Wie is Van Houdenhove ook weer?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

pikey
Beginner

Bericht door pikey »

de laatste slides met 'examenvragen' zijn helemaal te gek...
Ik heb geen geneeskunde of psychiatrie gestudeerd omdat ik dacht dat het te moeilijk zou zijn voor mij...had ik dan beter toch gedaan!

arm België...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ze lullen over burn-out maar benoemen zich als experts voor een ander ziektebeeld.
DAT is wat mij stoort.
Zelfs iemand met een burn-out voldoet niet aan die criteria. Ze geven een uitleg aan zaken die totaal die kloppen en achterhaald zijn. Ze vermengen meerdere ziektebeelden en maken er dan een nieuw psychiatrisch ziektebeeld van. Het is gewoon te gek om los te lopen. Degenen met waanbeelden zijn zijzelf. Zij zien spoken ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
kapha
Beginner

Bericht door kapha »

Ik heb 1 week relatine genomen omdat hun mening was dat dit een goed effect had bij cvs. Ik werd er alleen maar zieker van. Rarara ik moest met onmiddellijk ingang stoppen. Resultaat was 2 weken compleet uitgeteld op alle vlakken. Mijn heel systeem lag overhoop door die medicatie.
Het leven moet met liefde en humor worden geleefd. Liefde om het leven te begrijpen en humor om het te verdragen.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Oh kapha, wat naar.

Ik heb ooit op de uni geleerd, dat naar de uitkomst toe redeneren een doodzonde is. (@vH en BLM).
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ik heb ooit op de uni geleerd, dat naar de uitkomst toe redeneren een doodzonde is. (@vH en BLM).
:D Leef JIJ nog?
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

tanto schreef:Oh kapha, wat naar.

:mrgreen:

Well, perhaps some people could be struck by lightning.
dopey
Actief lid

Bericht door dopey »

Volgens psychiaters zijn cvs-patiënten voordat ze ziek worden echte doordauwers die constant over hun grenzen heen gaan en ook sociaal gezien over grenzen heen gaan. Maar dan is het toch wel heel vreemd dat deze persoonlijkheden wanneer zij ziek worden totaal omslaan in inertie, bewegingsangst, graag verzorgd willen worden en enorm gepusht moeten worden om actiever te worden. Aan de andere kant wordt dan ook weer gezegd dat men met grenzen moet leren omgaan en niet in een keer teveel te willen?
Als men zo burn-out verklaard klopt dit volgens mij ook niet.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Dopey, wat een scherpe analyse!

Ik ben wel bang dat de heren psychs hier ook wel weer een antwoord op hebben dat ze zo uit de lucht grijpen. En het stomme is: iedereen gelooft hen. Psychiaters hoeven nooit ergens bewijs voor te leveren. Voor dit schimmige 'geneeskundige' gebied hoef je helemaal geen wetenschapper te zijn. Je kunt van alles beweren, zolang het maar een beetje logisch klinkt. Eigenlijk zouden we een erkende psych moeten weten die voor ons het tegendeel beweerd. Misschien dat er dan iemand luistert.

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Tanto, die erkende psych is er eigenlijk, prof. Maes, vermaard neuropsychiater, 1 vd meest geciteerde ter wereld. Maar in Belgie en NL (hoe kan het ook anders) wordt deze beste man verguisd omdat hij iets beweert dat hen niet uitkomt.

Een psychiater heeft dit al lange tijd geleden gesteld (weet niet hoe bekend en erkend zij is http://www.hetalternatief.org/Verschill ... 202005.htm
En is dit gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift voor klinische psychiatrie http://www.hetalternatief.org/Verschill ... 202008.htm

Ik ben bang dat ze zelfs als alle psychiaters zeggen dat het niet tussen de oren zit en echt biomedisch is, BvH en BLM nog steeds wel iets weten om te stellen dat het anders zit. Zij hebben tenslotte expertise, waar niemand aan kan tippen (vinden ze zelf dan he?).

Mijn psych heeft mijn huisarts (a.d.h.v. dossier DML) moeten overtuigen dat er wel degelijk biomedische factoren zaten aan mijn ziek zijn en ernstige beperkingen, dat ik medische hulp nodig had, maar mijn huisarts weigerde dit te geloven, gebrainwashed als hij was door de overtuigingen van lieden als BvH en BLM en vdMeer enz. Het verbaast me trouwens nog dat ze psychiaters die dit beweren nog niet verdenken van persoonlijkheidsstoornissen en gedrag dat bijdraagt in onze gedachten en overtuiging van ziek zijn....
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi Annemoon,

Ik dacht later ook aan Maes inderdaad. En ook hij zet geen zode aan de dijk. Blijkbaar horen mensen toch alleen wat ze willen horen. En erger: wordt er alleen geld gestopt in onderzoek waar uitkomt wat men wil horen. Het zal in het huidige politieke klimaat alleen maar moeilijker worden een tegengeluid te laten horen denk ik. Het enige wat verandering kan brengen zijn bewijzen. En dan zet ik mijn hoop toch op de VS (en DML).

Ik word er zo verdrietig van, dat ik me heb voorgenomen er voorlopig niet meer teveel aan te denken. Kop in het zand dan maar en overleven.

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Ik snap je Tanto! Het is ook om moedeloos van te worden.. Ik hoop idd met jou dat de US ons voor eens en voor altijd van dit stigma en de bijbehorende mishandeling en onverschilligheid kan afhelpen!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

Van Houdenhove is een wolf in schaapskleren. Hij beheerst een vorm van communiceren waarbij je hem als een lieve oude en redelijke man zou moeten zien. Hierin schuilt het gevaar, vooral familieleden van ME/CVS patiënten vinden hem snel redelijk en behulpzaam. Terwijl hij therapieën voorstelt die vaak schadelijk zijn: GET, Pschychiatrische medicatie.

Blockmans is een omhooggevallen mannetje, dat volgens mij kickt op titels, eer en ingebeelde alwetendheid. Ik vertelde hem bijvoorbeeld dat ik van B12 injecties meer energie kreeg en mijn symptomen werden getemperd. Hij zei dat dit enkel door het placebo effect kwam. Terwijl wie zich er een beetje in verdiept weet dat hoge dosissen B12 allerlei biologische effecten geeft in het lichaam (neurologisch, uitrijping stamcellen, homocysteïne remmen) en ME/CVS patienten zullen dit ook bevestigen. Nadat ik mijn symptomen aan hem voorlas wist hij me te vertellen dat ik nog te jong was om zo ziek te zijn, waarop ik vriendelijk antwoorde, dat hier en nu onze conversatie eindigde en vertrok.
Laatst gewijzigd door Frank op 20 feb 2011, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Mijn vader (bibliothecaris) is ooit bij Van Houdenhove geweest. Hij vond hem maar "middelmatig".
De arts die mijn vader definitief heeft afgekeurd om nog te kunnen werken wegens ME/cvs, kickte op het verslag van BVH. "Ah, dat was vroeger mijne prof!"
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

Marlène hij is nog steeds actief met studenten psychologie. Nu maar hopen dat deze studenten ook kritisch kunnen zijn.
Plaats reactie