MUTAFLOR bestellen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

:D :wink: (nee ik ga lekker)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gast

Bericht door Gast »

tanto schreef:vanaf 75 euro niet, staat erbij.
Voor België idd, voor Nederland vanaf € 125,- (als je je muis op het vraagteken houdt zie je dat)
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

tanto schreef:Bij medicamenten.klick.de kreeg ik nog steeds de volgende melding:

we need to inform you that it is not possible to send cooled drugs abroad.
Please notice this for your next order.
Thank you!

Kindly regards,

Iris C. Hofmann
pharmacist

Dus ik ben bang dat bestellingen hier voorlopig niet meer lukken.
Ik heb dat bij mijn jongste bestelling ook ontvangen. Heb gewoon ff gemaild dat ze dat op mijn verantwoordelijkheid toch mochten opsturen. Hebben ze dan ook gedaan. Weer heel deftig verpakt en gekoeld. Op 2 dagen had ik ze.
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

laurills schreef:Ik heb het via apotheek de saedeleer in Lier (belgie). Je kunt ook telefonisch bestellen, dan sturen ze het op.
Hoeveel betaal je bij De Saedeleer voor 100 caps ?
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Ik vraag het nog maar een keer: mutaflor moet toch gekoeld of niet?

Ik heb mutaflor besteld bij medkamenten.klick.de. Het pakketje is al sinds 27 juli onderweg. En nu staat het op het DHL depot waar ik het moet ophalen en dat lukt me dus niet.

Ik heb met DHL gebeld en ze willen het niet gekoeld zetten omdat dat niet op de verzending staat. Ik heb de medikamenten.klick.de gemaild om een opdracht voor een derde levering te geven (de andere 2 keer werd het pakje geleverd toen ik net een paar uur aan het werk was). Maar ik krijg geen reactie. Ik denk dat het nu ook geen zin meer heeft niet om erachter aan te gaan. De werking zal nu wel over zijn. Of niet.

Weer 77 euro in de prullebak gegooid.

memsi
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door memsi »

Ja het moet toch in de ijskast bewaard worden. Er zaten toch koelelementen bij als het geleverd werd
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

ja maar die zijn naar 6 dagen ook wel ontdooid niet?

sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Volgens mij neemt de werking van de mutaflor geleidelijk af. Ik weet niet hoe snel dat gaat. Wel balen joh!
Met een beetje mazzel zijn er toch nog goede bacteriën over. Misschien kun je informeren bij de apotheker hoe dat zit?

Ik bestel de Mutaflor bij Pol de Saedeleer, gekoeld voor 89,50 euro. Ze hebben wel hoge verzendkosten, rond de 20 euro geloof ik, maar ik bestel er ook de meeste andere medicatie. De laatste keer zat er op mijn pakketje een sticker met gekoeld bewaren.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Ze komen het nu morgen toch nog een keer leveren. Veel gedoe, je kunt beter maar thuis zijn als DHL aan de deur komt, anders heb je een probleem. Eerder kon ik gewoon bellen om een nieuwe afspraak te maken, maar dat is nu blijkbaar ook niet meer zo.

Gedoe en veel ergernis. Hopelijk zijn er nog wat ecoli's over.

@sprankel
Desaedeleer verzend het toch ook via DHL? of gaat dat via TNT?
Ik ben het vergeten (heb nochtans pas nog iets bij hun besteld).

stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

De Saedeleer verzendt via DHL. Is namelijk net bij mij bezorgd een half uur geleden, dus nu weet ik het nog wel ;-). Kan iemand anders het niet ff voor je ophalen?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Je kan ook wanneer je je bestelling opgeeft bij Medikamente-per-click, vragen dat ze het bij afwezigheid bij de buren afgeven.
Zet dan ook even een kaartje of hang een briefje voor de mensen van DHL met deze melding.

Tip: bestel nooit Mutaflor op een donderdag. Medikamente gaat ervan uit dat DHL op zaterdag levert, maar dat gebeurt niet, dus dan zit je pakje een heel weekend bij DHL.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

allemaal goede tips, dank jullie wel.

Stier, ik had wel iemand gevonden die het kon ophalen, maar die moest dan eerst van werk naar huis om zijn auto te halen en mij dan ophalen vanwege legitimatiebewijs en zo. Had in noodgevallen wel gekund. Maar nu komen ze het morgen brengen. Dat vind ik toch een beter idee.

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik bestelde de Mutaflor via de apotheek, dan heb je geen verzendkosten, maar ik geloof dat ik wel 99 euro betaalde.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

tanto schreef:Ik vraag het nog maar een keer: mutaflor moet toch gekoeld of niet?

Ik heb mutaflor besteld bij medkamenten.klick.de. Het pakketje is al sinds 27 juli onderweg. En nu staat het op het DHL depot waar ik het moet ophalen en dat lukt me dus niet.

Ik heb met DHL gebeld en ze willen het niet gekoeld zetten omdat dat niet op de verzending staat. Ik heb de medikamenten.klick.de gemaild om een opdracht voor een derde levering te geven (de andere 2 keer werd het pakje geleverd toen ik net een paar uur aan het werk was). Maar ik krijg geen reactie. Ik denk dat het nu ook geen zin meer heeft niet om erachter aan te gaan. De werking zal nu wel over zijn. Of niet.

Weer 77 euro in de prullebak gegooid.

Je zou kunnen controleren of er nog levende bacterien zijn door volgens de instructies van Myhill de Mutaflor op te kweken http://www.drmyhill.co.uk/wiki/Growing_Mutaflor
Lukt het, dan zat er nog genoeg leven in, lukt het niet dan was de boel dood. Was de levendigheid verminderd, maar nog wel voldoende om te kweken, dan heb je direct weer aangevuld.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd! Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen kunnen delen met het opkweken van Mutaflor (zou een hoop geld schelen als het werkt ;) ) Myhill kweekt het op soyamelk, zou het ook kunnen op bijvoorbeeld rijstmelk? Bij Kefir geeft Myhill namelijk wel verschillende mogelijkheden aan (melk, soyamelk, rijstmelk, kokosmelk).

Edit: Ik zie nu dat Myhill het opkweken doet met Mutaflor suspensie, niet met de tabletten :( Dat is jammer. Misschien kan je een tablet openmaken om met de inhoud te kweken. Geen idee of het werkt, mailtje aan Myhill zou je verder kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door ridder op 03 aug 2011, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ik heb het geprobeerd, maar je moet dan wel de flesjes Mutaflor hebben en niet de capsules.

Ik ben er niet meer doorgegaan, omdat ik toch om de 3 à 4 keer een nieuw flesje nodig had vanwege een mislukt brouwsel. En de flesjes zijn veel duurder dan de pillen. En lekker was het al evenmin. ;-)
Plaats reactie