alcohol
Moderator: Moderators
alcohol
Ik zou graag willen weten wie van jullie met ME nog alcohol nuttigt. Zo ja, hoeveel. Ik ben sinds drie jaar geheelonthouder en ik moet zeggen ik voel me veel gezonder daarbij.
Groet,
Daniel
Groet,
Daniel
- dullegreet
- Actief lid
alcohol
ik kan absoluut niet meer tegen alcohol, geen druppel meer. ik krijg er hartkloppingen van, zelfs van 1 of 2 slokjes.
ik dronk al bijna 15 jaar praktisch geen alcohol meer omdat ik er migraine van kreeg en telkens doodzien van was, maar met cvs zijn er nu ook de hartkloppingen bij gekomen.
ik dronk al bijna 15 jaar praktisch geen alcohol meer omdat ik er migraine van kreeg en telkens doodzien van was, maar met cvs zijn er nu ook de hartkloppingen bij gekomen.
alcohol
Ik ben ook geen drinker, nooit geweest, enkel met speciale gelegenheden een glaasje wijn ofzo. Maar dit kan ik helemaal niet meer verdragen, krijg er behoorlijke opvliegers van en praat van dat ene glaasje al met dubbele tong! Ik gebruik nu zware pijnstillers en daar waag ik alleen helemaal niet op!
alcohol
ik drink zelden, altijd al
ik merk wel dat ik na 1 glaasje al behoorlijk wat voel
ik merk wel dat ik na 1 glaasje al behoorlijk wat voel
- dullegreet
- Actief lid
alcohol
ja, en dit blijft wel duren naar het schijnt. ik ken iemand die quasi genezen is van cvs, al een aantal jaren, en ook zij verdraagt nog altijd slecht alcohol.
alcohol, net zoals koffie, cola, chocolade (bij mij toch) belasten het hart te veel, waardoor je, uitgeput als je reeds bent door cvs, hartkloppingen etc krijgt.
alcohol, net zoals koffie, cola, chocolade (bij mij toch) belasten het hart te veel, waardoor je, uitgeput als je reeds bent door cvs, hartkloppingen etc krijgt.
alcohol
Ik drink al jaren geen drup, het is toch ongezellig drinken in je eentje.
Ik zou dus niet weten hoe ik er nu op reageer.
Weet wel dat ik er in het verleden ook al niet tegen kon, werd dan vreselijk slaperig, dat was dus ook niet bepaald gezellig.
Ik zou dus niet weten hoe ik er nu op reageer.
Weet wel dat ik er in het verleden ook al niet tegen kon, werd dan vreselijk slaperig, dat was dus ook niet bepaald gezellig.
ik drink al bijna dertig jaar geen alcohol meer vroeger dronk ik veel bessen jenever totdat ik na een paar keer zo ziek werd
dat ik sinds die tijd niet meer drink ook geen limonade.s en vruchtendranken alleen water heel veel ,en weinig koffie, en thee en karnemelk ik neem wel eens een slokje van mijn man die drinkt af en toe port een of twee slokjes en dat voel ik al
dat ik sinds die tijd niet meer drink ook geen limonade.s en vruchtendranken alleen water heel veel ,en weinig koffie, en thee en karnemelk ik neem wel eens een slokje van mijn man die drinkt af en toe port een of twee slokjes en dat voel ik al
Ik dronk vroeger, voordat ik ziek werd als, altijd best wel wat, op avondjes uit (zo'n 6 of 7 glazen) maar die tijd is voorbij. Ik ga ook geen avondjes meer uit
Tegenwoordig drink ik nog wel, maar ik merk dat ik er gewoon slechter tegen kan. Dus maximaal 3 glazen per avond, en dat is echt mijn maximum wil ik daarna niet helemaal instorten. Ook als ik maar 1 glas drink merk ik dat ik soms de dag erna een "kater"gevoel heb, terwijl ik de avond zelf helemaal geen last had, of de drank zelfs maar voelde. 'K vind dat altijd zeer oneerlijk: niet de roes, wel de kater

Tegenwoordig drink ik nog wel, maar ik merk dat ik er gewoon slechter tegen kan. Dus maximaal 3 glazen per avond, en dat is echt mijn maximum wil ik daarna niet helemaal instorten. Ook als ik maar 1 glas drink merk ik dat ik soms de dag erna een "kater"gevoel heb, terwijl ik de avond zelf helemaal geen last had, of de drank zelfs maar voelde. 'K vind dat altijd zeer oneerlijk: niet de roes, wel de kater

Hoi Daniel,
Ik drink ook nooit geen alcohol (meer), al jaren niet!
Maar dat komt ook omdat ik anti-depressiva slik en die combinatie is niet denderend....
Ik vind/vond het wèl lekker hoor! Vooral de sterkste dranken (jenever puur vooral
)
Het pleegt echt roofbouw op je leven en lichaam.
Maar dingen zoals koffie, cola enzovoorts drink ik ook niet meer; vanwege hele erge migraine.
Dussss...... nee, geen alcohol of "pep-middelen (koffie)" meer.
Groetjes,
Mokkie
Ik drink ook nooit geen alcohol (meer), al jaren niet!
Maar dat komt ook omdat ik anti-depressiva slik en die combinatie is niet denderend....

Ik vind/vond het wèl lekker hoor! Vooral de sterkste dranken (jenever puur vooral

Het pleegt echt roofbouw op je leven en lichaam.
Maar dingen zoals koffie, cola enzovoorts drink ik ook niet meer; vanwege hele erge migraine.
Dussss...... nee, geen alcohol of "pep-middelen (koffie)" meer.
Groetjes,
Mokkie
Ik dronk altijd redelijk wat (als ik uitging dan, aantal keer per jaar dus).
Toen ik pfeiffer had kon ik er een jaar lang ofzo niet tegen.
Daarna ben ik weer begonnen, maar het ligt er net aan.. de ene keer valt het goed, de andere keer erg slecht. Ligt er ook aan hoe moe ik ben op dat moment en of ik pijnstillers heb geslikt.
En aangezien ik in dat slecht vallen geen zin meer had, drink ik nu niet erg veel meer.
(Maar ik ben niet gestopt, en die paar keer dat ik echt ergens heen ga, drink ik dus wel gewoon. Ik voel eigenlijk gelijk hoe het gaat vallen. Kan ik er op dat moment niet tegen, ga ik over op fris).
Toen ik pfeiffer had kon ik er een jaar lang ofzo niet tegen.
Daarna ben ik weer begonnen, maar het ligt er net aan.. de ene keer valt het goed, de andere keer erg slecht. Ligt er ook aan hoe moe ik ben op dat moment en of ik pijnstillers heb geslikt.
En aangezien ik in dat slecht vallen geen zin meer had, drink ik nu niet erg veel meer.
(Maar ik ben niet gestopt, en die paar keer dat ik echt ergens heen ga, drink ik dus wel gewoon. Ik voel eigenlijk gelijk hoe het gaat vallen. Kan ik er op dat moment niet tegen, ga ik over op fris).
Keep on rockin'