Bedankt voor het plaatsen van dit zeer interessante artikel

Moderator: Moderators
Ik vraag mij eigenlijk af of er aan de hand van deze bloedtest, die in feite eind 2009 al ontwikkeld had moeten zijn, ook kan zien hoelang iemand al ziek is?Frank schreef: Importantly, says Dr. Mikovits:
Bron: www.prohealth.com
- “We have identified and we are in the process of isolating a new virus that may cause CFS…”
- And a blood test to diagnose ME/CFS “could be ready within a year.”
Zolang we niet weten wát nou precies ME/CFS veroorzaakt, is het eigenlijk ook onmogelijk testen hoelang iemand al ziek is. Maar het is ook zo dat veel mensen ME/CFS krijgen na bijvoorbeeld een virusinfectie (Pfeiffer) of zwangerschap, dus die weten hoelang ze ziek zijn. Volgens mij is dat zelfs een van de eisen van de CDC criteria, dat er een duidelijk begin moet zijn van de ziekte.cansado schreef:Ik vraag mij eigenlijk af of er aan de hand van deze bloedtest, die in feite eind 2009 al ontwikkeld had moeten zijn, ook kan zien hoelang iemand al ziek is?Frank schreef: Importantly, says Dr. Mikovits:
- “We have identified and we are in the process of isolating a new virus that may cause CFS…”
- And a blood test to diagnose ME/CFS “could be ready within a year.”
Geld doneren is belangrijk voor het realiseren van onderzoeken etc... maar is dat initieel niet de taak v.d. overheid? In NL gaat geen enkele eurocent van overheidsgeld naar het eigenlijke onderzoek, maar wel vele euro’s naar referentiecentra.Frank schreef:
Ik denk als je ooit van plan bent een donatie te maken, dat dit instituut één van de meeste rechtstreekse mogelijkheden is.