ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

annika
Beginner

ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken

Bericht door annika »

Ik heb sinds een tijdje last van trillende spieren in mijn armen en benen. Het is niet heel duidelijk zichbaar ( je ziet wel mijn arm trillen als ik bijv. een kopje koffie vast hou).
Ik heb dit nog niet echt eerder meegemaakt ( heb al 14 jaar M.E ) mijn vraag is of jullie dit herkennen?

groetjes annika
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi annika ook ik heb daat vaak last van vooral als ik erg moe bent groetjes alie :wink:
Jacqueline
Actief lid

Bericht door Jacqueline »

Hoi Annika,

Ik heb ook vaak last van trillende been- en armspieren. Ik heb dit alleen als ik heel erg moe ben en als ik teveel heb gedaan, ik heb er vrijwel nooit de hele dag last van. Heb jij dit wel? Of ook alleen op bepaalde momenten?

Sterkte :wink:
annika
Beginner

Bericht door annika »

Bedank voor jullie reacties! Ik ben zo te lezen niet de enige die er last van heeft. Ik heb het inderdaad voornamelijk als ik erg moe ben en teveel gedaan heb. Op een hele slechte dag kan het wel de hele dag aanhouden. Als ik dan veel extra rust neem merk ik dat het wel weer beter gaat. Ik denk dat het toch een signaal is dat ik over mijn grenzen heen ben gegaan.

groetjes annika
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Ja ik heb dat al vanaf het begin van mijn ziekte.
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Ja, herkenbaar. Dat heb ik ook nog steeds regelmatig. Bij mij vooral mijn armen/handen en meestal heel licht maar als ik heel moe ben en ik maak me te druk dan kan ik enorm gaan trillen.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Ik heb ook last van trillen gehad. Toen ik geen koffie en geen suiker meer nam ( en geen wit meel etc. ) is dat na kort heviger worden heel snel verminderd.
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
mlisje
Beginner

Bericht door mlisje »

ja ook ik heb dat altijd al gehad.
Ik heb ook fibromyalgie, en daarbij staat het ook beschreven als
duidelijk symptoom, 'trenor' word het genoemd.

Ik heb het ook vooral bij inspanningen, waarschijnlijk net te actief geweest.

Gewoon goed ontspannen nadat je iets intensiefs hebt gedaan, dan word het wel
wat minder.

Groetjes Melissa
Musicchris
Beginner

Bericht door Musicchris »

Ik heb daar ook wel last van. Voor mij is trillen altijd een teken dat ik echt moet gaan rusten.. wat ik ook aan het doen ben.
bambi
Beginner

Bericht door bambi »

ik heb sindskort last van trillen..vooral mn handen/armen..nu ook want ik ben erg moe dus ik duik mn bedje in ;)
what a beautiful day
kianra
Beginner

Ongecontroleerd trillen

Bericht door kianra »

samengevoegd. admin

Hallo,

Al heel wat jaren heb ik last van ongecontroleerde trillingen in mijn spieren. Herkent iemand dit? Ik tril dan alsof ik het ijskoud heb, maar dat heb ik het op dat moment niet echt. Heel mijn lichaam schokt daarbij en ik kan het ook niet controleren. Ik kan het wel 'stilleggen' als ik heel erg mijn best doe, maar dit is zo vermoeiend dat ik het maar gewoon laat gaan. Als dit gebeurt heb ik de volgende dag ook spierpijn.
Ik tril trouwens ook heel erg als ik het wél koud heb. Zelfde trillingen, maar dan is dat omdat mijn lichaam zichzelf warm wil houden lijkt me.

Herkent iemand dit? Sorry als deze vraag al vaak gesteld is.
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get - Forrest Gump
mehans
Actief lid

Ongecontroleerd trillen

Bericht door mehans »

Misschien kun je eens googelen op "tremor" of "dystonie".

Mogelijk herken je hier iets in.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
marlène
Gevorderd lid

Ongecontroleerd trillen

Bericht door marlène »

hallo kianra

heb je al extra magnesium genomen?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vilric
Actief lid

Ongecontroleerd trillen

Bericht door vilric »

Ik heb dit ook dikwijls. Maar lijkt soms twee afzonderlijke zaken te zin.
Heb een periode gekend waarbij de ene keer mijn been, de andere keer een arm een soort van stuiptrekking kreeg. Ik wijt het aan mijn overdosis Tramadol die ik dagelijks neem. Heb ooit Epileptische aanval gekregen (hierdoor?)
En dan heb ik het erg dikwijls als ik moet eten. Alsof je suikerziekte zou hebben. Handen trillen dan. En als ik dan eet val ik in een enorme dip. Kan recht m'n bed in dan.
Te lang gewacht met eten of zo? Ik weet het niet.
anncor
Beginner

Bericht door anncor »

hoi ik heb dat soms ook. Mijn fysio zegt dat dat komt doordat het lichaam dan zo vermoeid is dat je de spieren niet meer goed kunt controleren.

ik ben sinds 2 maanden bij fysio omdat ik niet meer goed kan lopen en mijn linkerbeen niet meer normaal functioneert.
Plaats reactie