LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

karolien schreef:De nieuwe informatie gelezen bij DE Poort!

Ik zit daar vrijdag echt op zijn plaats, ik herken me volledig in verschillende voorbeelden.
Spannend en interessant allemaal.

En mijn dochter met haar Pfeiffer en ME herken ik ook, maar bij haar is het meer ADHD, ze loopt zichzelf voorbij op zoek naar prikkels.
En zelfs bij mijn kleinzoontje van 5 jaar zie ik al kenmerken.
@Marlène, bedankt voor de link!
Ook ik zie veel herkenning. Het doet me ook erg denken aan het onderzoek van Elise v.d. Putte, waarin ze als proef Ritalin in wilde zetten bij ME/CVS. Ze had opgemerkt dat er bij broers van ME/CVS-patienten relatief vaker sprake was van ADHD. Nou denk ik dat ritalin juist ME/CVS-patienten uiteindelijk nog meer over de grens jaagt, dus lijkt het me een gevaarlijk middel, maar op grond van de op de website van De Poort beschreven processen, kan ik de samenhang wel plaatsen.

Miek
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Yep,

10 jaar geleden heb ik een diagnose gekregen die ik hier op het forum niet durf te plaatsen, hier hou ik het wijs bij ADD,(wat ik ook heb, maar meer aanvaard is) maar nu valt er wel veel voor me op zijn plaats.
en ik verwacht veel van de LDN, misschien wel te veel...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Nou denk ik dat ritalin juist ME/CVS-patienten uiteindelijk nog meer over de grens jaagt, dus lijkt het me een gevaarlijk middel
Als je weet (dankzij het onderzoek van De Poort) dat door een gebrekkige communicatie tussen dopamine en endorfine het immuunsysteem zeer ernstig ontwricht wordt ...

En vervolgens de bijwerkingen van Rilatine erbij neemt, dan belemmer je je eigen genezing als je zo’n pilletje gaat slikken als ME/CVS patient.

Uit onderzoek blijkt dat methylfenidaat 70% van de dopaminetransporters blokkeert waardoor veel dopamine beschikbaar blijft in de hersenen. Cocaïne blokkeert maar 50%. Dit betekent dat Rilatine® een krachtigere drug is dan cocaïne en sneller tot verslaving kan leiden.

Omdat methylfenidaat schade kan toebrengen aan het beenmerg en aldus bloedziekten kan veroorzaken, zou het kind regelmatig bloedonderzoek moeten ondergaan.

Nog meer bijwerkingen:
• Slapeloosheid, emotionele instabiliteit en anorexia (meest frequente ongewenste effecten en meestal dosisafhankelijk)
• Hoofdpijn, maagpijn, verminderde eetlust, draaierigheid
• Convulsies (stuiptrekkingen)
• Rilatine® beïnvloedt de hypofyse die o.a. het groeihormoon aanmaakt. Groeivertraging tijdens behandeling met methylfenidaat zowel in lengte als in gewicht, maar ook de ontwikkeling van de hersenen, worden vaak waargenomen. De hypofyse produceert naast het groeihormoon ook het thyroidstimulerend hormoon (activeren van de schildklier), het adrenocorticotroop hormoon (dat de bijnieren aanzet om andere hormonen aan te maken) het gonadotroop hormoon (die testes en ovaria aanzetten tot de productie van andere hormonen), prolactine (hormoon dat vrijkomt bij zwangerschap en lactatie), het melanocyt-stimulerend hormoon (stimuleert afgifte melanine in de huid) en endorfinen. Door de ontregelende invloed van methylfenidaat op de hypofyse kan schade aan het endocriene systeem ontstaan met verstrekkende gevolgen.
• Gewenning (waardoor de dosis geleidelijk dient verhoogd te worden om hetzelfde effect te behouden), afhankelijkheid (verslaving) en mogelijkheid van misbruik
• Ernstig cardiovasculair risico: hartaanval en beroerte, verhoogde bloeddruk, verhoogd hartritme, plots overlijden (meestal bij vooraf bestaande hartproblemen)
• Neiging tot zelfdoding
• Troebel of wazig zien
• Psychose
• Hallucinaties: het kind ziet dingen en hoort stemmen die er niet zijn, gelooft in dingen die niet bestaan, wordt achterdochtig en angstig
• Agressief of vijandig gedrag
• Bipolaire aandoening(manisch depressief)
• Paranoia
• Atomoxetine (Strattera®) kan maniakale symptomen veroorzaken
• Tics
• Spierkrampen
• Stemmingswisselingen
• Ongecontroleerde bewegingen, ongecontroleerde vocale uitbarstingen
• Bloed in stoelgang of urine
• Gewichtsverlies
• Droge mond
• Slapeloosheid
• Levertoxiciteit (kankerverwekkend)
• Haarverlies
• Vermindering van de hoeveelheid witte bloedcellen
• Syndroom van Gilles de la Tourette

Bron: http://www.fache-instituut.be/weet_wat_ ... t/rilatine
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

En vervolgens de bijwerkingen van Rilatine erbij neemt, dan belemmer je je eigen genezing als je zo’n pilletje gaat slikken als ME/CVS patient.

Ik ben ermee bekend. Sowieso vind ik Ritalin een discutabel "medicijn", niet alleen voor MEÇVS-patienten.
Ik werk in het onderwijs en zie steeds meer jonge kinderen met Ritalin; een zorgwekkende ontwikkeling!

Miek
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Eigenaardig, want vele van die bijwerkingen komen ook voor bij eten van vb. gluten, melk...

ik kreeg onlangs een mail van een moeder van een zoon die Gilles de la tourette had en zijn symptomen verdwenen als sneeuw voor de zon van de moment hij zonder gluten begon te eten.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Exorfinen blokkeren de dopaminetransmitters ook, vandaar de reden dat je zeker geen extra rilatine moet gaan nemen. Dat verergert de zaak uiteindelijk.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik vraag me af: bij welke arts kun je LDN voorgeschreven krijgen? Ik begrijp van dokter x (wie dat ook mag wezen, wil iemand me dit in een pb vertellen??) maar waar nog meer?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hoi Janneke,

Ik ga vrijdag naar De poort in Lier, ik heb daar een afspraak met een nederlands arts die dan naar daar komt, die het me kan voorschrijven.
Maar Melanie en Greta gaan naar een dokter in Nederland.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dr Musarella in Zeist doet het ook

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Dr Mozarella????? :lol: :-#
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Italiaanse roots zal ie wel hebben!

cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Echt lachen met jullie!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Bij De Poort in Lier wordt het niet standaard voorgeschreven maar maakt het deel uit van een volledig behandelingsplan zoals meten van hersengolven in 3D en eliminatie van exorfinen.

Dat lijkt me een correcte aanpak en verzekert je van de resultaten zwart op wit op papier.

Gast

Bericht door Gast »

Bij dr. Musarella (fransman van origine) maakt het ook deel uit van een totaal behandelingsplan, n.a.v. uitgebreid onderzoek (bloed, faeces, urine). Hij heeft helaas een lange wachtlijst; nu al tot mei 2011.

Miek
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Bij De Poort in Lier kan je al na enkele weken terecht.

Dr Musarella is tevens chirurg en heeft dus een andere agenda.

Plaats reactie