dan binnekort wel gwn zo gaan werken tot ik er nog eens bij neerval? gaan ze dan mss eindelijk geloven dat ik me echt niet goed voel? ik weet het niet meer!

ben het allemaal zoooooo k*tsbeu!!! had het echt even nodig hier hartje even te kunnen luchten!
Plaats reactie