1Vandaag: reportage XMRV en ME/CVS (ZA 29/5/10 18.20u)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

annac schreef:Ik hoop dat het DML gaat lukken genoeg extra gemotiveerd personeel aan te trekken. Want ongetwijfeld gaat zijn patienten aantal omhoog. Zou jammer zijn als het bij hem om organisatorische redenen een beetje in de soep gaat dreigen te lopen.
Ik denk, dat DM het wel redt. Hij is gewend altijd onder stress te opereren, bovendien heeft hij er een prima arts aan Vollon bij. Die wordt nog met argusogen bekeken, maar is echt goed en er is voortdurend overleg tussen die twee. Dus die kan er wel wat bij nemen ook.
En zijn vaste personeel blijft en werkt zich keurig rot. Alle soms boze patienten, van waar blijft mijn plan en het gaat te langzaam daargelaten.

Bovendien zullen er veel mensen gaan zijn, die vooral het XMRV willen weten. Hiervoor hoeven ze niet naar DM , maar kunnen dit rechtsstreeks met het aanvraagformulier van RED en 2 buisjes bloed regelen.
Voor Nederlanders ook, dus die hoeven niet per definitie naar DM of Vollon.

Dat dit voor hem persoonlijk een boost mag zijn, gun ik hem ook. Verdiend is verdiend he.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

zonaanbidster schreef:Filmpje EenVandaag ook op artsensite:

http://www.artsennet.nl/Kennisbank/Medi ... idheid.htm

Ook de nieuwsbrief KNMG meldt over EenVandaag!!!!!!!!
KNMG is zeer belangrijk!
Ik hoop dat mijn huisarts dit ook leest...
En alle andere huisartsen die blijven bij psychisch en CGT.

Let it be....Let it beeee.. There will be an answer... Let it beeeee :-({|=
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

annac schreef:Teller nu op 80 qua reacties op 1 vandaag.

En telkens als ik erop kom staat het programma op 1 van de best bekeken programma's.
Het staat nu al dagen op 1. AfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Louisa
Afbeelding
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Goed he \:D/ =D>
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door yarwen »

En zo dadelijk teller op 81 :wink:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Yarwen,
yarwen schreef:En zo dadelijk teller op 81 :wink:
Goed zo, meis!

Het trouwens wel even voordat het bericht op de site komt. Ze hebben het druk, denk ik, :wink:.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

yarwen schreef:En zo dadelijk teller op 81 :wink:
Al naar 83 gegaan en nog steeds op 1!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
uook
Actief lid

Bericht door uook »

Heeft U dit gelezen ?

Henk, 04 juni 19:27: Wat opnieuw een extreem suggestieve vraagstelling van de journaliste. En waarom toch altijd weer personen in dit soort programma's die niet bewezen therapieen uitvoeren. De media is maar met 1 ding bezig en dat is de onderbuik. Ongelooflijk dat je als journalist goed kunt slapen als je het publiek bewust zo misleid, ongerust maakt en op het verkeerde been zet.
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

oe... ik ontplof!!!!! Heeft Nijmegen zelf een reactie geplaatst met nickname Henk??
Media maar met 1 ding bezig??? tsssssssssssssssssssssssssssssss
Heb zin om volledig de aanval te openen, maar is zonder van mn energie hè.. :-S
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Negeren is de beste manier voor dit soort individuen die kicken op provocatie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

marlène schreef:Negeren is de beste manier voor dit soort individuen die kicken op provocatie.
:wink: Dat klopt inderdaad, Marlène. In 85 reacties is hij de 1e "Nijmegen-fan". Die andere 84 spreken intussen boekdelen.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Henk, 04 juni 19:27: Wat opnieuw een extreem suggestieve vraagstelling van de journaliste. En waarom toch altijd weer personen in dit soort programma's die niet bewezen therapieen uitvoeren. De media is maar met 1 ding bezig en dat is de onderbuik. Ongelooflijk dat je als journalist goed kunt slapen als je het publiek bewust zo misleid, ongerust maakt en op het verkeerde been zet.
oe... ik ontplof!!!!! Heeft Nijmegen zelf een reactie geplaatst met nickname Henk?? Media maar met 1 ding bezig??? tsssssssssssssssssssssssssssssss
Heb zin om volledig de aanval te openen, maar is zonder van mn energie hè.. :-S
Negeren is de beste manier voor dit soort individuen die kicken op provocatie.
Ik had dit ook gezien, dacht eerst serieus dat het VdMeer zelf was, was vergeten dat ie Jos heet. Kan nog steeds natuurlijk, Henk is zo verzonnen. Ik geef jullie op zich groot gelijk met niet reageren en negeren is beste, maar ik kon het toch echt niet laten :oops: een reactie te geven hoor! Al heb je ook gelijk Louisa dat het er maar 1 op 85 is. Wel geprobeerd dit rustig en beleefd, doch (volgens mij) overtuigend (en zo kort mogelijk) te doen. Misschien dat dit ervoor kan zorgen dat het bij deze ene idiote reactie blijft. Staat er nog niet op omdat dit altijd even duurt zoals we inmiddels weten (vanmorgen geplaatst).

Iets anders nav 1Vandaag: dit zag ik op de website van ESME (Europese Society for ME, DML is er ook lid van):
# 31.05.2010 Spanish tranlation dutch television program about ME
# 31.05.2010 English Translation Dutch TV program about ME
http://esme-eu.com/treatment/category110.html (rechts, onderste 2 news items)
Het gaat dus ook Europa in en da's een goeie zaak! :lol:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi annemoontje,

:P Ik vind het zeker goed dat je hebt gereageerd.

Maar, soms kost het lotgenoten te veel energie om te reageren en als het te veel vraagt, kun je beter even niet reageren. Nijmegen (NKCV)-gangers/aanhangers komen vaak heel bot uit de hoek zetten, die discussies zijn de laatste tijd vaak voorbij gekomen op de sites van kranten.

Anyways, ze hebben zich niet massaal gemeld bij EénVandaag. Of wel, en worden dergelijke berichten niet doorgezet op de site, dat kan ook.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Misschien is het Henk van Ingrid :lol:
Dear Karma, I have a list of people you missed
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Maar, soms kost het lotgenoten te veel energie om te reageren en als het te veel vraagt, kun je beter even niet reageren. Nijmegen (NKCV)-gangers/aanhangers komen vaak heel bot uit de hoek zetten, die discussies zijn de laatste tijd vaak voorbij gekomen op de sites van kranten.

Ik snap je volkomen Louisa! Dat is ook zo, gold voor mij ook altijd en daarom wil ik nu (nu ik dankzij mijn behandeling eindelijk wel redelijk de energie heb om zoiets te doen) zo graag opkomen voor al diegenen die daar niet toe in staat zijn.

Daarbij weet ik helaas ook dat kwetsende uitspraken veel voorkomen en zelfs inherent zijn aan het hebben van ME/CVS. Daar heb ik uiteraard ook genoeg ervaring mee en hoor(de) of zag daarnaast ook regelmatig dingen erover die m'n haren rechtovereind doen(deden) staan, maar was nooit eerder in staat om er iets mee te doen. Dat is voor mij des te meer een reden om er, nu ik het gelukkig wel af en toe kan, iets aan te (proberen te) doen. Maar ik snap natuurlijk ook heel goed dat veel mensen het sowieso niet kunnen of na jaren proberen 'moe'gestreden zijn daarvan en ook merken dat dit weinig zin heeft en daarom maar laten. Ik zal het (heel naïef misschien) toch blijven proberen nu ik zover ben dat ik zelf die mogelijkheid eindelijk heb. Op die manier kan ik misschien een beetje hun stem zijn. En alle kleine beetjes helpen, nietwaar?

Om die reden heb ik onlangs ook een brief geschreven aan VdMeer, de koningin & diverse politici. Niet zozeer voor mezelf, hoewel ik natuurlijk ook erg graag eindelijk serieus wil worden genomen, erkenning wil en me niet continue hoef te verantwoorden voor wat overduidelijk niet kan, maar niet geloofd wordt. En vooral natuurlijk ook dat Nijmegen z'n schadelijke uitspraken en handelingen staakt. Ik verkeer echter in de enorm gelukkige positie naar DML te kunnen gaan en ben ook nog eens niet perse financieel afhankelijk van UWV enz. Daarom schreef ik juist namens alle patiënten, vooral voor diegenen die dat geluk niet hebben (en dat zijn helaas de meesten, nagenoeg iedereen...) en die dat zelf ook niet kunnen. Maar die juist alle hulp wel heel goed kunnen gebruiken en waar ze zelfs volledig afhankelijk van zijn....
Misschien is het Henk van Ingrid Laughing
Haha, da's een goeie Melanie! :P
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie