ME/CVS Stichting: Het WTCG geld komt eraan! Of toch niet?
Moderator: Moderators
Ik ben dus niet afgekeurd, heb Soc. Dnst. uitkering, heb ik dan ergens recht op? Als ik die proefberekening invul kom ik wel in aanmerking op basis van mijn medicijn gebruik...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Als je vanaf 1 juli een a.o uitkering hebt van het UWV (of daarvoor al, dus niet later dan 1 juli) en bij meer dan 35% a.o. (dacht ik)janine schreef:al gehad? Krijg je zeker alleen als je al een jaar een uitkering hebt?Lynn schreef:De 350 euro van het UWV krijgen alle chronisch zieken die hiervoor ook een uitkering krijgen.
Je krijgt hem dan automatisch van het uwv gestord op je rekening.
- Guido_den_Broeder
- Gevorderd lid
Niet op die 350 euro van UWV, andere tegemoetkomingen misschien wel.metoo schreef:Ik ben dus niet afgekeurd, heb Soc. Dnst. uitkering, heb ik dan ergens recht op?
Dan moet er aan twee voorwaarden zijn voldaan:Als ik die proefberekening invul kom ik wel in aanmerking op basis van mijn medicijn gebruik...
- je medicijn moet op de lijst van medicijnen staan;
- je moet in 2009 minstens 180 maal de dagdosering hebben gehad. Hoe groot een dagdosering is, is per medicijn vastgesteld door de Wereld Gezondheids Organisatie. Bij ME wordt van medicijnen vaak een lagere dosering voorgeschreven; daar is geen rekening mee gehouden.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Vandaag weer een artikel over deze 'spookvergoeding' (velen krijgen het ongevraagd en onaangekondigd en zodoende soms wel een paar honderd euro in de schoot geworpen, terwijl gemaakte kosten voor bijv. fysiotherapie door de zorgverzekeraar zijn vergoed) deze keer in het Parool p. 3. Ik krijg het al jaren niet, want de medicijnen die ik neem staan niet op hun lijst ofzo? Misschien moet ik me volgend jaar maar door een fysio laten behandelen voor de ziekte die vast tussen mijn oren zit. Krijg ik die therapie door mijn verzekering vergoed en vang ik alsnog de algemene tegemoetkoming WTCG. Jammer alleen dat naar de brievenbus lopen al te ver is, laat staan dat ik me een half jaar door een fysio laat behandelen. Pfffffffff.
Anyway: ik ga dus wel het formulier invullen om alsnog een aanvraag te doen. Voor mij 5 minuutjes werk, doet de hub dan op de post en zet de betreffende ambtenaar voor minstens een minuut of 20 aan het werk. Ongetwijfeld gaat ie dan een afwijzing sturen, maar dan heeft de overheid toch ook eens wat werk voor mij verzet. Jep, I am a devil! Hihi!
Voor wie ook de stoute, verontwaardigde schoenen aan wil trekken... hier het formulier: http://www.hetcak.nl/public/Bestanden/I ... er2009.pdf
Anyway: ik ga dus wel het formulier invullen om alsnog een aanvraag te doen. Voor mij 5 minuutjes werk, doet de hub dan op de post en zet de betreffende ambtenaar voor minstens een minuut of 20 aan het werk. Ongetwijfeld gaat ie dan een afwijzing sturen, maar dan heeft de overheid toch ook eens wat werk voor mij verzet. Jep, I am a devil! Hihi!
Voor wie ook de stoute, verontwaardigde schoenen aan wil trekken... hier het formulier: http://www.hetcak.nl/public/Bestanden/I ... er2009.pdf
Nope, je hoeft het niet in alle gevallen aan te vragen, want als je een medicijn gebruikt dat op hun lijstje voorkomt dan wordt geld uit dit potje je automatisch toegewezen. Sinds dit jaar is de insteek ietsje anders, maar nu hoor je er nog meer mensen die zich erover verbazen. Ik ken iemand die het krijgt, omdat ze antidepressiva slikt, maar wel probleemloos kan werken. En die meds krijgt ze van haar verzekering vergoed. Onnodig dus.
DAAROM ROEP IK IEDEREEN OP DIT FORMULIER IN TE VULLEN EN OP TE STUREN NAAR HET CAK! ZE ZULLEN WETEN HOE HET IS OM ALS EEN KIP TE WORDEN KAALGEPLUKT!! Nogmaals:
DAAROM ROEP IK IEDEREEN OP DIT FORMULIER IN TE VULLEN EN OP TE STUREN NAAR HET CAK! ZE ZULLEN WETEN HOE HET IS OM ALS EEN KIP TE WORDEN KAALGEPLUKT!! Nogmaals: