Osteopathie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Pff, mijn computer was gecrashd, en vergeten het e-mailadres waar ik hiermee ingeschreven ben, over te zetten naar mijn Outlook. Las dus nu pas dat ik hier reacties heb gekregen, excuses.

@Marléne: Hmm.. dat wist ik niet dat het geen pijn hoorde te doen? Het deed echt mega pijn, en ik heb nu nog steeds last van mijn rug, pijnscheuten die erin schieten heel vervelend. Moet er wel bij zeggen dat dat misschien mijn eigen schuld is, omdat hij zei dat ik rustig aan moest doen, een beetje wandelen of fietsen misschien. Maar ik ben fanatiek mijn huis gaan opruimen. :oops: .

@Visje: Hoe is jouw afspraak gegaan?

@Hayes: Nee, ik bedoel echt de behandeling zelf. Daarna wel gevoelige plekken in mijn hals, en de dag erna last van mijn rug wat nog steeds niet over is. Helaas is hij nu op vakantie, dus kan ook geen contact opnemen over of dat normaal is of niet.

@Lea: Ik zal eens kijken hoe het bij de volgende behandeling gaat. Ik moet eind augustus weer terug.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi Amaike,

Ik had er wel een goed gevoel bij :) . Hele aardige, bevlogen man. Hij vertelde zeer enthousiast over zijn vak. Hij vertelde van te voren uitgebreid over wat hij precies deed en hoe de systemen in je lijf samenhangen en zo.

Hij voelde duidelijk dingen die niet kloppen en hij denkt dat hij er wel wat mee kan. Niet alles oplossen natuurlijk, maar wel het een en ander verbeteren. Ben benieuwd. Maandag 2e afspraak en dan begint hij echt met behandelen. Daarna zit er geloof ik steeds 3 weken tussen de behandelingen. Was nu vooral praten en kort beginnen met behandelen, deed geen pijn, was soms wel gevoelig. Daarna was ik helemaal gesloopt en voel me nu al drie dagen behoorlijk uitgeput en beroerd en meer hoofdpijn. Weet niet of het er mee te maken heeft, want die dagen/ weken heb ik toch vaker, maar ik kon een reactie verwachten zei hij.

Ben benieuwd naar je ervaringen eind augustus.
groetjes, Visje
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Wees er maar zeker van dat dit komt door de reactie. Je lichaam is nu volop bezig een poging te doen de schade te herstellen. Spieren moeten een nieuwe houding aannemen, wat ook zeker een effect heeft op de rest van het lichaam. Na enkele consultaties zal je je hier bij al een pak beter voelen ! Wel leuk dat hij alles zo aan je uitlegt. De mijne geeft soms wel uitleg als hij bezig is, welk lichaamsdeel met welk orgaan in verbinding staat (vb lever-> rechterschouder, 6e wervel -> maag enz), maar echt alles uitleggen hoe hij te werk gaat doet hij niet. Mss maar best, ik weet niet of ik wel alles wil weten :P.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

@Visje, bedankt voor het mededelen, ben benieuwd hoe het maandag bij je gaat. Ik zal hier ook weer posten als ik geweest ben.

@hayes, pff ja dat is inderdaad wennen. Ik 'knak' heel veel nu door heel mijn lichaam, en ik heb de afgelopen weken ook veel laten vallen en me ook vaak gestoten, ben een beetje de controle kwijt. Had jij dat ook in het begin?
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi Hayes,

dank je voor je uitleg :) Inderdaad dat hij het allemaal uitlegt is fijn, ik heb alleen vanwege mijn slechte concentratie en informatieverwerking meer dan de helft niet kunnen volgen haha. Ik heb dat ook wel tegen hem gezegd. Hij kan er niks aan doen, alleen maar leuk dat hij zo bevlogen is.


Hoi Amaike

Ik zal ook weer laten weten hoe het maandag gegaan is als ik geweest ben. Ik laat ook weer veel meer vallen deze week en stoot veel om of stoot me. Dat hoort er zeker ook bij.

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Amai Amaike, die osteopaat heeft jou goed liggen gehad.

Je lichaam moet wel reageren soms stijfheid voor een tweetal dagen max maar een osteopaat blijft voorzichtig met ME/CVS patienten net omdat ze zwakker zijn.

Geef hem duidelijk aan dat het over je grens was vorige keer. Wat normaal is voor een gezond mens, is er ver over voor sommigen onder ons.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

@ Amaike: Wat bedoel je met een 'knak' door je lichaam ? Coordinatieklachten had ik niet echt.. Toch niet dat ik me herinner, of toch zeker niet zo hevig dat ik daar veel last van had. Ik voelde me enorm moe, vooral een enorm zwaar gevoel over heel mijn lichaam en ik kon ook moeilijk lang in dezelfde houding blijven (vb zitten) omdat mijn rug dan protesteerde. Alsof ik is goed door elkaar was gerammeld, wat ook wel een beetje was gebeurd :P. Als je hier zo hevig op reageert zou ik dit zeker wel zgg bij de volgende consultatie ! Dat er de volgende keer mss wat geminderd moet worden, te veel verandering in 1x is ook niet goed.

@ Visje: Idd zo weet je dat je bij iemand bekwaam bent terecht gekomen :). Ik vind het ook leuk als ze zo fanatiek bezig zijn over hun vak. Dat ze écht iets aan je situatie willen veranderen. Werkt geruststellend. Heel wat anders dan bij andere dokters, daar lijkt het meer een lopende band.. Ik was vooral onder de indruk van hun kennis van de organen en de link met de rest van het lichaam. Hier bedoel ik geen vage uitleg mee zonder bewijzen, maar zaken die duidelijk worden toegepast op je eigen lichaam. Een bepaalde spier in enkele minuten ontspannen, die bijna meteen een bepaalde klacht wegneemt. Heel sterk..

@ Marlène: Akkoord met dat je zegt dat alles binnen je eigen grenzen moet blijven, anders vervalt het nut van de behandeling, maar max een paar dagen lichte klachten ? Onmogelijk als je weet dat in sommige gevallen mensen meer dan 20 jaar (onbewust) in een foute houding zitten. Dat amaike zo hevig reageert lijkt me enkel dat hier een belangrijke oorzaak ligt.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Inderdaad, elke keer een kleine verandering zorgt voor een paar dagen lichte klachten. Rome is ook niet gebouwd in één dag.

Wij hebben al voldoende klachten. Zware manipulatie kunnen we missen als kiespijn.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ben gisteren ook geweest.
Deed een soort spiertest : als je veel weerstand kan bieden is er niks aan de hand met dat orgaan, kan je bijna geen weerstand bieden dan wel.
Ik vind het wel een beetje vreemd.
Het zijn geen dokters.
Hij heeft me behandeld door op zeer pijnlijke drukpunten te duwen en je voelt de pijn dan wegebben na een tijdje.
Ik was achteraf doodop.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ik ben nu 3 keer bij de osteopaat geweest. Toeval of niet, maar ik heb soms wat meer energie en heb het gevoel dat ik bij vlagen iets meer kan hebben aan prikkels en ik voel me regelmatig wat socialer, wat meer energie en behoefte en energie om mensen te zien of te spreken aan de telefoon. Ik heb wel meer last van hoofdpijn en na de tweede behandeling 2 weken dagelijks veel buikpijn (weet niet of dat van de behandeling komt, kan ook andere oorzaak hebben). Hij heeft het idee dat het goed aanslaat bij me en benadrukt dat het een proces is en ik niet te snel te veel mag verwachten. Ik verwacht eigenlijk niks, dacht ik probeer het gewoon en elke kleine verbetering op welk gebied dan ook is meegenomen. Ik heb er nog steeds een goed gevoel over.

En Senna, kan me voorstellen dat het beetje vreemd bij je overkomt wat hij doet en ik ben ook helemaal gesloopt na de behandeling, schijnt er bij te horen. Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken.

groetjes, Visje
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Na ongeveer zestien jaar bij de osteopaat te gaan, weet ik niet zo goed meer wat mijn eerste ervaringen waren. Ik had toen wel meer pijn na de behandeling en nu bijna nooit meer.
Het zat toen ook allemaal heel vast. Toen ging ik eerst maandelijks, toen om de veertien dagen en nu al een paar jaar alle weken. Mijn man ook.
Door die wekelijkse behandeling krijgt er niet veel de kans om nog te vast te zitten.
Na een behandeling voel ik me ofwel heel ontspannen, ofwel heel energiek.
Spijtig genoeg duurt dat effekt bij mij niet lang, maar ik geniet er des te meer van!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Dat heeft toch al een fortuin gekost dan Lea. Is toch veel duurder dan kiné ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ja Senna, dat kun je wel zeggen. Maar na zowat alles geprobeerd te hebben, is dit het enige waar we nog baat bij hebben. Onlangs hebben we geprobeerd om terug wat af te bouwen ivm de kosten, maar we gingen duidelijk achteruit. Nu terug maar elke week.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Toch goed voor jullie !
Ik denk dat ik een aantal keer per jaar iets terug trek via mutualiteit.
Maar afwachten of het helpt : dat is het belangrijkste !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Bedankt Senna, ik hoop dat het voor jou ook goed zal helpen.
Wij krijgen zes keer per jaar 10 € terug van de mutualiteit.
Plaats reactie