Melatonine/circadin

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Ik kan ook niet meer tegen melatonine. Ik raakte er overdag vreemd sloom van. Lusteloos ook. Het had niet direct invloed op mijn energieniveau, maar ik was wel een stuk zwaarder. Succes ermee.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

stargazertje schreef:Jeetje 93 bladzijdes. :shock: Iets te veel bladzijdes voor mij op dit moment. :-k
Ik bedoelde niet dat je het hele artikel moest lezen hoor. Het voorwoord zegt al genoeg. En eventueel kun je in de index zien welke paragrafen mogelijk interessant zijn. :wink:
yogan
Beginner

Bericht door yogan »

Als circadin niet werkt, niet ongerust worden. Circadin heeft slechts een positief effect op de slaap van 32% van de doelgroep (55 plussers, in diezelfde studie had 19% baat bij een placebo).
Een bepaald slaapmiddelen (en antidepressiva) werken maar bij een beperkte groep mensen, vandaar dat er zoveel zijn. Beste is dan stoppen, in overleg met arts, en iets anders proberen.
joni
Actief lid

Bericht door joni »

Hoi Stargazer, ik zou dan toch maar stoppen en eens kijken of je je dan langzaam weer iets beter gaat voelen. Ik heb gemerkt dat mijn vermoeden dat het ergens aan ligt, meestal wel klopt. Dus als je dat gevoel hebt, gewoon stoppen. Gelijk stoppen kan volgens mij ook helemaal geen kwaad (dat je last krijgt van bijwerken o.i.d.) Sterkte!!
joni
Actief lid

Bericht door joni »

Enne Stargazer, om je nog even op te peppen: Ik heb gisteravond de hele avond met een lach op mijn gezicht gelopen om je uitdrukking: een bevroren puinguin. Ik vind hem echt zo goed! :lol: Nu ik dit optyp moet ik alweer steeds lachen. :lol:
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik heb het vermoeidheidscentrum eerst gisteravond een mailtje gestuurd waarin ik vraag of ik mag stoppen. Jammer genoeg tot dit moment geen reactie van ze. Mijn moeder kwam vandaag langs en schrok enorm van hoe ik eruit zag. Ze zag ivm met vorige week een enorme verslechtering bij mij. Het helpt ook niet dat ik nu standaard weer max 2 uur achter elkaar slaap. Mijn omgeving is echter enorm bang dat ik verslaafd raak aan de rivotril en de zolpidemtart die ik nu ook nog gebruik.

@ Joni, thankx voor het compliment. 8)
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Dat je nog geen reactie hebt kan misschien komen omdat de internist ziek is geweest. Ik werd gisteren gebeld met de excuses dat het wat langer had geduurd om die rede. Had namelijk ook een vraag gestuurd over mijn medicatie.

Wat vervelend dat je zo slecht lijkt te reageren op de melatonine en dat je nu weer achteruit gegaan bent. Als je vermoed dat het daar door komt zou ik inderdaad ook eens kijken wat er gebeurt als je daarmee stopt. Als je daarna weer langzaam wat opknapt dan weet je zeker dat het daardoor komt.
stargazertje
Gevorderd lid

Ah ok, thankx voor de duidelijkheid. Ik wacht even af of ik vandaag iets hoor en anders ga uit mezelf denk ik wel stoppen. Ik ga in principe liever niet zelf hobbyen, maar soms moet je gewoon creatief zijn met je ideeën. :wink:
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Goedemorgen,

Ik krijg ook glimlachjes van de bevroren pinguin. Maar als ik het plaatje erbij haal en me bedenk dat jullie zo moeten bewegen van de pijn kan ik wel janken. Naja.
@stargazertje; ik ben er niet zo van om zelf te rommelen met medicijnen, maar als het zo duidelijk voor je is ( en al 2x zelfs! ) dat je van de melatonine zo achteruitgaat zou ik wel direct ermee stoppen. Je leest op dit forum van ene hoop leden dat ze overgevoelig voor medicatie zijn ( geworden ) door de ME/CVS. Kan je niks aan doen maar ik zou elke achteruitgang willen voorkomen als ik jou was. het is zo al zwaar genoeg!
Ik slik 2,5 mg melatonine en ook rivotril en nog amitriptilyne voor de nacht en bij mij duurt t lang eer ik slaap maar ik slaap eindelijk wel. En stukken minder pijn.
Maar wat voor de een werkt is voor de ander funest. Luister naar je lijffie hoor.

Succes en wijsheid van Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik ben blij dat ik jullie nog aan het lachen kan krijgen. Ik heb een half uurtje geleden een antwoord gekregen op mijn 2e vraag of de rivotril etc niet verslavend zijn en of ze niet eventueel meer schade toerichten. Ik hoop dat ze vraag 1 of ik kan stoppen met de melatonine ook nog gaan beantwoorden. In ieder geval ga ik zelf al stoppen met het medicijn. Voel me momenteel zo bagger en op. 8-[ Ze kunnen me wat en dit maal luister ik eens naar mijn lijffie. :-k :-$
stargazertje
Gevorderd lid

Gebruik inmiddels 2,5 dag geen melatonine meer en voel me zoveel beter al. Lichamelijk nog steeds erg snel moe, maar ik voel mezelf weer en niet alsof ik aan een lijntje buiten mijn lichaam hang die steeds dunner wordt. Mijn moeder kwam weer eens op bezoek en vond dat ik er weer veel beter uitzag. ben nu 2x na het gebruik van de melatonine snel achteruit gegaan en zodra ik stopte stopt ook de achteruitgang. Duidelijk toch?
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

@ Stargazertje;
Good for you! Soms moet je het heft in eigen handen nemen en dat heb je bij dezen
gedaan. Ik hoop dat ze een ander middel voor je hebben om je te helpen slapen. Maar dit was het in ieder geval niet voor jou. Kun jij ook niks aan doen toch.

Laat je ff weten wat je als alternatief gaat nemen?

XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik blijf gewoon tot ze anders aangeven de rivotril en de zolpidemtart gebruiken. (Ik hoop wel dat ze op een niet al te lange termijn mij even wat laten weten.) De melatonine zou zijn voor het goed instellen van mijn biologische klok, maar die ga ik in ieder geval niet meer nemen. Tuurlijk Vlindertje laat ik weten wat ik als alternatief krijg.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik ben begonnen met 1mg : paar uur geslapen, paar uur wakker, terug wat geslapen. Fit wakker ben ik niet geworden.
Wie neemt het nog ? hoeveel ? positieve ervaring ?

Veel ervaringen in dit topic. admin

Ik ben weer bang voor de nevenwerkingen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie