Ervaringen met Canabis, al of niet medisch?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chris
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2008, 11:29

Bericht door Chris »

Weet dat het een beladen onderwerp is, maar ben op zoek naar verlichting geen ander alternatief als pijnstillers ed tegen gekomen. En daar heb ik weer andere bijwerkingen van, dus.......
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

He, mensen,

Het gaat om bepaalde werkzame stoffen die verlichtend werken. Ape-stoned worden is een totaal andere zaak. Er hoeft maar een kleine fractie gebruikt te worden. Het precieze percentage ben ik vergeten. Veel pijnstiller zijn ook halve anaesthetica (middelen gebruikt voor narcose).

Maar ja, zoals een borrel ook niet door ME-ers wordt verdragen, kan dat ook met canabis zo zijn.

Een oudere vriendin van nu 80 gaf ik wel eens hash-bonbons, omdat zij vanwege pijn zo slecht in slaap kon komen. Ze hoefde maar een halve te nemen toen!

Chris, bedankt voor de links.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Jaren terug al medicinale canabis gebruikt, theevorm.
Prima.
Hielp tegen pijn en hielp bij het slapen.
Vooral de pijn, die ik toen veel had, werd minder.
Op dit moment gebruik ik het niet meer. Destijds was de optie morfine of canabis. Nooit spijt gehad of hoeven hebben.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb maanden geleden medisch cannabisch gebruikt als thee maar mij beviel het niet ik was echt heel naar in mijn hoofd en ik was constant misselijk en aan de diree
fijn dat jij er wel wat aan heeft gehad zonaanbidster
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

hasjolie mag niet in nederland das harddrugs
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Mellow; het wordt gebruikt om de klachten te verminderen daar zie ik niks negatiefs in....
Cannabis roken is voor mij persoonlijk te zwaar en wordt daardoor overmatig geprojecteerd op mijn lichaam.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ah ik zie dat ik niet helemaal alleen ben in mijn rock N Roll benadering. :D
Ik dacht altijd sinds ik ziek ben, zo clean en gezond mogelijk blijven en dan worden we vanzelf een keer weer beter, maar niet heus. Toen ik vorige week voor de zoveelste avond te moe was om nog wat aktiefs te doen zoals, computeren bijvoorbeeld, maar te onrustig om te ontspannen of naar bed te gaan, was sowieso te vroeg. Dacht ik en nu is het mooi geweest, en heb een klein beetje Hasj gerookt met een waterpijpje, en zowaar ik werd heerlijk ontspannen :) , maar toch ook wakker van geest zodat ik van muziek kon genieten, waar ik normaal gesproken te moe en te onrustig voor ben. Een goede avond, verder geen vervelende bjverschijnselen. Alleen vond ik het roken niet echt prettig. Ik wil wel eens proberen of het met een verdamper (vaporiseerder) beter bevalt. De elektrische zijn niet goedkoop, maar de lokale SmartHeadShop heeft binnekort goedkopere a €30,-
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Mellow
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:17

Bericht door Mellow »

Ja ik vind het onzin, kan ook een fles jenever leegdrinken word je ook vrolijk van,
Of speed of cocaine gebruiken om actief te worden.
Feit blijft dat je ziekte er niet van over gaat, en je er waarschijnlijk aleen een probleem van drugs verslaving er bij krijgt.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Men is bezig om een cannabispil op de markt te krijgen tegen o.a. een deel van de MS-HIV klachten =D>
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie