Slaapmiddelen Do's en Don'ts
Moderator: Moderators
Ik gebruik nu al een aantal maanden Rivotril druppels op advies van DML en nav de uitslag van het slaaponderzoek Gelderse Vallei en daar kwam uit dat ik een fikse doorslaapstoornis had.....
Ik merk de laatste weken dat ik veel slechter in slaap kom en ik vraag me af of dit door de Rivotril kan komen?
Het ging in het begin heel goed viel snel in slaap(deed ik altijd al) en werd wel wat uitgeruster wakker want hiervoor kon ik wel 24 uur slapen een dan nog doodmoe wakker worden.
Is het iemand bekend dat inslaapproblemen kunnen voorkomen bij Rivotril??
Ik merk de laatste weken dat ik veel slechter in slaap kom en ik vraag me af of dit door de Rivotril kan komen?
Het ging in het begin heel goed viel snel in slaap(deed ik altijd al) en werd wel wat uitgeruster wakker want hiervoor kon ik wel 24 uur slapen een dan nog doodmoe wakker worden.
Is het iemand bekend dat inslaapproblemen kunnen voorkomen bij Rivotril??
Ik heb lange tijd goed geslapen met een lage dosis Amitriptyline.
Eerder had ik Zolpidem geprobeerd maar daar werd ik doodziek van.
Toen dat plots niet meer hielp (ook hoger dosis niet) heeft DML mij Lormetazepam voorgeschreven.
Ik slaap wel redelijk goed maar ik krijg dezelfde nevenwerkingen als bij Zolpidem. Ben dus ook vermagerd
.
Ik weet het even niet meer. Slaap is zo belangrijk.
Weet iemand nog een alternatief ?
Eerder had ik Zolpidem geprobeerd maar daar werd ik doodziek van.
Toen dat plots niet meer hielp (ook hoger dosis niet) heeft DML mij Lormetazepam voorgeschreven.
Ik slaap wel redelijk goed maar ik krijg dezelfde nevenwerkingen als bij Zolpidem. Ben dus ook vermagerd

Ik weet het even niet meer. Slaap is zo belangrijk.
Weet iemand nog een alternatief ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Ik heb er ook dikwijls problemen mee. Ik neem al jaren Temesta, maar het helpt niet zo goed meer. Onlangs gestart met "brainwave muziek" in de slaapkamer en tot hiertoe helpt het wel. We hadden het in het begin negen uur aan een stuk geprogrammeerd en we geraakten gewoon niet wakker. Nu acht uur en dat is beter. Dan slaap je nog wel door maar geraak je toch beter wakker. De bedoeling is om de Temesta nu stilletjes aan af te bouwen.
Misschien kun je eens googlen op : Dr.Jeffrey Thompson/Delta sleep system.
We hebben het jaren geleden ook een tijd gebruikt, maar toen was het niet zo handig te installeren met al de draden en boxen. Nu met een draadloos systeem veel gemakkelijker.
Er zijn CD's om in te slapen en andere om aansluitend wakker te worden.
Voor mij helpt het nu om zeker niet meer medicatie te moeten nemen. Op langere termijn hoop ik op afbouwen van de slaappillen.
We hebben het jaren geleden ook een tijd gebruikt, maar toen was het niet zo handig te installeren met al de draden en boxen. Nu met een draadloos systeem veel gemakkelijker.
Er zijn CD's om in te slapen en andere om aansluitend wakker te worden.
Voor mij helpt het nu om zeker niet meer medicatie te moeten nemen. Op langere termijn hoop ik op afbouwen van de slaappillen.
Wij zijn ook tegen draadloos Senna. De muziek is via Bluetooth en daardoor van een andere dimensie dan bvb draadloos internet. Maar het is zeker niet het ideaal. We doen het uit practische overwegingen op deze manier, maar het kan gewoon op de klassieke manier.
Ik ben ook heel vlug overprikkeld voor licht en geluid en zet het geluid daarom zeer stil. Het is niet echt met iets te vergelijken, misschien een beetje met de natuur.
Maar ieder moet dat voor zichzelf uitzoeken natuurlijk.
Ik ben ook heel vlug overprikkeld voor licht en geluid en zet het geluid daarom zeer stil. Het is niet echt met iets te vergelijken, misschien een beetje met de natuur.
Maar ieder moet dat voor zichzelf uitzoeken natuurlijk.
Ik zit sinds een week aan het ME slaapprotocol bedacht door dr. Paul Cheney uit Amerika. Hij heeft er goede resultaten mee geboekt, en ik moet zeggen ik slaap weer als doornroosje.
Het is een combinatie van 3 middelen in een zer lage dosis. Waardoor je niet de volgende dag duf bent en de kans om er afhankelijk van te worden zeer gering is. Zijn er meerdere mensen die dit slaapprotocol hanteren?
Het is een combinatie van 3 middelen in een zer lage dosis. Waardoor je niet de volgende dag duf bent en de kans om er afhankelijk van te worden zeer gering is. Zijn er meerdere mensen die dit slaapprotocol hanteren?