Patiënten prof De Meirleir : een overzicht

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

eerste afspraak 17 mei 2009
behandeling gestart eind september 2009
de voorgeschreven supplementen vielen niet goed en 1 maart 2010 opnieuw testen uitgevoerd voor een re-evaluatie van het behandel plan. Ik wacht de uitslag af.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Start behandeling: as zondag 7 maart 2010

Ben al jaren patient. Ziek sinds 1989. Ga nu de vancocin/probiotica proberen.
error
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 mar 2009, 21:56

Bericht door error »

Start behandeling Februari 2010 bestaande uit: 2x8 dagen antibiotica; caprystatin; lacteol; chlorella; calcium/magnesium tabletten; dieet Tobback. (Nog) niet opgestart; B-12 extreme. Gestopt wegens niet verdragen; Daily Health Propack.
Nog niet gevonden; lepithion.

Totale kostprijs onderzoeken, consultaties, medicatie +- 2000 euro'kes.
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

In maart 2009 begonnen met de behandeling, en in dat jaar ook wel wat progressie gemaakt, voor mijn eigen gevoel met name door dieet en de B12.
DML blijft een introvert man en als je zelf niet je lijstje klaar hebt sta je inderdaad binnen 5 min weer buiten, maar ik ben zeker niet ontevreden.
wacht nog steeds met belangstelling op het XMRV-gebeuren, zeker na de mededeling van DML in Orto dat hij inmiddels wat postieve gevallen had onder zijn patienten.
Hij vertelde me dat dit in Zweden was en dat de samples naar de USA zijn gestuurd voor diepgaander onderzoek
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Mijn dochter is precies niet meer ziek.
Daar is niks meer aan te zien.
Het is zo raar, die is 3 jaar ziek geweest, altijd was er wel iets, als ze vb.vorig jaar een pintje bier dronk, was ze ziek, overgeven...
In december(een paar maanden geleden) was ze doodziek met enorme pijnen van een glas cava...
3 jaar geleden klierkoorts., constant keelontsteking, blaasontsteking..
en nu is ze al meer dan 2 maanden niet meer ziekg eweest, ze gaat uit tot smorgensvroeg met vriendinnen, drinkt duvel want dat is blijkbaar nu in.
En die is gewoon niet meer ziek, niks... ongelooflijk, ik snap het niet. en verwacht me nog steeds aan een terugval, maar het is nu toch al een hele tijd, raar...
Ik ben wel heel blij en hoop natuurlijk dat het zo blijft.
Misschien lag er gewoon veel aan de melk en nu ze dat laat, ik weet het niet, het is een raadsel.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ben bij DML in behandeling sinds 1995.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

@ Karolien : als het alleen maar aan de lactose zou liggen dan is het toch fantastisch dat dit aan het licht is gekomen !
@ Klaproos : dat ben jij hier echt wel de expert !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik denk dat ik bij DML in de map "hopeloze gevallen" geklasseerd zit. :wink:
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Poeh, wat lang al klaproos! Heb je wel iets gehad aan al die jaren behandelingen?
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Klaproos: Heb je wel wat gehad aan de behandelingen bij DML???
Ik zou er na een aantal jaar wel genoeg van hebben vooral als het niets uithaalt zijn behandeling :shock:
Waarom blijf jij dan toch bij DML???

Groetjes Niessie
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Behalve in het begin, heeft me altijd duidelijk gemaakt dat hij enkel kon proberen de achteruitgang te stoppen, ik ben al te lang ziek. Hij zei me verleden week nog: het enige wat we kunnen doen, is proberen tijd te winnen.
Ik heb ondertussen wel wat andere dokters gezien en ook alternatieve therapieën geprobeerd, maar niets hielp.
Dus, bij wie zou ik dan moeten gaan? WIe is er nog meer wetenschappelijk vooruitstrevend?
Of moet ik dan maar gewoon alle hoop opgeven?
Feit is, dat DML in de loop der jaren toch altijd weer meer ontdekt heeft over het mechanisme van ME. Als er ooit 1 arts is die me zal kunnen helpen, zal hij het wel zijn, denk ik.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik begrijp je Klaproos!
Wat ontzettend moeilijk allemaal he??
Ik heb ook een goed gevoel bij DML hoor en idd kan hij alleen nog meer achteruitgang proberen te voorkomen op dit moment!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Annemoontje: aug. 2008 1e gesprek, onderzoeken.
Start behandeling: half november 2008 (sindsdien flink wat antib.kuren, medicijnen, supplementen, B12 injecties, dieet (nav intol.test USA))

Van dieet wel wat verbetering gehad, maar was eind oktober '08 ineens gigantisch slecht geworden (infectie waarsch.), waardoor na 3 maanden behandeling ik nog steeds slechter was dan bij 1e bezoek DML.... (bleek ook uit onderzoeken). 2009 was af en aan een beter jaar, wat vaker in staat iets te doen buiten de deur (met rolstoel), hoefde periodes niet meer bijna alleen maar te liggen, heerlijk! Aug-okt 2009 waren zelfs topmaanden! Op z'n ME's dan he? Moest nog wel veel liggen en me rustig houden, maar kon ca 1x/wk bezoek ontvangen zonder al te veel ellende achteraf, 1x per week/2weken iets doen buiten deur (rolstoel), kon weer wat op de pc klooien, half uurtje per dag luisterboeken luisteren, meer bewegen in huis en zelfs in tuin liggen/zitten, zelf eten klaar maken (niet echt koken, maar soepje dat soort dingen.

Nu weer stuk slechter. Blijkt door infectie, was november '09 ook strontziek geweest, heeft paar weken geduurd, sindsdien terugval die steeds erger werd, ben daar nog niet uit... inmiddels ook aantal nieuwe sympt.). In jan. zei DML wel dat 't normaal is dat langzaam stijgende lijn gepaard gaat met terugvallen. Merk ook wel dat ik in bepaalde opzichten ook echt wel behoorlijk verbeterd ben (lang verhaal, wie het wil weten, mag PB sturen), er gebeuren nu alleen dingen die me toch weer enorm hebben verzwakt en dit wil ook nog niet verbeteren. Hoor hopelijk over 2 weken van DML hoe dit zit.

Heb onwijs veel vertrouwen in DML, hij was de 1e die elke klacht vd afgelopen 13 jaar heeft kunnen verklaren! En zijn resultaten spreken voor zich. Het is alleen ook (zelfs) voor hem erg moeilijk wanneer mensen heel lang erg ziek zijn en/of ook nog eens een ingewikkelde vorm van ME hebben. Iedereen heel veel sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Bericht door orange »

Hej,

Ben reeds 4 jaar in behandeling bij DML ... zonder resultaat. Ik blijf achteruit gaan maar ik blijf in hem vertrouwen. Hij vermoedt dat XMRV de boosdoener is bij mij, want al de rest heb ik al uitgeprobeerd en werkt niet: nexavir, zuurstof, ...................... Ik werk halftijds maar moet elke dag knokken om het vol te houden. De laatste maal op consultatie was ik wel enorm teleurgesteld, hij had geen tijd voor mij (begrijp ik wel met al zijn patiënten) maar soms lijkt het de laatste plaats op aarde waar men begrip heeft voor je situatie.
Ik ben nu ten einde raad ook bij Dr. Lambrecht geweest, binnenkort resultaten...
Nu ben ik medicatiemoe geworden en neem ik enkel de hoogtsnoodzakelijke dingen.

Groetjes,
Orange
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Alvast veel dank voor de oprechte reacties. 8)
Mijn conclusie tot nu toe : deze dokter doet verschrikkelijk zijn best om ons op de been te krijgen of te houden.
Voor een stuk is dit ook experimenteren : bij de ene patiënt slaat de medicatie aan, bij de andere niet.
Laten we maar hopen dat hij op het juiste spoor zit met dat rot-virus en dat er dan ook nog een behandeling voor komt zoals bij HIV.
Voor klierkoorts bestaan er ook nog steeds geen medicijnen... :roll:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie