Melatonine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

Wat balen, Loesje. Er is volgens mij ook geen pijl op te trekken wanneer ze iets wel of niet vergoeden. De mijne zijn bijna op en ik zou er niet van staan te kijken als ik de volgende rekening niet vergoed krijgt. Misschien gooien ze gewoon een muntje op? Of ligt het aan de verzekeraar en aan het merk melatonine?
Er staat bij mij alleen 'melatonine' op het potje (geen merknaam). Zat ook geen bijsluiter oid bij. Ze kosten tussen de 19 en 20 euro voor 30 stuks van 5 mg.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

circadin melatonine

Bericht door Feniks »

Renka je boft! Ik betaalde meer. Bij het nakijken zie ik nu tot mijn verbazing dat ik in juni 28,83 voor 30 st van 5 mg betaalde en deze week 23 euro rond.

Die van mij zijn gemaakt door apotheek de magistrale bereider, er zit wel een bijsluiter bij. Ik krijg het niet vergoed, ondanks voorschrift van de internist, net als Loesje.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

De mijne zijn ook bereid door 'de Magistrale Bereider'. Heb het ook nog even nagekeken: 19,86 euro. Heb jij ook een 'merkloze' variant? Of zou dat per apotheek verschillend zijn? Misschien 3,50 voor de bijsluiter, haha.
Wel echt vreemd dat het allemaal zoveel verschilt. Handig dat ze steeds goedkoper worden, Nah. Straks krijg je ze misschien voor niks ;).
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

Volgens mij hanteren ze bij de Melatonine de dagwaarde. Zojuist betaalde ik 14,03 euro. Zelfde verpakking, zelfde apotheek, zelfde alles.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

Misschien toch te vroeg geroepen?? Ik voel me al weeeeken heel erg veel slechter. Een langere en heftigere terugval sinds tijden. Ben doodmoe, kan amper iets, ben vreselijk duf & gaar, minder stabiel, meer duizelig. Ik vraag me af of het aan de melatonine ligt. Ik ben nu een aantal dagen gestopt en hoop dat het binnenkort beter gaat. Grrrrr :(.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

circadin melatonine

Bericht door Renka »

Daar ben ik weer :oops: . Inmiddels ben ik 1,5 week gestopt met de melatonine en gaat het een stuk beter. Hoogstwaarschijnlijk dus toch een slechte reactie op de(ze hoeveelheid) melatonine.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

ok, een antwoord om half 6 's nachts..in de nacht
Ik ben al van half 3 wakker, probeer nog een halfje zolpidem en een kwart Rivotril voor mijn spierpijn...en Rescue van Bach om rustig te blijven...helpt niet
Dan stilletjes rondjes draaien in bed om mijn man niet wakker te maken..de enigste die hier een zwaar werkritme moet aanhouden ...
Dan er toch maar uit in de vrieskou en nu zit ik hier met een beker warme wijn met KUZU erin voor het maagzuur .(ik geef toe: ook niet de beste oplossing)
Sinds mijn "instorting " in '99 en slaapkliniek, neem ik Trazolan om door te slapen en Zolpidem om in te slapen...jawél nu al 9 jaar !

Deze pilletjes hebben mij in tijden van stress (bijkomede ziekte) al veel geholpen. Als ik de hele dag zorgen het, moest praten , troosten en regelen , was ik blij dat ik 's aconds iets had dat mij hielp "de knop om te draaien"
Maar verdorie, een gewone diepe droomloze slaap en fris weer op zodat je naar de "hemel kan rijken en direkt goesting hebben om eraan te beginnen " cvf Kardinaal.Daniels, dat moet toch een zaligheid zijn !
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Melatonine zou in Belgie verkrijgbaar zijn onder de naam van een nieuw product in de apotheek ? Dus geen bereiding, reeds 2 jaar verkrijgbaar naar het schijnt, kent iemand de juiste naam ?
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

huh, ik hier voor 90 stuks... 38,60 euro!
(ook Magistrale Bereider)
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

masterddv schreef:Melatonine zou in Belgie verkrijgbaar zijn onder de naam van een nieuw product in de apotheek ? Dus geen bereiding, reeds 2 jaar verkrijgbaar naar het schijnt, kent iemand de juiste naam ?
Ja: circadin, gaat om 2 mg met vertraagde vrijstelling.
Hoop doet leven!
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

inderdaad circadin.

is dit dan beter dan als je gewoon 2 mg magistraal melatonine laat maken ?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Belachelijk! Ik krijg al een jaar lang melatonine voorgeschreven net als enkele anderen op dit forum, vermoed ik. Met ingang van 2010 staat melatonine (ongeacht welke dosering) niet langer op de lijst van geregistreerde geneesmiddelen en wordt zodoende niet meer vergoed. In ieder geval niet door mijn zorgverzekeraar. Deze lijst wordt door de overheid beheerd en is alleen inzichtelijk voor apothekers en zorgverzekeraars. Waardoor ik dus net belde met mijn zorgverzekeraar voor uitleg, in plaats van dit zelf op het internet terug te kunnen vinden. Is natuurlijk een beetje zonde van hun tijd, zo was ook de telefoniste met me eens. Ik had al vraagtekens bij de NLse overheid (what else is new?!), maar dit is weer zo lekker ondoorzichtig, waardoor wij als patienten maar wat aanmodderen en voor de zoveelste keer aan de bel hangen bij de verzekeraar, terwijl die alleen maar diensten verleent. Belachelijke manier van doen. Zet deze lijst gewoon op het net, open en bloot, zodat we a la minute weten hoe het zit. Het ministerie ziet ons liever weer in de weer om ergens achteraan te gaan bellen.

Nou goed... los van mijn gemopper - momenteel betaalde ik voor 3x 30 tabletten melatonine 5mg E 32.15. Wat betalen jullie en waar?

Zuchtende groeten van Bloempie
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Zuiderzon schreef: gaat om 2 mg met vertraagde vrijstelling.
Wat betekent 'vertraagde vrijstelling'?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

dat het trager oplost en dus trager vrijkomt in je lichaam en langer doorwerkt, dus de drug blijft op een matig peil.
Dit in tegenstelling tot pil -> piekeffect.

Troost je, in België was melatonine niet eens te verkrijgen 2j geleden, laat staan vergoed.
Hoop doet leven!
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik betaal ook ongeveer 34euro voor 60 tabletten van 3mg in België. Er is inderdaad een nieuwe pil maar als ik het omreken ga ik nog duurder uitkomen. Ook geen optie dus.
Plaats reactie