First results already at Reno's Whittemore Peterson Institut

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

Thrilling Results Already In the Works at Reno’s Whittemore Peterson Institute
November 5, 2008

The Whittemore-Peterson Institute for Neuro Immune Disease (the world’s first research center for ME/CFS and fibromyalgia) is still under construction at the University of Nevada-Reno. But the research team has ‘feet on the ground’ - and leaders say they’ll have important accomplishments to present to the world within a year.

As featured in a recent profile on Reno’s Channel 2 News, the researchers, led by Judy Mikovits, PhD, have been hard at work in UN-R’s Applied Research Facility.

Importantly, says Dr. Mikovits:
  • “We have identified and we are in the process of isolating a new virus that may cause CFS…”
  • And a blood test to diagnose ME/CFS “could be ready within a year.”
The Whittemore-Peterson Institute’s Mission & Services

Co-founded by philanthropist Annette Whittemore and Medical Director Daniel Peterson, MD, the Institute’s mission is to:
  • Employ and continue building the world’s largest “bio bank” of ME/CFS blood and tissue samples, begun more than 20 years ago by Dr. Peterson and freely available to biologists working all over the world.
  • Research the causes of neuro immune diseases such as ME/CFS/FM, autism, and atypical MS.
  • Develop prevention strategies, diagnostics, and therapies;
  • And offer a center for clinical care where these accomplishments can be applied and advanced.
ME/CFS/FM patients interested in contributing samples to the Institute’s biobank may enquire by e-mail - info@wpinstitute.org

VIDEO: klik hier

HET INSTITUUT: http://www.wpinstitute.org/

Ik denk als je ooit van plan bent een donatie te maken, dat dit instituut één van de meeste rechtstreekse mogelijkheden is.

Bron: www.prohealth.com
Eline
Actief lid

First results already at Reno

Bericht door Eline »

Wat een veelbelovend artikel! Ik heb de video bekeken en hierin zei men dat het chronisch vermoeidheidssyndroom vaak eindigt in kanker. Heeft iemand hier wel vaker van gehoord, want het is voor mij compleet nieuw en ik ben hier wel van geschrokken.

Eline
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ok, er komt een bloedtest . maar dat beketekent geen medicatie of genezing nog toch?
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Eline schreef:hierin zei men dat het chronisch vermoeidheidssyndroom vaak eindigt in kanker. Heeft iemand hier wel vaker van gehoord, want het is voor mij compleet nieuw en ik ben hier wel van geschrokken.

Eline
In dit topic werd al eerder gesproken over het overlijden bij CVS en verwezen naar het onderzoek van Jason in 2006 (klik hier). Daar kan je al even wat meer lezen :wink:

In dit onderzoek (165 overleden patiënten) kwam naar voren dat 20% van de sterfgevallen bij ME/CVS-patiënten te wijten is aan kanker (naast 20% hartfalen en 20% zelfmoord) en dat de gemiddelde leeftijd 25jaar lager ligt bij het overlijden aan kanker.
Waarom? Doordat het immuunsysteem ontregeld (Th1-Th2 shift waarbij Th1 onderdrukt is) is, en er dus meestal bij ME/CVS-patiënten te weinig NK (natural killer)-cellen gevonden worden en die bovendien nog eens slecht functioneren. Dit impliceert rechtstreeks een verminderde afweer tegen bvb kanker.
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 12 nov 2008, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ok maar dus ze hebben het over isoleren van het virus . wat betekent dit precies .. dat ze probren het te stoppen of zou dit er eventueel voor zou kunnen zorgen dat iemand dus geneest?
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

eezdva schreef:Ok maar dus ze hebben het over isoleren van het virus . wat betekent dit precies .. dat ze probren het te stoppen of zou dit er eventueel voor zou kunnen zorgen dat iemand dus geneest?
Dat ze een een nog niet nader gekend nieuw virus proberen te identificeren, op te sporen in het lichaam...dus 'isoleren' van alle andere gekende materie.
Deze stap staat niet in verband met het tegenhouden van het virus of een geneesmiddel, dat is pas een stap later.
Hoop doet leven!
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Als dit klopt is het wel een hele grote stap in de goede richting.
En dan hopelijk over een jaar een bloedtest waaruit blijkt of je ME/CVS hebt.

Als dit lukt dan kunnen ze gerichter gaan zoeken naar een medicijn.
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Zuiderzon schreef:
eezdva schreef:Ok maar dus ze hebben het over isoleren van het virus . wat betekent dit precies .. dat ze probren het te stoppen of zou dit er eventueel voor zou kunnen zorgen dat iemand dus geneest?
Dat ze een een nog niet nader gekend nieuw virus proberen te identificeren, op te sporen in het lichaam...dus 'isoleren' van alle andere gekende materie.
Deze stap staat niet in verband met het tegenhouden van het virus of een geneesmiddel, dat is pas een stap later.
:cry:
Syl
Actief lid

Bericht door Syl »

Zuiderzon schreef:
Eline schreef:hierin zei men dat het chronisch vermoeidheidssyndroom vaak eindigt in kanker. Heeft iemand hier wel vaker van gehoord, want het is voor mij compleet nieuw en ik ben hier wel van geschrokken.

Eline
In dit topic werd al eerder gesproken over het overlijden bij CVS en verwezen naar het onderzoek van Jason in 2006 (klik hier). Daar kan je al even wat meer lezen :wink:

.
Zuiderzon, dit is indrukwekkende informatie.
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Hier wordt ik heel erg stil van.

Eline
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

1 onderzoek is gelukkig nooit genoeg. Er zal vast wel wat op aan te merken zijn.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Frank schreef:Thrilling Results Already In the Works at Reno’s Whittemore Peterson Institute
November 5, 2008

The Whittemore-Peterson Institute for Neuro Immune Disease (the world’s first research center for ME/CFS and fibromyalgia) is still under construction at the University of Nevada-Reno. But the research team has ‘feet on the ground’ - and leaders say they’ll have important accomplishments to present to the world within a year.

As featured in a recent profile on Reno’s Channel 2 News, the researchers, led by Judy Mikovits, PhD, have been hard at work in UN-R’s Applied Research Facility.

Importantly, says Dr. Mikovits:
  • “We have identified and we are in the process of isolating a new virus that may cause CFS…”
  • And a blood test to diagnose ME/CFS “could be ready within a year.”
The Whittemore-Peterson Institute’s Mission & Services

Co-founded by philanthropist Annette Whittemore and Medical Director Daniel Peterson, MD, the Institute’s mission is to:
  • Employ and continue building the world’s largest “bio bank” of ME/CFS blood and tissue samples, begun more than 20 years ago by Dr. Peterson and freely available to biologists working all over the world.
  • Research the causes of neuro immune diseases such as ME/CFS/FM, autism, and atypical MS.
  • Develop prevention strategies, diagnostics, and therapies;
  • And offer a center for clinical care where these accomplishments can be applied and advanced.
ME/CFS/FM patients interested in contributing samples to the Institute’s biobank may enquire by e-mail - info@wpinstitute.org

VIDEO: klik hier

HET INSTITUUT: http://www.wpinstitute.org/

Ik denk als je ooit van plan bent een donatie te maken, dat dit instituut één van de meeste rechtstreekse mogelijkheden is.

Bron: www.prohealth.com
Die virus waarover Dr. Mikovits het toen had, bedoelde ze het XMRV?
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Cansado,

Dat lijkt mij van wel, anders hebben we straks nog een weg van 20 jaar te gaan.....jaren 90 en onder het tapijt enzo.... :shock:
Eline schreef:Hier wordt ik heel erg stil van.

Eline
Zeg dat wel :cry:

Het is natuurlijk ongezond om zo moe te zijn zoals bij ME, vroeg of laat kleeft daar een (dodelijk?)gevolg aan vast dat kan ook haast niet anders, dat het in veel gevallen dan kanker moet zijn, maakt me wel angstig voor de toekomst.

Ergens gelezen dat kanker mogelijk in verband wordt gebracht met chronische ontstekingen, dat plaatje past natuurlijk uitstekend bij XMRV/MLV.

Er zal inderdaad wel weer iets op of aan te merken zijn op het onderzoek, onze ME-deskundige van der Meer wilde eerst onderzoeken of XMRV/MLV niet alleen in de U.S.A. voorkwam, hoeveel alarmbellen moeten er nog afgaan voordat ME-land wakker wordt :roll: :shock:

P.s.: wanneer wordt het contaminatieonderzoek gepubliceerd :roll: :shock:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Ra ra, wat is het? Het zat eerst onder het tapijt, maar nu zit het samen met ME erbovenop.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Cansado / @Frank / @ZZ

Komen die gevalideerde (niet te verwarren met geinvalideerde) XMRV/MLV-bloedtesten ook naar Nederland of moeten we onze testen en medicijnen zelf maar blijven aanvragen en betalen :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie