Glutenvrij eten
Moderator: Moderators
Ik ben zo goed en zo kwaad als het gaat echt bezig met het glutenvrije dieet onder begeleiding van een dietiste.
Ik merk zeker wel al verandering aan de stoelgang veel minder dunne ontlasting en minder vaak naar de wc!!
Ik vind het glutenvrije brood één drama en vind het echt niet lekker terwijl ik het zelf bak maar toch...
Het enige wat ik heel lekker vind zijn de glutenvrije stokbroden van Schar maar die zijn erg duur
Ik heb ook vaak helemaal geen trek en DML heeft gelijk dat hij tegen me heeft gezegd dat ik me ws beter voel als ik niets zou eten (geen buikpijn meer) maar ja dat is ook geen optie
Ik moet van de dietiste meer tussendoor gaan eten maar wat??
Ik heb morgen weer en afspraak met haar dus maar weer ff overleggen
Ik merk zeker wel al verandering aan de stoelgang veel minder dunne ontlasting en minder vaak naar de wc!!
Ik vind het glutenvrije brood één drama en vind het echt niet lekker terwijl ik het zelf bak maar toch...
Het enige wat ik heel lekker vind zijn de glutenvrije stokbroden van Schar maar die zijn erg duur
Ik heb ook vaak helemaal geen trek en DML heeft gelijk dat hij tegen me heeft gezegd dat ik me ws beter voel als ik niets zou eten (geen buikpijn meer) maar ja dat is ook geen optie

hoe maak je dat dan klaar? Zijn dat vlokken, in water gekookt of met rijst(of soya)melk?
wees jezelf, niets meer, niets minder
BLOG: http://www.blijfactief.be/nl/blog/33/hilde-devos.html
FB: https://www.facebook.com/hilde.devos
TWITTER: http://twitter.com/hilde28
BLOG: http://www.blijfactief.be/nl/blog/33/hilde-devos.html
FB: https://www.facebook.com/hilde.devos
TWITTER: http://twitter.com/hilde28
-
- Gevorderd lid
Ik vind de broden van de AH tot nu toe de beste. Heb je dat al geprobeerd? Ik herken dat je vaak ook geen trek hebt. Miet mijn postuur is het niet zo erg, maar goed, merk wel dat ik dan nog minder energie heb. Ik vind de crackertjes van Schär (totaal 6 pakjes) best lekker maar ja, die zijn ook weer duur. Anders een stuk fruit oid?niessie schreef:Ik ben zo goed en zo kwaad als het gaat echt bezig met het glutenvrije dieet onder begeleiding van een dietiste.
Ik heb ook vaak helemaal geen trek en DML heeft gelijk dat hij tegen me heeft gezegd dat ik me ws beter voel als ik niets zou eten (geen buikpijn meer) maar ja dat is ook geen optie![]()
Ik ben er nu zelf wel achter dat ik zeer waarschijnlijk glutenallergie heb. Gisteren bij de garage een koffieleutje opgegeten (dacht er pas te laat aan dat er gluten in konden zitten) en mijn buik is gelijk weer opgeblazen, pijnlijk en ik hoor het constant geluid maken.
Bedankt voor jullie tips
Ik probeer al meer fruit te eten of een rijstcracker maar ik blijf het moeilijk vinden om te eten
Gisteren een enorme heftige buikpijnaanval gehad van de andijvie echt vreselijk en ik had het nog wel gekookt ook??
Ik reageer ook heel sterk op spinazie.....
Soms sta ik er ook niet helemaal bij stil bij bepaalde producten dat er gluten in kunnen zitten
Het blijft een zoekwerk maar je word wel creatiever

Ik probeer al meer fruit te eten of een rijstcracker maar ik blijf het moeilijk vinden om te eten
Gisteren een enorme heftige buikpijnaanval gehad van de andijvie echt vreselijk en ik had het nog wel gekookt ook??
Soms sta ik er ook niet helemaal bij stil bij bepaalde producten dat er gluten in kunnen zitten

Exorfinen die standaard slecht zijn voor ons: tarwe, melk, soya en spinazie.
Bovendien met die recente bosbranden in Rusland, vertrouw ik zowiezo geen enkele paddelstoel en spinazieblad dit jaar meer. Wie weet welke giftige wolk is er dit jaar stilletjes komen voorbijwaaien.
Na Tjernobyl hebben ze er ook jaren voor nodig gehad om het toe te geven dat de groenten uit de tuin niet goed waren ...
Bovendien met die recente bosbranden in Rusland, vertrouw ik zowiezo geen enkele paddelstoel en spinazieblad dit jaar meer. Wie weet welke giftige wolk is er dit jaar stilletjes komen voorbijwaaien.
Na Tjernobyl hebben ze er ook jaren voor nodig gehad om het toe te geven dat de groenten uit de tuin niet goed waren ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- dullegreet
- Actief lid
@Marlène,
Waarom zeg jij dikwijls "geen tarwe" ipv geen gluten?
Is tarwe erger dan de andere graansoorten?
2 jaar geleden kon ik echt niks van gluten verdragen, ook geen havermoutpap, en nu ben ik sinds een paar dagen nog eens aant proberen met havermoutpap, met noten, rozijnen, vijgen... en nu lukt het wel beter, het is nog niet helemaal veilig voor mij, denk ik, maar om tussendoor es te eten is het wel een optie. Ik maak dat dan met havermoutmelk want soja en kokosmelk lukt ook niet goed.
We maken thuis wel es saus, van cocosmelk,(uit blik) vb. currysaus, omdat mijn dochter ook lactoseintolerantie heeft, en int begin ging zelfs dat niet goed, maar nu heb ik er geen last meer van. Mijn darmen lijken toch iets verbeterd.
Waarom zeg jij dikwijls "geen tarwe" ipv geen gluten?
Is tarwe erger dan de andere graansoorten?
2 jaar geleden kon ik echt niks van gluten verdragen, ook geen havermoutpap, en nu ben ik sinds een paar dagen nog eens aant proberen met havermoutpap, met noten, rozijnen, vijgen... en nu lukt het wel beter, het is nog niet helemaal veilig voor mij, denk ik, maar om tussendoor es te eten is het wel een optie. Ik maak dat dan met havermoutmelk want soja en kokosmelk lukt ook niet goed.
We maken thuis wel es saus, van cocosmelk,(uit blik) vb. currysaus, omdat mijn dochter ook lactoseintolerantie heeft, en int begin ging zelfs dat niet goed, maar nu heb ik er geen last meer van. Mijn darmen lijken toch iets verbeterd.
- dullegreet
- Actief lid
spinazie is samen met tomaten, paddestoelen etc een heel grote histamine opwekker http://www.dietenlijst.nl/dieten/histam ... end_dieet/, vandaar waarschijnlijk ook je reactie er op.niessie schreef:Bedankt voor jullie tips![]()
het is echt uitzoeken waar je wel of niet tegen kan. Ik was begin deze week begonnen cressana te nemen, heel hoog geconcentreerde waterkers, wat zuiverend en versterkend etc zou moeten zijn. Maar telkens kort nadat ik het genomen had kreeg ik snokkende sinussen en pijn in zowat al mijn tanden, met als kers op de taart deze morgen diarree ......... bladgroente, sla, spinazie et c zijn sowieso al lastig voor de darmen.
Vlg tobback mag je ook nooit je kookvocht gebruiken om bvb je saus van je andijvie te maken.....
-
- Gevorderd lid
- dullegreet
- Actief lid
ik heb vorige week ook heel lekkere kroketjes gemaakt met gierst, aardappel en verse kruiden......ik eet daarbij dan een schotel van gemengde groenten.bloemetje schreef:Een lichte warme maaltijd tussen de middag? Boekweit, quinoa, rijst...
soms meng ik ook gekookte gierst met wat bloemkool of broccoli en gratineer die dan in de oven met een heel lichte kaussaus.
taboulé maak ik tegenwoordig ook met quinoa ipv bulgur of couscous en zilvervliesrijst bak ik op met wat groenten of een paar stukjes kip.
boekweit vind ik eerlijkgezegd niet zo lekker om gewoon te koken, ik krijg hem nooit deftig gekookt

je kan ook groenten, bvb paprika, tomaat, courgette opvullen met een mengeling van quinoa of rijst met een of ander er bij en die klaarmaken in de oven.
allemaal glutenvrij dus