zelf bedachte uitspraken

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

@VGHM:bedankt voor je complimentje! Ik blijf oefenen!

@JannekeB: je bent tenminste niet vergeten om te kunnen lachen, dus je hebt je geheugen op eigen kracht al teruggevonden?!
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“De eerste persoon die gelijk geroepen heeft dat ME/CVS tussen de oren zit, zou nu als laatste moeten roepen dat hij/zij ongelijk heeft.”
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“Met ME/CVS ben je in wezen op jezelf aangewezen, je hebt de energie ook niet om op anderen te steunen.”
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

@cansando

ik was mijn gevoel voor humor niet kwijt maar mijn geheugen hahahahaha :mrgreen:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

@JannekeB: nee gelukkig niet, humor maakt ’t allemaal wat draaglijker. Maar soms is het wel fijn om gevoelloos te zijn!

“Iemand zei laatst dat ik wazig overkwam; wordt het tijd voor een bril voor die persoon of voor mij?!”
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“Er wordt veel van mij verwacht, ik verwacht allang niets meer van mezelf.”

“Dat ik het soms niet meer trek, kan menigeen vaak geen ruk schelen.”
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“Als ik als ME/CVS patiënte weet bij welke instantie ik terecht kan om beter te worden, dan moet ik de hoop op genezing zeker niet opgeven.”

“Het is ernstig wanneer mensen je vermoeidheidsklachten niet serieus nemen, want je wordt er als ME/CVS patiënt behoorlijk moe van.”
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

"Is de vondst van het XMRV-virus een nieuw rouwproces of is het een nieuwe doorbraak op het gebied van ME, of is het soms allebei?"
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Ha, die is goed…..ik denk allebei; het idee is natuurlijk niet fijn dat we een retrovirus bij ons dragen, maar de kennis van wat precies dé oorzaak van ME is, is wel weer fijn om te weten.
Inderdaad iets om rouwig om te zijn wanneer blijkt dat we nog steeds in onzekerheid verkeren.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“Er zijn geen gevalideerde testen om XMRV aan te tonen, dit betekent dat er voor de aangeboden testen ook geen kosten in rekening gebracht mogen worden.”

“Alleen als je geld hebt, kun je als ME/CVS patiënt worden behandeld voor je klachten; heb je geen geld, wees gerust: je hoeft voor de onbehandelde klachten ook niet te betalen.”
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

cansado schreef:Inderdaad iets om rouwig om te zijn wanneer blijkt dat we nog steeds in onzekerheid verkeren.
Hoi Cansado; met rouwproces bedoel ik ook verwerkingsproces.
Eerste rouwproces is accepeteren/verwerken dat je ingebeeld invaliderend chronisch ziek bent, en de ingebeelde gek bent, daarna accepteren dat je een vernietigend?! retrovirus hebt dat in je DNA gaat zitten, de vraag is of je het ooit uit je DNA krijgt ik vermoed van niet want het is namelijk onderdeel van je lichaam geworden.
Rouwproces op rouwproces of denk ik nu te negatief :roll:

En inderdaad als je geld hebt kun je dure behandelingen volgen, in Nederland krijg je CGT/GET aangeboden i.c.m. AD, daar word je alleen maar zieker van :twisted:

@Cansado; Laatst een uitzending op tv gezien bij ik meen "Brandpunt", waar men opperde omdat de medicijnen zo schrikbarend duur zijn geworden door de explosieve stijging kankerpatienten, dat men maximaal 80.000 Euro per jaar per terminale patient wil uitgeven om het leven menswaardig te kunnen verlengen......

Een ethische vraagstelling, maar wie zegt dat wij daar nooit mee te maken krijgen
:roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

"CVS/ME is alleen voor de elite, anderen kunnen het zich niet permiteren."
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

verlorengezondheidman schreef:
Een ethische vraagstelling, maar wie zegt dat wij daar nooit mee te maken krijgen
:roll:
Het geld wordt nu toch ook vaak verkeerd besteed, soms onnodig/geldverkwisting! En nee, je denkt niet te negatief.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

@Karolien: ‘ME/CVS is voor de elite’; je bedoelt toch zeker: ‘de behandeling van…’ want als alleen de elite het kan hebben dan was ik nu niet ziek. Maar ik begrijp je heel goed, hoor. Trouwens dat geldt helaas voor heel wat meer zaken, een bezoekje aan de schouwburg etc..
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“Als ik al niet goed kan functioneren, dan kan ik ook geen (goede) functionaris zijn.”

“Soms doe ik mijzelf beter voor dan ik ben, een huichelaar doet vaak ook niets anders.”
Plaats reactie