Wie heeft er een huisarts die in ME/CVS gelooft?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gelooft jouw huisarts in ME/CVS ?

Ja
41
55%
Nee
28
37%
Anders (graag uitleg in antwoord)
6
8%

Totaal aantal stemmen: 75
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Bij het rat bout zijn ze al jaren aan het onderzoeken, daar is tot op heden ook nog niet veel soeps naar buiten gebracht.
Of heb ik iets gemist!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Vorige week ben ik bij de huisarts geweest ivm hartkloppingen en een hoge bloeddruk.
Mijn huisarts zei toen letterlijk dat de bloeddruk weliswaar verhoogd is, maar dat ik een gezonde jonge vrouw ben en er dus niets aan gedaan hoeft te worden.
Toen ik zei dat ik de laatste tijd erg verslechterd ben en al mijn klachten opsomde reageerde ze niet.Hieruit bleek duidelijk dat zij niet in ME gelooft.

Ik heb mij daarom gisteren aangemeld bij het CVS/ME centrum in Amsterdam. Ik kan pas in juni terecht, maar ik ben wel blij dat ik deze stap heb gezet.
Ik ben nuchter genoeg om te weten dat ik heus niet genezen zal, maar het zou zo fijn zijn als ik na 12 jaar eens echt serieus genomen wordt!
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Eline, Wat goed van je dat je je hebt aangemeld bij het CVS centrum in Amsterdam. Dit doen toch alle gezonde mensen, niet?

Mijn dochter is ook gezond verklaard terwijl ze al 1 jaar ziek thuis was.
Wij hebben ook zelf hulp ingeschakeld. :twisted: :twisted: :twisted:

Veel succes van Flos
Hope
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Toch is het een hele rare stelling: Wie heeft een huisarts die in ME/CVS geloofd?.

Het is toch een erkende ziekte, gaat het zo ook als je kanker hebt, word je dan ook niet geloofd?

Het is gewoon belachelijk en ik denk dat veel artsen hun ongeloof tussen de oren zit.

:evil: :evil: :evil: :evil:
Hope
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Hoi Flos

Erkende ziekte of niet, veel artsen willen er nog steeds niet aan. Het is en blijft heel frustrerend.
Ik denk er wel over om een andere huisarts te nemen, maar ik laat het eerst maar even betijen.
Het kost allemaal heel veel energie!

Eline
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Eline, zeg dat wel. Wij blijven bij onze ongelovige huisarts alleen omdat hij super gemakkelijk verwijsbrieven uitschrijft, haha hij moest eens weten.

Het is heel moeilijk om deze ziekte te dragen laat staan dat je nog niet geloofd wordt.

Maar ik pik het niet meer, ik wijs ze op de wet dat dit een erkende ziekte is en dat hun fout zitten. Ze hebben aan mij voortaan een flinke kluif.

Liefs van Flos :D :D :D
Hope
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Geweldig Flos, fijn dat je het niet meer pikt. Ik hoop dat je hiermee die artsen eindelijk kan doen inzien dat ME inderdaad een erkende ziekte is!!

Groetjes Eline
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Eline, over een paar weken hebben we een klachtengesprek met 3 kinderartsen die helemaal fout hebben gehandeld.
Ogen gesloten voor deze ziekte.
Pik het niet.

Liefs Flos :twisted: :twisted: :twisted:
Hope
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Weet niet wie het blad MEdium heeft van de ME/CVS vereniging, daar staat het verhaal van mij dochter.

Evi Jansen met Een nieuw begin.

Dit is de eerste stap om het vreselijk ongeloof aan te pakken.
De volgende stap is de media.

Maar eerst die 3 kinderartsen aan de tand voelen. Dit wordt een PITTIG gesprek :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Liefs van Flosje :P
Hope
Lijntje
Actief lid

Bericht door Lijntje »

Aanpakken die hap!
Succes ermee!
Sander
Beginner

Bericht door Sander »

Veel succes, Flos! Het is schandalig dat er zoveel wordt aangerommeld met CVS/ME-patiënten. Tijd om een stevig tegengeluid te laten horen!
Hermine
Oud-medewerker

Bericht door Hermine »

Ik heb "anders" aangeduid. Mijn huisarts gelooft wel degelijk in ME/CVS maar ik merk dat hij zich onvoldoende informeert.
Ik weet meer dan hij :roll:

Ik ben dus niet geneigd er met hem nog over te praten, dat doe ik liever met mijn neurologe.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

flos schreef:Weet niet wie het blad MEdium heeft van de ME/CVS vereniging, daar staat het verhaal van mij dochter.
De ME/CVS Vereniging geeft het blad Lees ME uit.
MEdium is van de ME/CVS Stichting Nederland.
Gast

Bericht door Gast »

MEdium ligt ter inzage in de bibliotheken sinds januari, volgens mij ligt er ook een folder van ME/CVS Vereniging.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi allemaal het is idd de ME/CVS stichting Nederland.
Lijkt allemaal op elkaar. :P :P :P
Hope
Plaats reactie