alcohol

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
danielle1982
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 dec 2009, 17:20

Alcohol en ik

Bericht door danielle1982 »

Dag Lea,

Bij mij is (nog, ik hoop natuurlijk dat het niet zo zal zijn) geen cvs vastgesteld.
Maar ik heb dit niet altijd, die spieren die zich opspannen na een glas wijn.
Kan dat dat het dan toch een allergische reactie is?
Groetjes
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Alcohol en ik

Bericht door sunshine1982 »

Ale je lichaam zo reageert dan zal dat vast te maken hebben met een allergische reactie, betere verklaring kan ik niet vinden.
Mijn spieren verzuren veel sneller als ik alcohol nuttig, ook zijn mijn lymfeklieren het er niet mee eens; die worden meteen erg dik. Met Oud&Nieuw twee glaasjes champagne gehad, met als resultaat hoofdpijn, vandaag nog steeds!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Alcohol en ik

Bericht door Lea »

Dag Daniëlle,

Ik denk ook dat het een allergische reaktie is.

Als je het niet altijd hebt, kan het van bepaalde stoffen komen die in de alcohol zitten. Bvb. gluten in bier of fruitzuren in wijn e.d.

Maar zonder testen kun je dat niet in detail weten.

groetjes,
Lea
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Alcohol en ik

Bericht door masterddv »

tipje: voor je alcohol gaat drinken, neem 3 à 4000 mg chlorella, dan heb je een voldoende chlorofyl in je lichaam, dat er voor zorgt dat alcohol veel sneller afgebroken wordt, dus minder last voor de lever en minder kater gevoel.
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

Bericht door monia »

interressante topic voor mij,

Ik heb me jaren erg ziek gevoeld en daardoor ging ik s'avonds op den duur altijd aan de alcohol,
dan waren al mn klachten verdoofd, ook de hartkloppingen en vermoeidheid, spierpijnen etc etc waren allemaal weg, de angsten, benauwdheid waren dan ook weg maar de dag erna kreeg ik het dubbel zo hard terug!
nu drink ik geen druppel meer sinds 2 jaar en krijg ik al klachten als ik een toffee neem met alcohol erin!!

ben blij dat ik er zonder kan!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb nooit tegen alcohol gekund. Na een glas witte wijn stond ik al op mijn hoofd.
Nu krijg ik het gewoon niet binnen en lig ik na 30 minuten plat als ik durf te proeven.

Voor mijn verjaardag onlangs drie slokken champagne gedronken, een halve dag niet geslapen as usual en een stuk taart gegeten. Resultaat ze hebben me 7 dagen in het ziekenhuis opgenomen, total loss. Ik vraag me nog steeds af wat de oorzaak was.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Alcohol en ik

Bericht door Gittje »

danielle1982 schreef:Bij mij is dit ook zo. Ik word zeer moe na één glas. Maar wat ik ook vaak heb is dat de spieren in mijn hals en nek da beginne 'trekken'. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.Het lijkt alsof die zich helemaal opspannen.
Héél herkenbaar ...

Bij licht bier krijg ik een stijve nek binnen de 10 minuten na slechts een paar slokjes. Van een glas rode wijn ben ik uitgeteld en nog enkel goed om in bed te kruipen. Met schuimwijn lijk ik het minst last te hebben in zover ik het bij max. 1 glaasje hou.
Plaats reactie