Acne door (hoge dosering) vitamine B12?
Moderator: Moderators
Fijn Maartje dat je er effect van bemerkt. Ik ben van 2 keer per week naar 3 keer per week overgegaan. En merk dat ik me wel wat beter voel qua energie, maar mijn brainfog blijft nog helaas. Ik spuit in mijn bovenbenen en ondervind nu wel dat er onder huid een soort harde schijven zijn gekomen, waardoor het nu net lijkt alsof ik door 2 lagen heen moet prikken, mijn benen zijn nu ook op de huid veel gevoeliger geworden waar ik prik. Ik hoop wel dat dat op een gegeven moment minder gaat worden.
Ik prik om en om, en inderdaad ieder keer op een ander plekje maar onderhuids smelten die plekken dus samen. Mijn arts zegt dat er niet veel aan te doen valt de 1 heeft er meer last van dan de ander. Gewoon een ongemak dus, en gewoon doorgaan. Ik kan zelf niet in mijn bil spuiten anders zou ik het daarmee afwisselen. Ik heb te korte armen om te checken of ik niet in een bloedvat zit, en als ik dat zou willen checken, dan span ik de spier aan, wat een nog pijnlijker plek oplevert. Dus dan toch maar weer in de bovenbenen, afwisselen en accepteren dat er harde schijven onderhuids zitten.
harde plekken: hirudoid zalf en/of ultrasone golven (soms beschikbaar bij kiné). ZZ
harde plekken: hirudoid zalf en/of ultrasone golven (soms beschikbaar bij kiné). ZZ
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Hai Mieke,
Van spuiten heb ik alleen in het begin wat puisten/uitslag gehad.
Ik heb echter ook 2 soorten tabletten, de 10 mg van apotheek Mierlo-Hout en de b12 extreme van Prohealth. Deze laatste zou ideaal zijn om energie te boosten. Het is vast waar. En na jaren van spuiten is het een leuk probeersel, vond ik. Binnen no time zat ik giga onder de puisten en pukkels (van kop tot teen) en de jeuk. Dit minderde niet en dus spuit ik inmiddels weer en ben weer glad.
Ik spuit al zo lang, dat ik het ook geen probleem vind ermee door te gaan.
Dat beetje pijn is echt wel te verwaarlozen tegenover de voordelen als je het om een goede plek doet. Minst pijnlijk is je bil. En anders is er altijd het genoemde verdovingsspul nog.
groetjes!
Van spuiten heb ik alleen in het begin wat puisten/uitslag gehad.
Ik heb echter ook 2 soorten tabletten, de 10 mg van apotheek Mierlo-Hout en de b12 extreme van Prohealth. Deze laatste zou ideaal zijn om energie te boosten. Het is vast waar. En na jaren van spuiten is het een leuk probeersel, vond ik. Binnen no time zat ik giga onder de puisten en pukkels (van kop tot teen) en de jeuk. Dit minderde niet en dus spuit ik inmiddels weer en ben weer glad.
Ik spuit al zo lang, dat ik het ook geen probleem vind ermee door te gaan.
Dat beetje pijn is echt wel te verwaarlozen tegenover de voordelen als je het om een goede plek doet. Minst pijnlijk is je bil. En anders is er altijd het genoemde verdovingsspul nog.
groetjes!
- vlindertie
- VIP-donateur
@ Louisa: het lijkt wel of ze in Lelystad momenteel effe niks meer weten. Zoals ik het in jouw link lees, had ik dus inderdaad een vette allergische reactie op die B12, want de acné was niet meer te tellen en inderdaad kreeg ik ze ook ineens op rug, schouders en tussen borsten naast dat het op mijn gezicht een mijnenveld leek. Nu is mijn gezicht rustig en de rest schoon. Ik meldde ook in lelystad dat ik ineens van de acné af was, omdat ik daarvoor ook bij de dermatoloog in het MC Zuiderzee liep ( zonder resluktaat overigens ) en de enige reactie was letterlijk: wat heerlijk voor u dat de puisten en pukkels zijn verdwenen. ?? Ik denk nu dat ze ook in Lelystad niet genoeg weten over B12 en al helemaal niet nu er geen echte dokter is.
@ Marlène: als ik dan toch met mijn darmproblemen terug naar de huisarts moet, dan zal ik hem vragen dit te prikken. Ik kan nu iig aangeven waarom.
Ik heb dus met de allergische reactie een half jaar flink mijn lijf een opdonder gegeven tot eraan toe dat ik echt niet veel meer kon. Nu stofzuig en dweil ik zelf achter elkaar zonder kapot van ellende te gaan. Wat een openbaring. Alleen jammer dat er zoveel tijd mee verloren is gegaan.....
@ Marlène: als ik dan toch met mijn darmproblemen terug naar de huisarts moet, dan zal ik hem vragen dit te prikken. Ik kan nu iig aangeven waarom.
Ik heb dus met de allergische reactie een half jaar flink mijn lijf een opdonder gegeven tot eraan toe dat ik echt niet veel meer kon. Nu stofzuig en dweil ik zelf achter elkaar zonder kapot van ellende te gaan. Wat een openbaring. Alleen jammer dat er zoveel tijd mee verloren is gegaan.....
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
@ vlindertie
ik heb ook zeer lang felle acne gehad na elke spuit maar moet zeggen dat het na een elftal maanden goed beterde. Nu krijg ik nog af en toe een paar puistjes.
B12 wordt wel een ontgifter genoemd dus ik ga ervan uit dat mijn lichaam "schoner" is. Mijn huid is ook mooier dan vroeger al zeg ik het zelf ... veel minder korrelig en de porieën zijn kleiner.
Ik voelde echter wel beterschap met de spuitjes.
ik heb ook zeer lang felle acne gehad na elke spuit maar moet zeggen dat het na een elftal maanden goed beterde. Nu krijg ik nog af en toe een paar puistjes.
B12 wordt wel een ontgifter genoemd dus ik ga ervan uit dat mijn lichaam "schoner" is. Mijn huid is ook mooier dan vroeger al zeg ik het zelf ... veel minder korrelig en de porieën zijn kleiner.
Ik voelde echter wel beterschap met de spuitjes.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Acné is natuurlijk niet leuk maar misschien was het inderdaad een ontgiftingsreactie.
Vraag is : neem je b12 omwille van deficiëntie of omwille van ...
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-53.html
Vraag is : neem je b12 omwille van deficiëntie of omwille van ...
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-53.html
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
samengevoegd. admin
Hallo iedereen,
Heeft iemand van jullie ervaring met heftige opkomende acne bij het slikken van hoge dosis B12 (smelttablet) en zelfs bij het gewoon slikken van viamine B? Ik ben allergisch voor Kobalt dat schijnt wel in B12 injecties te zitten....
Bedankt alvast,
Hallo iedereen,
Heeft iemand van jullie ervaring met heftige opkomende acne bij het slikken van hoge dosis B12 (smelttablet) en zelfs bij het gewoon slikken van viamine B? Ik ben allergisch voor Kobalt dat schijnt wel in B12 injecties te zitten....
Bedankt alvast,
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Acne bij slikken B12 en hoge dosering vitamine B
Ik had er ook last van, maar dit werd na verloop van tijd minder. Ik krijg vitamine B12 injecties.
Zover ik weet ben ik niet allergisch voor kobalt.
Zover ik weet ben ik niet allergisch voor kobalt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
ah dank! Ik was mijn berichtje al kwijt 
Bij mij de vraag of iemand het heeft (de acne) bij de smelttablet en de gewone B vitamine.
@felixloena, bedankt voor je antw heb je ook die ervaring met de B viamine?

Bij mij de vraag of iemand het heeft (de acne) bij de smelttablet en de gewone B vitamine.
@felixloena, bedankt voor je antw heb je ook die ervaring met de B viamine?
Ik had het ook bij de smelttabletten B12 van Bloem
ja precies die heb ik ook
@ poppetje: Ben je nog wat anders gaan proberen?
@ poppetje: Ben je nog wat anders gaan proberen?
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
Zeker weten dat dat er in zit: hydrocobalaminejessie schreef:samengevoegd. admin
Ik ben allergisch voor Kobalt dat schijnt wel in B12 injecties te zitten....

tegen een allergische reactie wil een antihistaminetablet soms nog wel eens helpen. Misschien t proberen waard?
hai mieperdepiep,
- dus zal het ook wel in die smelttabletten zitten he?
Ja misschien wel, die kan ik vast krijgen op doktersrecept? Het is wel een heftige reactie hoor niet een paar pukkeltjes, ik heb een flinke antistof nodig
- dus zal het ook wel in die smelttabletten zitten he?
Ja misschien wel, die kan ik vast krijgen op doktersrecept? Het is wel een heftige reactie hoor niet een paar pukkeltjes, ik heb een flinke antistof nodig