zelf bedachte uitspraken
Moderator: Moderators
zelf bedachte uitspraken
Aangezien ik gek ben op spreuken, uitspraken en citaten, lijkt het mij leuk om zelf ook dergelijke uitspraken te bedenken. Om zo anderen duidelijk proberen te maken hoe ik mij bijvoorbeeld voel. Zoals:
“Je bent nooit zo ongelukkig als je denkt,
en nooit zo gelukkig als je hoopt te worden.”
(Francois de la Rochefoucauld)
Lijkt ’t jullie ook niet leuk om je eigen creaties hier te posten, misschien dat het ooit gebundeld kan worden en de eventuele opbrengst ervan t.b.v. onderzoek c.q. ontwikkeling van een medicijn tegen ME/CVS?
“Je bent nooit zo ongelukkig als je denkt,
en nooit zo gelukkig als je hoopt te worden.”
(Francois de la Rochefoucauld)
Lijkt ’t jullie ook niet leuk om je eigen creaties hier te posten, misschien dat het ooit gebundeld kan worden en de eventuele opbrengst ervan t.b.v. onderzoek c.q. ontwikkeling van een medicijn tegen ME/CVS?
zelf bedachte uitspraken
Mijn bijdrage luidt als volgt:
“Als ME/CVS patiënte valt het niet mee om veel dingen te onthouden, maar het ergste is het onthouden van veel dingen.”
“Mijn leven stelt niets voor, ik ben ook niet voorgesteld aan het leven.”
“Elke dag ben ik uitgeput, uit een dag kan ik ook niets meer putten.”
“In Amsterdam vielen mijn ogen op de wallen, nu vallen de wallen op onder mijn ogen.”
“Werken kan ik wel vergeten, ik ben trouwens vergeten om te gaan werken.”
“Met ME/CVS duren de dagen lang, langer dan een dag hoeft ’t ook niet te duren.”
“Het ellendige is dat over de oorzaak van ME/CVS nog veel onduidelijkheid is, wel is duidelijk dat ME/CVS dé oorzaak is van mijn ellende.”
(Cansado)
“Als ME/CVS patiënte valt het niet mee om veel dingen te onthouden, maar het ergste is het onthouden van veel dingen.”
“Mijn leven stelt niets voor, ik ben ook niet voorgesteld aan het leven.”
“Elke dag ben ik uitgeput, uit een dag kan ik ook niets meer putten.”
“In Amsterdam vielen mijn ogen op de wallen, nu vallen de wallen op onder mijn ogen.”
“Werken kan ik wel vergeten, ik ben trouwens vergeten om te gaan werken.”
“Met ME/CVS duren de dagen lang, langer dan een dag hoeft ’t ook niet te duren.”
“Het ellendige is dat over de oorzaak van ME/CVS nog veel onduidelijkheid is, wel is duidelijk dat ME/CVS dé oorzaak is van mijn ellende.”
(Cansado)
zelf bedachte uitspraken
Ik vind ze heel leuk gevonden!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
zelf bedachte uitspraken
Wat goed van je Consado ! 

Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
@Marlène en Aura: bedankt voor jullie complimentjes; ik zou het ook leuk vinden als jullie ook iets gingen posten. Ben heel benieuwd!
@Janneke B: een hele goeie, leuk!
Vanmorgen had ik de volgende uitspraken bedacht:
“Door ME/CVS kan ik geen sociaal leven leiden, maar hierdoor moet is wel asociaal veel lijden.”
“CGT/GET is een mishandeling, een behandeling is géén CGT/GET.”
“Ik heb genoeg van moe te moeten zijn, maar nooit genoeg van moe te zijn voor m’n kinderen.”
“Dingen die vroeger zo gewoon waren, zo ongewoon zijn ze nu.”
“Bij het ontwaken willen mijn ogen niet open, bij het inslapen willen ze niet dicht.”
“ ‘s Morgens wil ik dat het weer gauw avond wordt, ’s avonds wil ik dat het weer snel morgen wordt.”
“Ik heb moeite om de dag door te komen, éénmaal de dag doorgekomen heb ik daar geen moeite mee.”
“Ik loop liever met m’n hoofd in de wolken dan dat ik rondloop met een hoofd vol wolken.”
“Door het bedenken van dit soort uitspraken hoop ik het afsterven van nog meer hersencellen tegen te gaan, dat er misschien cellen hierdoor afsterven dat hoop ik niet.”
@Janneke B: een hele goeie, leuk!
Vanmorgen had ik de volgende uitspraken bedacht:
“Door ME/CVS kan ik geen sociaal leven leiden, maar hierdoor moet is wel asociaal veel lijden.”
“CGT/GET is een mishandeling, een behandeling is géén CGT/GET.”
“Ik heb genoeg van moe te moeten zijn, maar nooit genoeg van moe te zijn voor m’n kinderen.”
“Dingen die vroeger zo gewoon waren, zo ongewoon zijn ze nu.”
“Bij het ontwaken willen mijn ogen niet open, bij het inslapen willen ze niet dicht.”
“ ‘s Morgens wil ik dat het weer gauw avond wordt, ’s avonds wil ik dat het weer snel morgen wordt.”
“Ik heb moeite om de dag door te komen, éénmaal de dag doorgekomen heb ik daar geen moeite mee.”
“Ik loop liever met m’n hoofd in de wolken dan dat ik rondloop met een hoofd vol wolken.”
“Door het bedenken van dit soort uitspraken hoop ik het afsterven van nog meer hersencellen tegen te gaan, dat er misschien cellen hierdoor afsterven dat hoop ik niet.”
Wat een gevatte uitspraken, Cansado!
Wegens gebrek aan geduld ben ik niet geschikt om patiënt te zijn.
Wegens gebrek aan geduld ben ik niet geschikt om patiënt te zijn.
Laatst gewijzigd door Henny op 17 sep 2010, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Fijn om te lezen dat er steeds meer mensen met leuke uitspraken komen.
Van mij mogen er nog meer komen. Ik heb er nog een paar in de aanbieding:
“Mijn vermoeidheid verdwijnt niet als ik heb geslapen, juist door slapen komt die vermoeidheid tevoorschijn.”
“Als ik naar buiten kijk zie ik energieke gezonde mensen, als die mensen bij mij naar binnen kijken, zien zij géén ME/CVS-patiënte.”
“Vaak moet ik zoeken naar woorden, als ik ze eenmaal heb gevonden, raken ze ook weer zoek.”
“De wil om beter te worden is sterker dan de wil om ziek te blijven.”
“Een geneesmiddel tegen XMRV moet nog worden ontwikkeld: papiertje eraf en klaar!”
“Als ME/CVS tussen de oren zit, dan is dat mijn ware gezicht.”
“Je gaat niet dood aan ME/CVS, maar ME/CVS doodt wel menig leven.”
Van mij mogen er nog meer komen. Ik heb er nog een paar in de aanbieding:
“Mijn vermoeidheid verdwijnt niet als ik heb geslapen, juist door slapen komt die vermoeidheid tevoorschijn.”
“Als ik naar buiten kijk zie ik energieke gezonde mensen, als die mensen bij mij naar binnen kijken, zien zij géén ME/CVS-patiënte.”
“Vaak moet ik zoeken naar woorden, als ik ze eenmaal heb gevonden, raken ze ook weer zoek.”
“De wil om beter te worden is sterker dan de wil om ziek te blijven.”
“Een geneesmiddel tegen XMRV moet nog worden ontwikkeld: papiertje eraf en klaar!”
“Als ME/CVS tussen de oren zit, dan is dat mijn ware gezicht.”
“Je gaat niet dood aan ME/CVS, maar ME/CVS doodt wel menig leven.”
Gisteren had ik er nog wat uit mijn mouw geschud, ze staan daarom door elkaar:
“Als ik moet gapen, gapen de mensen mij allemaal aan.”
“Alles kost mij veel energie, weinig energie kost bijna niets.”
“Soms zie ik het niet meer zitten, dan moet ik er maar weer bij gaan liggen.”
“Mijn weerstand is heel slecht, ik verzet mij dan ook niet meer.”
“Ik heb veel last van slijm, van al mijn geslijm hebben anderen weer last.”
“Mocht ik ooit weer de oude worden, dan wil ik nooit meer de nieuwe zijn.
”
“Ik wil best fungeren als proefkonijn, maar dan moet ik eerst dat konijn zelf hebben geproefd.”
“Mocht ik er verder op achteruit gaan, dan wil ik er liever voor uit.”
“Ook al slaap ik in een frisse ruimte, voor een verfrissende slaap is geen plaats.”
“Ik heb altijd ’t gevoel dan ik een berg aan ’t beklimmen ben, zelfs een bergbeklimmer is beter uitgerust.”
Dit was voorlopig mijn laatste aandeel: ik heb er noch verlies noch winst mee gemaakt!
“Als ik moet gapen, gapen de mensen mij allemaal aan.”
“Alles kost mij veel energie, weinig energie kost bijna niets.”
“Soms zie ik het niet meer zitten, dan moet ik er maar weer bij gaan liggen.”
“Mijn weerstand is heel slecht, ik verzet mij dan ook niet meer.”
“Ik heb veel last van slijm, van al mijn geslijm hebben anderen weer last.”
“Mocht ik ooit weer de oude worden, dan wil ik nooit meer de nieuwe zijn.
”
“Ik wil best fungeren als proefkonijn, maar dan moet ik eerst dat konijn zelf hebben geproefd.”
“Mocht ik er verder op achteruit gaan, dan wil ik er liever voor uit.”
“Ook al slaap ik in een frisse ruimte, voor een verfrissende slaap is geen plaats.”
“Ik heb altijd ’t gevoel dan ik een berg aan ’t beklimmen ben, zelfs een bergbeklimmer is beter uitgerust.”
Dit was voorlopig mijn laatste aandeel: ik heb er noch verlies noch winst mee gemaakt!