Extreem veel eten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

apple88
Beginner

Extreem veel eten

Bericht door apple88 »

Voordat ik ME/CVS klachten kreeg at ik per dag: 1 bakje special K of All Bran cornflakes met melk+ 3 bruine boterhammen met pindakaas + groot bord avond eten en soms een tussendoortje van 2 koekjes en/of een fruitsapje.
Hier had ik genoeg aan aangezien ik een zittend beroep heb en ik had verder geen honger.

Sinds een aantal maanden is het steeds meer geworden en raak ik maar niet vol en blijf ik dooreten en door groeien in de breete en kom 3 kilo per week aan.
Ik eet nu gemiddeld 8 bruine boterhamen met pindakaas+ 3 tot 4 appels of een tros bananen + 4 bekers sinasappelsap + 2 tot 3 grote borden avond eten + yoghurt + 8 koekjes + 2 appels
En dan heb ik nog honger en het gevoel alsof ik hetzelfde weer op kan zonder me vol te voelen e.d.
Avond eten eet ik vrij gezonde dingen ik kies altijd de volkoren varianten, niet te veel saus en vet en veel groenten.
Ik eet voornamelijk zilvervlies rijst met wokgroente, vlees vervanger of kip en een beetje saus.
Ik eet bijna geen frituur of fast food omdat ik niet goed tegen vet kan ( frituur en vlees vet wordt ik misselijk van )

Herkent iemand deze klachten en weet iemand misschien een oplossing want ik kom extreem veel en snel aan ben nu al 10 kilo zwaarder in 3 weken :(
lano
Actief lid

Extreem veel eten

Bericht door lano »

tien kilo in drie weken is echt extreem veel en zeker een reden om je huisarts te bezoeken. Sinds ik ziek ben heb ik wel vaak dat ik niet goed weet of ik honger heb of niet. Wat gebeurd er bij jou als je gewoon normaal eet?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

Welkom Apple,
Ben je al getest op glucose en insuline?
Emootje

Diabetes mellitus.
The increased appetite associated with this disorder may lead to weight gain, although weight loss sometimes occurs instead. Other findings include fatigue, polydipsia, polyuria, nocturia, weakness, polyphagia, and somnolence.

Hyperinsulinism.
This disorder increases appetite, leading to weight gain. Emotional lability, indigestion, weakness, diaphoresis, tachycardia, visual disturbances, and syncope also occur.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Je neemt misschien medicatie die je eetlust aanwakkert ?

Ik eet pindakaas en bananen om aan te komen dus die kan je misschien al schrappen.
En sinaasappelsap uit brik zit vaak boordevol suiker.
Suikers zijn een grotere boosdoener dan vetten.

Zou zeker eens gaan laten bloed prikken.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Of probeer je energie te krijgen door te eten? En maar eten en eten... tevergeefs energie tot je proberen te nemen?

Maar weet niet wat daar de oorzaak van is.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Dat altijd honger hebben herken ik wel. Als ik niet eet word ik licht in mijn hoofd en duizelig.

Maar 3 kilo per week aankomen is wel heel veel. Lijkt me niet gezond.
Toch maar terug naar de huisarts inderdaad.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Het kan wel zijn dat je verslaafd bent aan koolhydraten, gluten, en meestal is dat een t eken dat je er allergisch aan bent.
Tegengestelde wereld, maar toch is het zo en heb ik dit al dikwijls gelezen.

Ook kan het zijn dat je te weinig echte voedingstoffen nog opneemt en je lichaam daarom steeds meer vraagt.
Dit kan je dan oplossen door goede suplementen te nemen.
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

Ik herken alles wat je beschrijft, enige verschil (gelijk de grootste) is dat ik niet aankom.
God is closest to those with broken hearts..
regenboogprinsesje
Beginner

Bericht door regenboogprinsesje »

Zelf heb ik het probleem gehad dat ik 30 kilo op 6 maand ben bijgekomen en achteraf bleek het te komen door de medicatie die mijn huisarts mij gegeven had (Lerivon). Sinds november heb ik dat afgebouwd en nu ben ik heeeeel traagjes aan het vermageren.

Ik hoop dat je de oorzaak kan vinden! Overgewichtsproblemen kunnen we wel missen bovenop alle ME-problemen...
Nymf
Actief lid

Bericht door Nymf »

dino schreef:Of probeer je energie te krijgen door te eten? En maar eten en eten... tevergeefs energie tot je proberen te nemen?

Ik denk dat ook Dino, dat ons lichaam (puur lichamelijk, maar ik merk bij mezelf ook een gedeelte psychisch) door de uitputting het gevoel krijgt veel te moeten eten, om maar voedingsstoffen en energie tot ons te nemen.

Ook zou het met hypoglykemie te maken kunnen hebben. Bij een te lage bloedsuikerwaarde krijg je honger en "moet" je acuut eten. Het kan ook zijn dat je de hele dag een lagebloedsuiker hebt. Je kunt dan het beste om de paar uur kleine porties eten, en chroom slikken. Chroom stabiliseert de bloedsuikerspiegel.

Veel sterkte, Marije
Gast

Bericht door Gast »

hoi apple,

welkom op dit forum,
zoveel kilo aankomen in een aantal weken is echt niet normaal.
ben zelf ook veel aangekomen(is er inmiddels ook weer af), maar dat ging geleidelijk aan
eigenlijk hetzelfde eten als vroeger, en geen beweging, dus dan word je ook zwaarder
maar jij eet bijna 3x zoveel en dat klopt toch ook niet
dus maar een oplossing, denk ik : naar de huisarts
sterkte ermee
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik ben het met @karolien eens in deze.

Problemen opname voedingsstoffen kan ook te maken hebben met de darmen die dan (inmiddels) zo lek als een mandje zijn geworden....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
regenboogprinsesje
Beginner

Bericht door regenboogprinsesje »

Zelf ben ik ook enorm veel bijgekomen op korte tijd (zo'n 30 kilo op 5 maanden), maar volgens mij kwam het doordat mijn huisarts Lerivon heeft voorgeschreven, wat als bekende bijwerking gewichtstoename heeft.
Het zou blijkbaar de trigger die ons seint dat we genoeg gegeten hebben uitschakelen, waardoor je onverzadigbaar wordt.
Ik ben ermee gestopt in oktober en ben sindsdien 3 kilo vermagerd en ik eet veel minder, dus traag, maar gestaag zal dat wel weer in orde komen.

Op zich denk ik dat gewichtstoename vele oorzaken kan hebben, maar zoveel bijkomen op korte tijd is volgens mij niet door iets psychologisch, maar iets dan in je lichaam misloopt.
apple88
Beginner

Bericht door apple88 »

Als ik minder eet heb ik het gevoel alsof ik de hele dag niets hebt gegeten en wordt ik duizelig en gaat mijn maag knorren en zelfs pijn doen van de honger :S

Ik ben getest op glucose via de huisarts en heb zeld een kennis die diabetes heeft en heb van hem een glucosemeter gekregen omdat hij ook een aantal klachten herkende. Ik heb het in de gaten gehouden maar zie geen afwijking in mijn glucose waardes.

Ik heb verder geen medicatie enkel Diane 35 ( de pil ) maar die slik ik al jaren.
Pindakaas kan ik toch wel eten mij is namelijk verteld dat dat juist voor een verzadigt gevoel zorgt.

Ik heb een bloedonderzoek laten doen en hopelijk weten ze snel wat het is.
Koolhydraatverslaving heb ik weleens van gehoord.. hmm dat zou best kunnen misschien eens minderen met koolhydraten en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt iedereen!
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

marije3 schreef:
dino schreef:Of probeer je energie te krijgen door te eten? En maar eten en eten... tevergeefs energie tot je proberen te nemen?

Ik denk dat ook Dino, dat ons lichaam (puur lichamelijk, maar ik merk bij mezelf ook een gedeelte psychisch) door de uitputting het gevoel krijgt veel te moeten eten, om maar voedingsstoffen en energie tot ons te nemen.

Ook zou het met hypoglykemie te maken kunnen hebben. Bij een te lage bloedsuikerwaarde krijg je honger en "moet" je acuut eten. Het kan ook zijn dat je de hele dag een lagebloedsuiker hebt. Je kunt dan het beste om de paar uur kleine porties eten, en chroom slikken. Chroom stabiliseert de bloedsuikerspiegel.

Veel sterkte, Marije
Ik heb geen lage bloedsuiker. Nuchtere glucose is prima bij mij. Wat kan het dan alsnog zijn? Onregelmatige bloedsuikerspiegel?
Plaats reactie