Erkenning voor ME/CVS?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Als ME geen chronische ziekte is, wat is het dan wel.
Aanstellerij van ik weet niet hoeveel patienten???

Bah, ik wordt hier moedeloos van.
Gebruikersavatar
gizmo
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 feb 2010, 00:57

Bericht door gizmo »

en zo gaat het nog jaren duren.

ik was trouwens 16 toen ik het kreeg, kom ik dan wel in aanmerking?
vast weer niet.

jammer dat die ministers het nog steeds niet aan willen nemen.
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Deze vergaderingen zijn altijd van te voren "besloten" alleen weten wij dit nog niet.

Groetjes,
Hubertus53.
Begrijpen jullie nu met wat ik bedoelde met het bovenstaande?
We worden als het ware voor de gek gehouden, ze manipuleren ons met een vage belofte die ze dan achter af om weer zo'n vage reden niet na kunnen komen.
Normen, waarden en respect was de kreet van onze minister president, hoe wil je hier nu na zo'n a sociaal gedrag nog waarde aan kunnen hechten laat staan respect te kunnen hebben.

Snap je dan nu de woorden bla,bla, etc. Bloemetje? Ik had me zo gewenst dat jij gelijk zou hebben.

Groetjes en sterkte er mee.
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik hoop niet dat er iemand van ons nog op CDA stemt op 3 maart.

PS. Op zich ben ik niet zo geschokt. Dit is politiek: draaikonterij en leugenachtige praktijken. Dat is al sinds jaar en dag zo. Valt met nog mee dat ze voor de verkiezingen op haar standpunt terugkomt. Misschien trekken ze daar ook kiezers mee?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Gizmo: goede vraag. Ik weet niet wat ze onder ' kinderen' verstaand. En ook niet of dit met terugwerkende kracht nog geldt. Ik neem aan dat je in ieder geval een Wajong uitkering krijgt?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Kunnen we niet met zijn alle een brief naar Kassa sturen? Of naar de Ombudsman of zo?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

Bericht door hubertus53 »

Kunnen we niet met zijn alle een brief naar Kassa sturen? Of naar de Ombudsman of zo?
Wat we wel kunnen doen is, zoals de patiënten met de ziekte Lyme een handtekeningen aktie voeren en zo het kabinet te dwingen om nu eens eindelijk een duidelijk standpunt uit te spreken over ME/CVS. Dit wil niet zeggen dat het dan in orde is maar is het wel duidelijk hoe dat wij patiënten er voor staan.

Groetjes,
Hubertus53.
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Zoals Hubertus al aangaf heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in de politiek met hun mooie praatjes en gelieg :shock:
Ik denk dat niet alleen het CDA niet te vertrouwen is maar de gehele politiek !
Het zou zeker goed zijn om wat van ons te laten horen en ik wil dan zeker meedoen bv door de media erbij te betrekken , de vraag is alleen hoe je zoiets realiseerd met mensen die heel snel moe zijn :?:
Wat ik al meerdere keren heb aangegeven is dat de hele politiek en zorg in Nederland een grote k....zooi is en dat daar moeilijk mee te communiceren valt ze zijn te machtig :twisted:
Nogmaals ik wil graag meedoen aan evt acties :wink:

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik zat hieraan te denken:

http://www.deombudsman.nl/klachten

Ik denk dat er hier op dit forum voldoende mensen zijn die onrechtvaardig behandeld zijn door de overheid (UWV-uitkering, bijstand/ re-integratieproblemen, wmo ontzeggingen noem maar op). Als we al die verhalen opsturen dan hebben wel kans dat er misschien naar gekeken wordt. Misschien is het handig een onderwerp te nemen.

We kunnen die vanaf hier coordineren en niemand hoeft er de deur voor uit.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Anto
Ik vind het een goed plan \:D/
Zijn er meer mensen die willen meedoen :?:
We moeten gewoon wat doen :wink:

Niessie
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Is het een idee om hier daarover verder te gaan? Het gaat eigenlijk over hetzelfde onderwerp, alleen praten we nu een beetje langs elkaar heen :)

Oh, en ik doe mee. Mijn dossier is meer dan 500 pagina's met bewijs dat ik wel ziek ben, tegenover 1 papier van het UWV waarin staat dat ik een sociale fobie zou hebben. UWV heeft gewonnen na een schijnrechtzaak.

Het probleem is alleen dat het het woord van de een tegen de ander is. En artsen worden nou eenmaal meer vertrouwd...

Misschien dat we de Steungroep erbij kunnen betrekken? Die sparen dat soort dossiers.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Eressea ik vind het een prima idee,het wordt eens tijd dat we actie gaan ondernemen en de koppen bij elkaar steken want SAMEN STAAN WE STERK :wink:

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

hubertus53 schreef:Snap je dan nu de woorden bla,bla, etc. Bloemetje? Ik had me zo gewenst dat jij gelijk zou hebben.
Mijn opmerking op jouw 'bla bla bla'-uitspraak ging niet hierover, maar over jouw ongeduld na de Werkconferentie 5 februari 2010 die door de Steungroep was georganiseerd.

Zoals gezegd: praten is niet per definitie 'bla bla bla.' Al ben ik daar wat de politiek betreft nog niet zo zeker van.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ik doe ook graag mee.
Hoe gaat het in zijn werk?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik weet ook niet hoe zoiets in zijn werk gaat, maar misschien kunnen we op het besloten forum (dus geen pottenkijkers *grijns*) een brainstormsessie houden? Een flashmob plannen voor de 12e mei (Wereld - ME - dag) of op die dag een (van te voren opgestelde?) mail naar politieke partijen, organisaties en media sturen? Dus wel allemaal tegelijk... en hun inboxen eens uit hun voegen laten knallen. Great, can't wait! Ik stel voor om die mail dan in

GROTE BLAUWE KAPITALEN

op te stellen... :shock:
Plaats reactie