ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken
Moderator: Moderators
ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken
Ik heb sinds een tijdje last van trillende spieren in mijn armen en benen. Het is niet heel duidelijk zichbaar ( je ziet wel mijn arm trillen als ik bijv. een kopje koffie vast hou).
Ik heb dit nog niet echt eerder meegemaakt ( heb al 14 jaar M.E ) mijn vraag is of jullie dit herkennen?
groetjes annika
Ik heb dit nog niet echt eerder meegemaakt ( heb al 14 jaar M.E ) mijn vraag is of jullie dit herkennen?
groetjes annika
- Jacqueline
- Actief lid
Bedank voor jullie reacties! Ik ben zo te lezen niet de enige die er last van heeft. Ik heb het inderdaad voornamelijk als ik erg moe ben en teveel gedaan heb. Op een hele slechte dag kan het wel de hele dag aanhouden. Als ik dan veel extra rust neem merk ik dat het wel weer beter gaat. Ik denk dat het toch een signaal is dat ik over mijn grenzen heen ben gegaan.
groetjes annika
groetjes annika
ja ook ik heb dat altijd al gehad.
Ik heb ook fibromyalgie, en daarbij staat het ook beschreven als
duidelijk symptoom, 'trenor' word het genoemd.
Ik heb het ook vooral bij inspanningen, waarschijnlijk net te actief geweest.
Gewoon goed ontspannen nadat je iets intensiefs hebt gedaan, dan word het wel
wat minder.
Groetjes Melissa
Ik heb ook fibromyalgie, en daarbij staat het ook beschreven als
duidelijk symptoom, 'trenor' word het genoemd.
Ik heb het ook vooral bij inspanningen, waarschijnlijk net te actief geweest.
Gewoon goed ontspannen nadat je iets intensiefs hebt gedaan, dan word het wel
wat minder.
Groetjes Melissa
-
- Beginner
Ongecontroleerd trillen
samengevoegd. admin
Hallo,
Al heel wat jaren heb ik last van ongecontroleerde trillingen in mijn spieren. Herkent iemand dit? Ik tril dan alsof ik het ijskoud heb, maar dat heb ik het op dat moment niet echt. Heel mijn lichaam schokt daarbij en ik kan het ook niet controleren. Ik kan het wel 'stilleggen' als ik heel erg mijn best doe, maar dit is zo vermoeiend dat ik het maar gewoon laat gaan. Als dit gebeurt heb ik de volgende dag ook spierpijn.
Ik tril trouwens ook heel erg als ik het wél koud heb. Zelfde trillingen, maar dan is dat omdat mijn lichaam zichzelf warm wil houden lijkt me.
Herkent iemand dit? Sorry als deze vraag al vaak gesteld is.
Hallo,
Al heel wat jaren heb ik last van ongecontroleerde trillingen in mijn spieren. Herkent iemand dit? Ik tril dan alsof ik het ijskoud heb, maar dat heb ik het op dat moment niet echt. Heel mijn lichaam schokt daarbij en ik kan het ook niet controleren. Ik kan het wel 'stilleggen' als ik heel erg mijn best doe, maar dit is zo vermoeiend dat ik het maar gewoon laat gaan. Als dit gebeurt heb ik de volgende dag ook spierpijn.
Ik tril trouwens ook heel erg als ik het wél koud heb. Zelfde trillingen, maar dan is dat omdat mijn lichaam zichzelf warm wil houden lijkt me.
Herkent iemand dit? Sorry als deze vraag al vaak gesteld is.
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get - Forrest Gump
Ongecontroleerd trillen
Misschien kun je eens googelen op "tremor" of "dystonie".
Mogelijk herken je hier iets in.
Mogelijk herken je hier iets in.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Ongecontroleerd trillen
hallo kianra
heb je al extra magnesium genomen?
heb je al extra magnesium genomen?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ongecontroleerd trillen
Ik heb dit ook dikwijls. Maar lijkt soms twee afzonderlijke zaken te zin.
Heb een periode gekend waarbij de ene keer mijn been, de andere keer een arm een soort van stuiptrekking kreeg. Ik wijt het aan mijn overdosis Tramadol die ik dagelijks neem. Heb ooit Epileptische aanval gekregen (hierdoor?)
En dan heb ik het erg dikwijls als ik moet eten. Alsof je suikerziekte zou hebben. Handen trillen dan. En als ik dan eet val ik in een enorme dip. Kan recht m'n bed in dan.
Te lang gewacht met eten of zo? Ik weet het niet.
Heb een periode gekend waarbij de ene keer mijn been, de andere keer een arm een soort van stuiptrekking kreeg. Ik wijt het aan mijn overdosis Tramadol die ik dagelijks neem. Heb ooit Epileptische aanval gekregen (hierdoor?)
En dan heb ik het erg dikwijls als ik moet eten. Alsof je suikerziekte zou hebben. Handen trillen dan. En als ik dan eet val ik in een enorme dip. Kan recht m'n bed in dan.
Te lang gewacht met eten of zo? Ik weet het niet.