Wie is Van Houdenhove ook weer?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

zonaanbidster
Gevorderd lid

Wie is Van Houdenhove ook weer?

Bericht door zonaanbidster »

Lesmateriaal uit het 'verleden'.
Aangezien deze gepensioneerde man vandaag de dag nog altijd in kranten verschijnt, is het misschien handig te weten wat hij uitdraagt.

http://www.hiw.kuleuven.ac.be/ned/lesse ... enhove.pdf
zonaanbidster
Gevorderd lid

En wie is Blockmans uit ook al weer?
Ook hij verschijnt regelmatig in de Belgische kranten.

Lees en oordeel zelf.
Bijlagen
2009-2010 Blockmans PPT over CVS (opleiding).pdf
Blockmans over CVS
(197.2 KiB) 111 keer gedownload
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Dank je Za. Duidelijk.

Blockmans lijkt wel gebrainwashed, hij is zo fel. Alsof hij een soort geloof aanhangt en iedereen probeert te bekeren. Dan valt Van H. nog mee.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

De buitenkant snappen ze wel maar de essentie verliezen ze volledig.
Analogie: ze zien wat er op het op hun bord ligt maar ze proeven totaal niet hoe het smaakt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Met beiden eens.
En aangezien deze mensen de kranten dus graag te woord staan, is het wel 'interessant' de achtergrond te weten.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Precies, wat ze zeggen helemaal niet gek, waarschijnlijk waar en goed toepasbaar voor (deel van) chronisch vermoeiden. Maar ze snappen niet dat ze het toepassen op een enorme berg waaronder ME/CVS wat echt iets compleet anders is..

"Voor veel CVS/FMpatienten is terugkeer naar vroegere activiteitenniveau niet haalbaar en ook niet wenselijk"

"voordelen van ziek-zijn: verzorgd worden, extra aandacht krijgen, vrijstelling van verplichtingen en verantwoordelijkheden."

Dus het is niet wenselijk terug te willen naar een niveau waarop ik mij zelf kan verzorgen, op normale manier huishouden runnen (niets perfectionistisch, normaal), boodschappen doen, kan koken aan het eind vd dag, werken (niets overdrevens, normaal werken wat ik erg leuk vond) en sociaal leven (niets overdrevens, normaal sociaal leven, af en toe iets doen, af en toe iemand zien, eens naar een verjaardag of feestje oid. Ik had namelijk een leven dat heel normaal was verdorie, ik was niet in dat hokje te plaatsen. En als iemand dat wel is, hoeft dat niets met het ziektebeeld te maken te hebben.

Ik ken (meerdere) mensen van dichtbij met van geboorte af aan zware en heftige psychische problematiek, alle factoren (oa darmproblemen) en die al jaren en jaren een niet wenselijk (lees: heel druk en idioot) activiteitenniveau hebben en NIET ZIEK ZIJN!!!! En krijg je met ME/CVS juist geen aandacht (nog nooit zo geïsoleerd geweest zoals de meesten hier) en ik vind die vrijstelling van verplichtingen en verantwoordelijkheden helemaal geen voordeel, maar een groot nadeel en zwaar irritant. Overigens het missen van ALLE normale dingen in het leven en begrafenissen, huwelijken, feestjes ook!! Mmmmmmm.... stelletje malloten. Sorry hoor, effe uiting van ongenoegen over de deze heren :evil:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
fez
Actief lid

Bericht door fez »

ben behandeld (of beter gezegd, mishandeld) geweest door blockmans toen ik nog niet beter wist.
Ik word nog steeds ellendig als ik aan die mens denk.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LOL Annemoontje
"Voor veel CVS/FMpatienten is terugkeer naar vroegere activiteitenniveau niet haalbaar en ook niet wenselijk"
Nee inderdaad, wij liggen met plezier 18 uur per dag ziek in bed. Dat is veel boeiender dan onze kinderen op te voeden en financieel je boontjes te doppen.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
lano
Actief lid

Bericht door lano »

plezier maken, sociale contacten, opgroeien, iets voor jezelf opbouwen, feestjes, relatie's... Allemaal overrated, ik lig ook veel liever heel de dag op de bank met een gejaagd hart, zo moe dat ik niet kan slapen en altijd maar die zeurende pijn im m'n benen! En ohja niet vergeten, ik eet stiekem ook veel liever vieze glutenvrije smakeloze zooi dan de dingen die ik echt lekker vind sstttt niet zeggen hoor. :@
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

overrated
hahahahahhahahahahaaaa....

zonaanbidster
Gevorderd lid

Analogie: ze zien wat er op het op hun bord ligt maar ze proeven totaal niet hoe het smaakt.
Ze lullen over burn-out maar benoemen zich als experts voor een ander ziektebeeld.
DAT is wat mij stoort.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

plezier maken, sociale contacten, opgroeien, iets voor jezelf opbouwen, feestjes, relatie's... Allemaal overrated, ik lig ook veel liever heel de dag op de bank met een gejaagd hart, zo moe dat ik niet kan slapen en altijd maar die zeurende pijn im m'n benen! En ohja niet vergeten, ik eet stiekem ook veel liever vieze glutenvrije smakeloze zooi dan de dingen die ik echt lekker vind sstttt niet zeggen hoor. :@
Haha! Ik hou mijn mond, erewoord!
Ze lullen over burn-out maar benoemen zich als experts voor een ander ziektebeeld.
DAT is wat mij stoort.
Eens, dat is zeer kwalijk en bijdragend aan het slechte klimaat voor ons allen. Het probleem is dat ze alles dat in studies gevonden wordt doodleuk toevoegen aan het lijstje op te lopen problemen als gevolg van overvragen etc. Zucht.... Hoe gaan we dat ooit aan hun verstand krijgen dat die studies over een andere groep mensen gaat dan waar zij het steeds over hebben..?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

zonaanbidster schreef:Met beiden eens.
En aangezien deze mensen de kranten dus graag te woord staan, is het wel 'interessant' de achtergrond te weten.
of de kranten door ??? gepusht worden om hen aan het woord te laten...
lano
Actief lid

Bericht door lano »

pfieuw bedankt annemoontje ;)
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
zonaanbidster
Gevorderd lid

@ nijntje
Ja er lijkt een goed geolied samenwerkingscontract. :roll:
Plaats reactie