LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

tanto schreef:Ik slik nu 4 dagen LDN (0,5 mg), maar ik voel me (veel) slechter dan voordat ik met de LDN begon.
Duizelig, pijnlijke benen, zeer slechte coördinatie; allemaal erger geworden.
Hoort dit erbij? Ik vind het moeilijk vol te houden zo.

Misschien heb ik wat peptalk nodig.
Hoi Tanto

Ik ben geen arts, gelukkig niet anders was mijn kerkhof nog groter. :!: :P
maar ik heb ondertussen wel ervaring met zelf alles uitzoeken om weer te kunnen functioneren en ik ben ook heel vermoeid geweest bij verhoging LDN en heb momenten gehad als dat zo doorgaat stop ik ermee, pfffff wat moe wat moe.

maar ik heb gelukkig volgehouden en ik ben aanzienlijk verbeterd.
Bij mij zijn van de minimaal 20 klachten er wel 15 klachten afgenomen,
laten het er 10 zijn. ( we weten dat een ME patient nu 1maal heel veel klachten kan hebben)
ik herstel sneller na inspanning en mijn darmen zijn zo goed als "genezen"
ik vind genezen een groot woord, maar mijn darmen herstellen
( nu na 9 jaar ziek te zijn )
altijd in die 9 jaar ziek zijn,
dag in dag uit problemen gehad met de darmen en kreeg het nooit onder controle,
de eerste jaren zijn mijn klachten natuurlijk door artsen genegeerd toen ik klaagde over mijn darmen, totaal genegeerd.
Waardoor natuurlijk alles van kwaad tot erger werd.
en nu na 9 jaar en in een paar maand tijd door ldn zijn de darmen gewoon onder controle, zo goed als..........we zijn er nog niet. :D :D :D :D

dus mijn advies: volhouden........

sterkte ermee.

Ik moet ook nog verhogen van 4 mg ldn ga ik zeker nog naar de 4.5 mg ldn.
maar zie er wel tegenop......pffffffffffff
maar daarom begin ik nu nog ff niet aan.
Eerst weer vertrouwen in mijn doen en laten krijgen en weer schade inhalen van weer niets kunnen naar weer dingen ondernemen en zien hoe het verloopt etc.

Als je van de 9 jaar ziek zijn nog geen half jaar op de been bent gebleven dan heeft dat ook weer tijd nodig om daar weer vertrouwen in te krijgen en dat gaat ook niet vanzelfsprekend.
Moet ik ook hard aan werken keer op keer, dag in dag uit / jaar in jaar uit.

Maar ik ga nu misschien/mogelijk van bijna een half jaar op de been blijven,
ga ik dit jaar naar een jaar op de been blijven en dat was me zonder ldn niet gelukt....... dat gaat me lukken..............toch!!!! JA......

Maar ik ben op de goede weg.......!!!! :D :D :D zeg ik hoopvol. :arrow:
Laatst gewijzigd door Melanie op 02 mar 2011, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gast

Bericht door Gast »

tanto schreef:Ik slik nu 4 dagen LDN (0,5 mg), maar ik voel me (veel) slechter dan voordat ik met de LDN begon.
Duizelig, pijnlijke benen, zeer slechte coördinatie; allemaal erger geworden.
Hoort dit erbij? Ik vind het moeilijk vol te houden zo.

Misschien heb ik wat peptalk nodig.
Hoi Tanto,

Jr kunt je inderdaad slechter voelen met LDN. Bijv. als je forse candida hebt. Dat was bij mij het geval, en ik ben gestopt om eerst de candida aan te pakken.
Mijn dochter heeft wel doorgezet (ondanks ook forse candida) en ook zij heeft zich een hele lange tijd een stuk slechter gevoeld. Maar nu zien we wel weer duidelijk vooruitgang. Ze zit nu na een half jaar op 1 mg, dus de opbouw gaat heel langzaam.
Wat je in ieder geval kunt doen is de dosis halveren; naar 0,25 mg.

Sterkte, Miek
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Melanie, fijn dat je zo snel reageert!

Ik lees nog steeds af en toe op jouw topic. Ik zag inderdaad dat je veel verbeterd bent sinds de LDN. Dat is echt top!

Dus jij had eerst ook verslechtering?
Ergens ben ik daar wel blij om, dan is er nog hoop :-).

Ik was hier aan het lezen: http://blaasdarmforum.forumup.nl/about1 ... forum.html

Met haar gaat het vanaf dag één zoveel beter, dat ik echt begon te twijfelen. Zij functioneert trouwens ook het best bij 3 mg, dus als het is niet zo dat je per se 4,5 mg moet nemen. Maar je kunt het wellicht proberen.

Ik ben echt blij voor je, dat het jou zo goed helpt.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Miek thanks. De dosis halveren? Ik heb capsules van 0,5 mg dan moet ik gaan oplossen en zo. Zou kunnen maar ik weet niet precies hoe.

Ik had in september wel candida (in ontlasting), maar ben sindsdien op een dieet en slik iedere dag 3 gram chlorella, dus ik zou verwachten dat dat wel wat minder is geworden. Maar ik weet dus niet hoe het er nu mee staat.

Gast

Bericht door Gast »

@ Tantö

Je kunt de capsules openmaken en dan inderdaad oplossen in bijv. spa-water. Als je een precieze hoeveelheid water neemt (bijv. m.b.v. een 20 ml. spuitje dat je bij elke apotheek kunt kopen; de jecton) kun je de inhoud van de capsule daar in oplossen. Met behulp van datzelfde spuitje kun je dan ook nauwkeurig de halve dosering nemen.

Miek
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Zou het laten checken tanto.
Ik waag mij maar nog niet aan ldn ivm met mijn candida/darmproblemen.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Waar kan ik dat laten checken dan Janine?
Ik hen niet zo'n zin in weer een ontlastingonderzoek van 200 euro.
En ook niet aan vegatesten en dergelijke als ik eerlijk ben.

startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

Beste iedereen,

ik heb nog 25 stuks naltrexone 50 mg van de huisarts over,, ik gebruik ze niet meer als iemand interesse heeft kan die ze voor prikki overkopen. stuur maar een pb`tje als je interesse heb.

Groetjes joost
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hey Tanto

reken drie maanden zweet en tranen in je bed maar het is de moeite waard. Ik zou ook de dosis verlagen. Bekijk mijn weblog nog eens voor de dosis.

Je mag je NIET vergelijken met een MS patient. Ze hebben een heel andere problematiek. Wij moeten een Th2 => Th1 verschuiving doormaken. Daar word je in eerste instantie slechter van. Hoe meer je balans doorhelt naar Th2, hoe zwaarder het zal zijn.

Daarom, traag opbouwen, zelfs met 0,10 of 0,25 mg want het zal moeilijk genoeg zijn op sommige momenten. Het feit dat je je slecht voelt, is een teken dat je lichaam reageert. Dat is al een goed teken!

Volg het schema van mijn weblog, ultra traag en low en we praten je er wel doorheen. Het is geen pretje I know. Maar de opbrengst na 5 maanden is fenomenaal.

Tegen de zomer kan je vast leuke dingen doen!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hee Marlene,

Ik denk dat ik deze dosis nu maar aanhoud, maar dat ik voorlopig maar niet ga ophogen...ik hoop dat mijn lijf er een beetje (snel) aan went.

grts T.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Het is niet alleen een kwestie van wennen Tanto, het is vooral van parameters terug in orde brengen zoals cortisol, neurotransmitters, ...

Je kan zoiets niet bruskeren. Je kan een baby ook niet leren autorijden.

Stap voor stap!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Pfoe ontlastingonderzoek kost idd weer geld. Of via de huisarts doen als je een fijne hebt?

Anderzijds ben je pas 4 dagen bezig, en de meesten reageren uberhaupt op medicijnen/supplementen met een aantal weken (nog meer) in de lappenmand.
Ik krijg altijd weer een kater van nieuwe dingen.

Succes! Ff doorzetten!
fez
Actief lid

Bericht door fez »

ik zit momenteel op 2mg en sinds deze dosis gebeuren mirakels. Niet dat ik ineens kan gaan sporten en werken maar het leven is al veel aangenamer geworden.

Ik heb wel veel ups en downs gehad, en er zullen nog wel veel downs komen, maar ik ben blij dat ik doorgezet heb.

LDN en een dieet hebben bij mij veruit de beste resultaten.

Aan iedereen die LDN neemt of wil nemen: Doorzetten en pas evalueren na een maand of negen!!

grtz
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

janine schreef:Zou het laten checken tanto.
Ik waag mij maar nog niet aan ldn ivm met mijn candida/darmproblemen.
Ik ben nooit getest op candida en ben wel begonnen met ldn.
Ik wou niet wachten.....en ik wou ook niet eerst een test op candida en ook geen behandeling voor candida, ik wou alleen maar ldn.........dusssss.....

zo zie je maar weerrrr....

Je leest idd dat sommigen gelijk baat hebben bij het slikken van ldn, dus al vanaf dag 1.......dat was bij zeker niet zo.....

Volgens mij ligt dat aan wat voor ziekte iemand heeft is mijn persoonlijke bescheiden mening. Of ik daar gelijk in heb weet ik niet hoor.
Dear Karma, I have a list of people you missed
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

marlène schreef:Het is niet alleen een kwestie van wennen Tanto, het is vooral van parameters terug in orde brengen zoals cortisol, neurotransmitters, ...

Je kan zoiets niet bruskeren. Je kan een baby ook niet leren autorijden.

Stap voor stap!

Je hebt zeker gelijk, maar ik ben nog even eigenwijs. Ik heb het idee dat mijn lijf nu een beetje went aan de 0,5. Met welke eenheden heb jij opgebouwd? En binnen welke perioden? Bouw jij pas op op het moment dat je geen bijwerkingen meer hebt?

Veel vragen, ik ben nog een beetje zoekende zoals je ziet.

Plaats reactie