Vragen eerste bezoek DML

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

ben79
Gevorderd lid

Vragen eerste bezoek DML

Bericht door ben79 »

Beste lotgenootjes :)

Ik weet dat velen van jullie al in behandeling zijn bij DML,
en iedereen aanraden om bij hem te gaan.

Ik moet zelf op 18 augustus bij hem gaan voor mijn eerste afspraak.
Wat mag ik zoal verwachten op de eerste afspraak en wat zijn zo de belangrijkste vragen die ik zou kunnen stellen aan hem?

Want ik weet dat veel mensen nog met veel vragen naar buiten gaan en zou door jullie hulp zo goed mogelijk willen voorbereid zijn :)

Grts

Ben :wink:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Ben,

Heb je dit topic ook al gelezen van mensen die bij DML in behandeling zijn?: http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=
Volgens mij kun je daar ook al vast informatie vinden.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

Doe al je verslagen van andere onderzoeken en dokters mee!
Schrijf al je vragen op een blaadje en ga niet buiten voor je ze gesteld hebt. Verwacht er ook vooral niet teveel van!
En bij het binnen komen in de wachtzaal (het is te zeggen aan het secretariaat nadat je je hebt aangemeld) krijg je een vragen lijst die je moet invullen over het onstaan van je ziekte en dan staan er ook een heleboel mogelijke klachten op die je zelf moet nummeren in functie van de ernst waarmee je ze ervaart.
hij stelt zelf ook nog enkele vragen, en je moet hem ook kort schetsen hoe de ziekte begonnen is.

En als je buiten gaat, krijg je een briefje mee dat je moet afgeven aan het secretariaat om een afspraak te maken voor een bloedafname (je zal op voorhand ook een brief thuis gestuurd krijgen met welke bloedonderzoeken hij wil doen en met de prijs erbij) en je zal waarschijnlijk ook een doos meekrijgen voor een stoelgangsonderzoek (hoe dat in zijn werk gaat legt de verpleegkundige uit aan het secretariaat)
en binnen een paar weken moet je dan terug voor het bloedonderzoek en dan na een maand tot 2 maanden moet je terug bij de prof voor de bespreking van de resultaten, meelstal laat hij je die dag ook nog eerst een fietsproef doen. En als daar afwijkingen op te zien zijn (bv een te snellenhartslag ofzo dan doet hij soms nog een echo van het hart. Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
Groetjes Vicky
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ha Ben,

Ik ben ook aan het aftellen, kga maandag naar DML.
Ben ook benieuwd of er verder nog tips zijn, maar ga het denk ik maar gewoon ervaren, de vragen die komen dan, hopelijk wel als ik de uitslagen heb en gerichter vragen kan gaan stellen, en hopelijk ook als ik er ben dat het gesprek wel opgang komt aan de hand van wat je vertelt en het invullen van de formulieren enzo...ben benieuwd!
Ik zal wel even laten weten hoe het gegaan is...

Zijn er trouwens nog meer mensen van hier die maandag en/of dinsdag naar Brussel ggaan?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Als je zelf geen vragen hebt sta je zo na paar tellen weer buiten! Echt vragen opschrijven, want anders komt het er niet van! DML heeft bij de intake een lijstje dat ie afloopt wat je alleen met ja/nee moet beantwoorden en meer info heeft hij zelf niet zo nodig.. Dus thuis echt voorbereiden!
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ha Lynn,

Dank voor je reactie...

Ik heb natuurlijk wel vragen, maar het gaat er bij het eerste gesprek vooral om dat hij de info krijgt zodat hij weet waar hij moet gaan zoeken toch? Ik bedoel ik kan alleen vertellen wat ik voel en wat er bij mij gebeurd, daar moet hij dan bep. conclusies aan verbinden lijkt mij.
Ik heb natuurlijk vragen, genoeg zelfs, maar of die op dit moment echt relevant zijn, weet ik niet zo goed. Ik wil die man gewoon zijn werk laten doen, en hij weet het best wat daarvoor nodig is volgens mij. Op een hoop vragen kan hij denk ik ook pas antw. geven op het moment dat er resultaen zijn van onderzoeken, lijkt mij tenminste, dat hij niet nu al de antw. heeft.

Natuurlijk wil ik graag van hem weten of hij wat voor mij kan betekenen, en of ik mag hopen ooit weer beter te worden, en wat ik op dit moment al kan ondernemen om mijzelf de beste kansen op genezing kan geven...enz.
Mocht je nog aanvullingen hebben dan hoor ik het graag natuurlijk ;-)
(Emily Dickinson)
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Vind het een beetje moeilijk om uit te leggen.. DML biedt zelf niet echt tijd en ruimte voor je verhaal zeg maar.. Hij trekt zelf inderdaad de conclusies uit de uitslagen en vanuit dat vragenlijst kan hij gerichter beoordelen welke testen gedaan moeten worden.. Maar het is meer een ja/nee gesprek dan dat je de ruimte krijgt om je verhaal te doen.. Dit vind ik overigens geen enkel probleem , maar wil het alleen aangeven, zodat je niet met verkeerde verwachtingen gaat en zo .. De kans is groot dat als je zonder briefje er naar toe gaat je geen antwoorden krijgt op de vragen die je hebt.. Maar die vragen komen vaak ook naderhand...
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Dat hij niet erg spraakzaam is enzo dat heb ik al begrepen, hoge/verkeerde verwachtingen heb ik niet...ik ga het laten gebeuren...ik wil gewoon dat de juiste onderzoeken gedaan gaan worden, welke dat zijn zou ik niet weten, dus dat moet ik echt aan hem overlaten vrees ik...
De vragen zullen naar aanleiding van de onderzoeken en uitslagen komen, en hopelijk volgt dan de behandeling, daar is het ten slotte toch om te doen, ik ga niet bij ieder onderzoek en medicijn dat hij voorschrijft mijn vraagtekens zetten, ik ga het gewoon proberen, want dit is mijn laatste optie, zo zie ik het, en die grijp ik met beide handen aan...
(Emily Dickinson)
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Zo zie ik het ook :-D.. Hij weet waarmee die bezig en welke testen gedaan moeten worden! Goede reis maandag!
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Thanks Lynn,
Ik hoop dat het niet al te naief van me is om er zo blanco in te gaan, maar ik vertrouw er gewoon op dat hij het beste met me voor heeft, en weet wat er moet gebeuren (meer dan dat ik het zelf weet, en al die andere beunhazen waar ik al geweest ben) en dat dat dan ook gebeuren zal... Wat de uitkomst zal zijn ligt in de toekomst en kan alleen maar hopen dat het positief zal zijn....
(Emily Dickinson)
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

veel succes maandag
En idd ik stel ook niet bij alles mijn vragen hoor, maar soms heb je bepaalde klachten waarvan je zelf denkt dat die niet helemaal kloppen in het me-plaatje en die zeg je dan wel best. Of als je bepaalde klachten als zeer belastend ervaart dan leg je er daar ook beter nog eens de nadruk op. Bv als je elke dat koorts hebt ofzo.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi metoo,

Veel succes en sterkte maandag a.s. bij DML!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Thanks Louisa en Vicky!

Het begint toch wel spannend te worden nu...eerst leek het een eeuwigheid te duren, en dan opeens is het bijna toch zover...
(Emily Dickinson)
aura
Actief lid

Bericht door aura »

Hoi Meteo,

Succes maandag !

Groetjes, Aura.
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Heel veel succes maandag!
Ben benieuwd!!
Plaats reactie