Slaapmiddelen Do's en Don'ts

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

janine schreef: Zal het lichaam het straks wel weer zelf kunnen?
ja je kunt een manier ontwikkelen dat slapen en in slaap komen geen probleem is. Kan jaren over heengaan maar het is mogelijk.

En nogmaals medicijnen zijn op lange termijn niet zonder risico's zowel lichamelijk als geestelijk.
Je kunt er nog duffer of vermoeider van raken wat voor een ME/CVS patient niet echt welkom is.

Mijn TIP blijft dan nog steeds; probeer het zonder slaapmedicatie.
Dear Karma, I have a list of people you missed
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik kan de pijn overdag niet de baas als ik slaapproblemen heb.
Het is dus ofwel instorten ofwel slaapmedicatie.
Ik ga ook nog werken en dat lukt ook niet zonder voldoende slaap.
Mijn bedenkingen :
Dml schrijft toch ook medicatie voor;
Wat doen diegenen die een slaaponderzoek gehad hebben ? Krijgen die ook medicatie voorgeschreven ? Of duwen die neurologen je ook in het psychische hoekje ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door imagine »

Nou mij valt op dat uit die onderzoeken niet heel veel gerichts komt.
En dan ook nog vaak met dezelfde medicatie dus??

De slaapproblemen komen bij ook overduidelijik sinds de ME dus... tja en daar de oorzaak van aanpakken is nog jaren ver weg.
Ik ga er ook zo weer aan als dit nog langer duurt, overdag is niet te doen.

Maar betekent nog steeds dat ik herstel uit de slaap haal...
dat is ook wel eens bergafwaarts gegaan.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Kent iemand deze site en/of dit produkt ?
http://www.prowell.be/page/30/Anti-stress_Pro-Zen/

Time For Lyme BE-NL
lenthe
Actief lid

Bericht door lenthe »

senna schreef:Kent iemand deze site en/of dit produkt ?
http://www.prowell.be/page/30/Anti-stress_Pro-Zen/
Toevallig ken ik deze site (sinds verleden week). De internist waar ik nu ga, schreef me supplementen voor die ik zou moeten bestellen daar.
Maar voorlopig laat ik dat even zo en bestel ik er ook niks.

Het is kostelijk (als je niets anders als pharmaceutische kosten hebt kan je dat nog proberen, baat het niet, dan is het zo, maar ik heb wel al een resem pharmaceutische kosten (broodnodige medicatie) en laat dit even achterwege, heb dan nog eens verzendkosten bij die firma wegens maar 2 producten te bestellen, dus neen... dat zou p/maand een 60€ extra zijn :roll: En dan ook wat twijfels aangezien ik al iets neem voor darmflora (Bacilac Forte) en daar dan nog eens iets zou moeten bestellen. Blijf bij mijn huidige medicatie. Dit even terzijde, sorry was even Off-topic. :oops:

Product ken ik niet.
Lees dat er magnesium in zit. Ik weet niet of je al magnesium neemt?
En volgens mij zijn er zulke soorten medicijnen op basis van planten ook te verkrijgen bij de apotheker (ik denk dan bvb aan Sedinal)
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Pro-zen....alleen de naam al....heeft iemand heel erg lang over nagedacht denk ik.

sorry..offtopic
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
lenthe
Actief lid

Bericht door lenthe »

tanto schreef:Pro-zen....alleen de naam al....heeft iemand heel erg lang over nagedacht denk ik.

sorry..offtopic
Nja...inderdaad, dat denk ik er ook van. Kwaad zal het waarschijnlijk niet doen, maar helpen???
Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij. Ieder zn ding, maar geloof er niet in. Tevens een tweede rede waarom ik de 2 zaken die ik daar zou moeten bestellen, niet bestel.(Heeft bij mij niets te maken met die Pro-Zen hoor)

Pro-Zen - 90 caps - posologie 1x3caps duur: 1 maand
Deze kost 25€ lees ik op bestelformulier dat ik meekreeg van internist (+10€ verzendkosten) als je geen 3 producten besteld. Ook al bestel je 3 producten, je hebt nooit een derde product aan 10€.

Sorry, ook even OFF-topic
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Dan zou ik meer vertrouwen hebben in de 500 mg D-phenylalaline die Marlene zo aanbeveelt. Al heeft die een iets andere werking.

Maar ik ben maar een leek!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik heb wéér nieuwe medicatie : Halcion / Triazolam.
Hiermee heb ik nog geen maag- en darmproblemen en slaap ik redelijk maar niet lang genoeg.

Neemt er nog iemand dit ?

Time For Lyme BE-NL
tavy
Actief lid

slaapmedicatie

Bericht door tavy »

heeft een van jullie ,of kennen jullie iemand die wel eens op eigen gelegenheid slaapmedicatie heeft aangeschaft? En waar?

Mijn huisarts geeft geen slaapmiddelen, ik wil het ook voor in noodgevallen. Ik kan me daar erg goed mee helpen. Maar om nu zomaar ergens op internet iets te gaan kopen..... dat vind ik onvelig.

Heb van een vorige huisarts ooit oxazepam gehad en dat had ik toen bewaard ,als het echt niet ging nam ik een halfje en kon ik een paar uurtjes slapen. De dag erna ben ik dan juist fit en heb er totaal geen last van.

wie weet raad?

tavy
Izzy
Gevorderd lid

slaapmedicatie

Bericht door Izzy »

Ik heb zelf geen slaapmedicatie aangeschaft, ook niet via de huisarts, maar sinds ik carnitine gebruik slaap ik een stuk beter (door). Heel vaag.
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Ik sliep al mijn hele leven slecht. Eerst slecht inslapen, later ook niet meer doorslapen. Dokter en neuroloog vonden me altijd te jong voor medicatie. Toen van een vervangdokter een keer Zolpidem gekregen. Nooit meer!! 3 keer genomen en de derde keer had ik hallucinaties, ben een stuk tijd kwijt en mijn ouders vonden me helemaal doorgedraaid aan hun slaapkamerdeur. De vreselijkste nachtmerries die nacht!

Nu neem ik sinds een klein jaar Remergon. Is een AD met slaapverwekkende werking. En het hielp, tot nu toe. Ik had toevallig ook een paar erg goede maanden en denk dat het goed slapen daarmee samenhing. Maar het helpt nog steeds goed genoeg om het te blijven nemen. Nog nooit in mijn leven sliep ik zo goed :) En na zoveel jaren niet kunnen slapen ben je tot alles bereid :? Als het dit maar is, om overdag beter te functioneren...
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door imagine »

Zie dat ik in sept voor t laatst berichte..... maar....

Ben niet meer begonnen. Sindsdien in behandeling bij DML.
Dat slaat aan wat de slaap mee gaat pakken, ben er nog lang niet maar toch..

Moet hier toch echt even aangeven dat het ooh zo duidelijk is (bij mij) dat het niets maar dan ook niets met slaapproblemen te maken heeft!
Zo duidelijk onderliggende problematiek vd ME/CVS.
(bij mij lekkende darmen en histaminegevoelig)
Dus besef je dat het vooral te maken heeft met andere zaken dan die slaapmiddelen op kunnen lossen. Helemaal voor langere duur.

suc6 allemaal
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gittje
Beginner

Bericht door Gittje »

mietje70 schreef:Ik neem al jaren Tranzodone (merknaam: trazolan) en ik ben er heel tevreden over. Ik slaap makkelijk in en de hele nacht door.
Begin deze week op doktersvoorschrift begonnen met Trazolan 100 mg, specifiek gericht op het doorslapen. Gezien ik vlug last heb van bijwerkingen, had ik voorzichtigheidshalve maar een halve tablet, dus 50 mg, genomen.

Nog goed ook want de bijwerkingen waren hevig. Twee uur na inname voelde ik een zwaarte over mij heen komen en begon ik dubbel te spreken. Toen ik opstond om naar bed te gaan, had ik zware evenwichtstoornissen. Het doorslapen verliep uiteraard probleemloos, maar 's ochtends stond ik op als een zombie. Tot in de namiddag heb ik last gehad van extreme vermoeidheid en pijnlijke spieren. Ik was niet vooruit te branden :shock:
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@lenthe

als je een natuurlijk product zoekt om beter te kunnen slapen dat is L Tryptofaan een aanrader. Ik heb daar al goeie ervaringen mee.

Het is een aminozuur, het werkt niet verslavend , heeft geen bijwerkingen.
Afhankelijk van hoe erg de klachten zijn is dit zeker te overwegen
Plaats reactie