Hoge hartslag en hartkloppingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

norma
Beginner

Hoge hartslag en hartkloppingen

Bericht door norma »

hartslag van 120.... is dat erg?

word er hypernerveus van en weten jullie wat helpt hiertegen?
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

hartslag van 120....

Bericht door vlindertie »

Hey Norma,

Heb je ditaltijd of soms? En hoe lang al?
Deze snelheid is niet fijn, maar niet erg verontrustend dat je er voor naar het ziekenhuis moet als het niet constant is.
Het kan een bijwerking zijn van medicijnen of een virusinfectie.
Heb je ademhalingsoefeningen geprobeerd om tot rust te komen?

Vertel eens wat meer alsjeblieft.

XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Kan ook komen door voeding te eten waar je intolerant aan bent...
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Je hoeft je volgens mij alleen zorgen te maken als het constant is. (heb zelf met vlagen ook hartslag van 140)
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

ik heb het ook, en nog sneller ook, gewoon in rust door niks te doen. in de eerste jaren van de ziekte had ik het continu, nu is het soms ook wat rustiger. ik heb toen allerhande hartonderzoeken gehad maar ze vonden nooit iets dat echt gevaarlijk was.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

ook altijd een hoge hartslag.
Ik hoef maar na het liggen op te gaan staan en hij schiet naar 100.
Zou niet willen weten hoe hoog hij word als ik een trap op loop!
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

Ik heb ook af en toe hoge hartstlag en dit is net wat Nabo zegt, ook bij mij bloeddruk gebonden. Heb ook lage bloeddruk/orthostatische hypotensie, dus zeker in de ochtend als ik altijd extra slap ben, is mijn pols heel hoog als ik bijvoorbeeld van zitten naar staan ga. Ik merk ook altijd aan mijn pols of het slim is om iets te doen, hoe zwak ik ben. Als ik naar de bakker wil, maar mijn pols is bij staan nog erg lang hoog, dan wacht ik meestal nog een uurtje ofzo.
norma
Beginner

Bericht door norma »

moest gister van vriending gelijk ziekenhuis bellen gedaan en heb hartverlagende pillen gekregen nu issie al weer 125 mag vanavond pas een pil
norma
Beginner

Bericht door norma »

merk dat de koorts ook aan t stijgen is heb normaal 37,6 is nu 38,4 huisharts heeft me vannacht nog teruggebeld omdat hij nie zakte uiteindelijk ging ie naar de 70 maar uit bed komen en in bad dan stijg ie gelijk als een gek
morgen wel naar d ehuisarts
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

neem je iets niuews van medicatie Norma? als is het maar een neusspray tegen verkoudheid? daar zit ook iets in waar je hartkloppingen van kan krijgen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
norma
Beginner

Bericht door norma »

nee helemaal niks vandaag ecg gemaakt die was goed morgen terug naar de huisarts... hij schommelt bij niks doen en na een hartverlagende pil tussen de 44 en 125 soms met 10 min verschil issie eerst 44 dan weer 65 en dan weer 80 niet goed dus..Assistente cardio raadde een 24 kastje aan
eff afwachten dus maar
norma
Beginner

Bericht door norma »

kom net van de cardioloog vandaan die dacht dat het tussen me oren zit....
Krijg wel 2 december een 24 kastje en 15 december een hartecho..
Ook konstateerde hij dat mijn conditite heel slecht is, toen ik zei ja ik heb me cvs zei ie doodleuk dat dat geen excuus was...
nyx
Donateur
Donateur

Bericht door nyx »

Ik heb in het verleden ook medicatie voor een te hoge hartslag gekregen maar dat bleek uiteindelijk alleen maar averechts te werken aangezien ik ook een te lage bloeddruk heb.

Als je de hartslag dus naar beneden brengt met medicatie moet je oppassen dat je niet (steeds) flauwvalt of duizelig bent omdat je bloeddruk dan heel erg daalt.

Uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat ik er maar gewoon mee moest leren leven.
(en dat proberen we dan ook maar weer)
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Hoewel ik natuurlijk hoop dat je hart niets mankeert Norma, zou het wel fijn zijn als er iets uit kwam waarmee je die cardioloog dan heeeel hard om zijn oren kan slaan. Wat een onbeschofte opmerking zeg!

Moet je tot die tijd wel die medicijnen blijven slikken? Dat lijkt mij dan weer een vertekend beeld geven.

Succes en hou ons op de hoogte.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ norma

wat een onwetendheid heerst er nog onder de heren doktoren ...

schande en laat het niet aan je hart komen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie