Patiënten prof De Meirleir : een overzicht

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het lijkt mij wel nuttig om een overzichtje te maken.

Senna : intake-gesprek : 30 december 2009
behandeling gestart : ...

Wie wil dit lijstje aanvullen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Lynn : Intakegesprek 22 september 2009
Gestart met medicatie: 25 december 2009
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Senna,

Beetje off-topic.... Maar, ik vind het overzicht een heel goed idee van je. Ik ben eigenlijk ook benieuwd wie er nu allemaal bij DML in behandeling zijn.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Niessie: intake op 26 jan 2010 nog geen vervolg ivm afwachting vergoeding ziektekosten :shock:
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Sofie: intakegesprek: 13 januari 2009
Behandeling gestart: 20 mei 2009

daar moet ik misschien wel nog aan toevoegen dat na de eerste maand behandeling er aanvullende tests zijn gebeurd en na twee maanden pas verder met de behandeling. dus in totaal heb ik nu 7 maanden behandeling achter de rug.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Mijn dochter: oktober 2009 intakegesprek
november: lactosetesten
begin december: fructose
22 december: bespreking
23 januari: begin gedeelte vd behandeling
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Ik ben al 10 jaar in behandeling bij DML. Alle mogelijke therapiën geprobeerd, zonder enig resultaat. In tegendeel.
Maar we blijven naar een oplossing zoeken en hopen op beterschap.
Ik heb ook al veel alternatieve therapiën geprobeerd (DML duur?, dan moet je eens de alternatieve toer op:)) en ik ben ook bij Uyttersprot en ik mediteer veel. Dit alles zonder enig resultaat.
Maar ik blijf steeds bij DML, want ik heb een rotsvast vertrouwen in hem. Ik zie bij hem mensen beter worden en wat hij zegt klinkt gewoon als de juiste weg.
Fritel
Actief lid

Bericht door Fritel »

Ik ben al 4 jaar in behandeling, mijn kids al 1 jaar. Voordien heb ik ook van links naar rechts gezocht zonder geen uitleg , werd nog slechter en ook veel kosten gehad!
Ik weet dat hij goed bezig is en ieder patiënt heeft een andere behandeling nodig . Ook omdat ik weet dat hoe langer de ziekte in u zit, hoe moeilijker de "zaak" is. Bij mij zit het al sinds mijn kindertijd in mijn lichaam en dat besef ik nu sinds dat ik bij hem in behandeling ben. Ik ben vaak ongeduldig en gefrustreerd omdat ik nog veel zware downs heb maar ik weet ook dat er al een paar infecties uit mijn lichaam zijn. Dus, stap voor stap zullen we er wel geraken !
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
katia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door katia »

Katia: intakegesprek: juni 2008
start behandeling september 2008

Ik ben sindsdien goed vooruitgegaan.
Begin van de week zijn er weer testen afgenomen en hopelijk kan ik die vooruitgang binnenkort ook op papier zien.
cvske
Beginner

Bericht door cvske »

Hallo,

ook ik ben recent gestart en heb een aantal afspraken.

op 3/2/2010: intake gesprek bij dr. Demeirleir
op 5/3/2010: fructosetest
op 11/3/2010: lactosetest
op 13/4/2010: dietiste
op 28/4/2010: inspanningsproef en terug bij dr. Demeirleir

en dan wachten op een behandelinsplan zeker.

De tijd kruipt voorbij en ik ben de laatste tijd rotslect. Ik hoop echt dat er iets
uit de onderzoeken komt, want zoals zovelen onder u ben ik het zoeken meer dan beu. Anderzijds ben ik ook wel een beetje bang voor het starten met de antibiotica, want ik lees dat velen dan nog slechter worden en ik zit nu al op de bodemput.
Ik kijk echt uit naar mensen die zeggen dat ze na een tijdje toch wat beter worden want zo is er geen leven meer aan.

Hoopvolle groetjes.
Maartje
Donateur
Donateur

Bericht door Maartje »

Ik heb 18 en 19 januari 2010 alle onderzoeken en het intakegesprek gehad, 9 maart moet ik terug voor de uitslagen!
tournesol
Beginner

Bericht door tournesol »

Een 4-tal jaar in behandeling bij DML,
sliep toen 3 maanden lang een 18 uur per dag, werkte een half jaar later terug voltijds, dat viel me echter enorm zwaar.
Op zijn vraag ben ik 2 jaar halftijds gaan werken, maar omdat ik nog wat energie over had, ben ik tegen zijn advies in terug voltijds gaan werken. Ik mocht 80% gaan werken, maar dat ging in mijn school niet. We zijn nu iets meer dan halfweg het schooljaar en ik moet mijn koppigheid écht loslaten, want DML had gelijk: voltijds is (nog) té belastend voor mij.

Medicatie en zuurstoftherapie helpt, maar mijn grootste probleem blijft het gestructureerd leven en aanvaarden van mijn beperkingen. Ook al besef ik dit maar al te goed, ik kom er niet toe om aan de ziekte toe te geven...
thomas
Beginner

Bericht door thomas »

Ben Sinds mei 2008 in behandeling ik ben terug voor 95 de oude.
Hij is de enigste die me na 10 gesukkel heeft kunnen helpen
lekkende darm ,voedsel allergien en overgroei slechte bacterien in mijn darmen en vit. B12 tekort
In het UZG leuven zegden ze altijd het zit tss mijn oren
Iik ben blij dat ij Prof de meirleir gevonden heb en is wel een dure vogel maar men kan veel geld besparen door de medicijnen in Amerika te bestellen
Heb ik spijtig genoeg nu pas ontdekt nu dat ik bijna genezen ben
Thomas
cvske
Beginner

Bericht door cvske »

thomas schreef:Ben Sinds mei 2008 in behandeling ik ben terug voor 95 de oude.
Hij is de enigste die me na 10 gesukkel heeft kunnen helpen
lekkende darm ,voedsel allergien en overgroei slechte bacterien in mijn darmen en vit. B12 tekort
In het UZG leuven zegden ze altijd het zit tss mijn oren
Iik ben blij dat ij Prof de meirleir gevonden heb en is wel een dure vogel maar men kan veel geld besparen door de medicijnen in Amerika te bestellen
Heb ik spijtig genoeg nu pas ontdekt nu dat ik bijna genezen ben
Thomas
Thomas, jouw reply heeft me echt blij gestemd. eindelijk zegt eens iemand dat hij beter geworden is en dan nog na een relatief korte tijd. Toch nog een laatste vraagje: " Ben jij in mei 2008 met de behandeling (ab en dergelijke) begonnen of was dat je eerste contact met DML. Thanks"
kepjelief
Beginner

Bericht door kepjelief »

Ellen: eerste afspraak was eind september 2009.
Behandelingsplan is gestart eind december 2009.

groetjes
Plaats reactie