Ervaringen met Canabis, al of niet medisch?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Ervaringen met Canabis, al of niet medisch?

Bericht door annac »

N.a.v. de opening van de eerst canabis-apotheek, in Groningen, vroeg ik me af of er ook meer ME-ers zijn die hier baat bij hebben? Van een hier op de site weet ik het al.

Mijn zoon bv vindt ontspanning in 'n klein beetje blowen. Vanwege de absolute alcohol intolerantie (krijgt daar accuut nog sterker opgezette halslymfklieren van) is dit soms best een goed alternatief en aangenaam voor hem, terwijl hij eigenlijk tegen blowen is.

Echter, het blijft in de normale koffieshop-hoeveelheden te lang naar zijn zin in zijn lijf zitten en hij moet er naderhand ook nog al eens voor boeten.

Wie o wie heeft ervaring met medicinale canabis?
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

Ervaringen met Canabis, al of niet medisch?

Bericht door mariska28 »

hoi annac,

ik heb geen ervaring met medicinale, maar wel met gewone canabis. ik gebruik het om snel in slaap te vallen sinds ik ME heb en merkte toen ook dat mijn pijn ook minder wordt, alleen ik ben nog vermoeider daardoor en kan geen paar meter meer lopen, wel jammer vind ik dat soms want het vermindert wel een aantal klachten bij mij, dus alleen als ik mijn bedje niet meer uit hoef de 1e uren.

medicinale is volgens mij hetzelfde als onbespoten canabis wat sommige mensen thuis hebben staan(de pant) en die is minder sterk en heb daarvan veel meer nodig om het gewenste resultaat te krijgen.

groetjes
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Ervaringen met Canabis, al of niet medisch?

Bericht door Arjen »

Hallo Annac,

Mij helpt cannabis vooral om mijn spieren die altijd veel te gespannen zijn, deels te ontspannen.
Verder neemt het veel pijn weg, daar waar ik anders ibuprofen moet slikken.
Keuze is wel wanneer en hoe vaak.
Verstandig gebruik is hier wel van belang, omdat het anders juist vice versa gaat werken, doel dan op slaapverwekkende kant etc.
Ik kies ervoor op de momenten dat ik "mijn verplichtingen" achter de rug heb, en ook van mijzelf naar bed mag.
Ook een keuze moment is voor seks, zonder is mijn lijf te gevuld met spierspanning om ook maar enigzins te kunnen genieten.
Medicinale cannabis ken ik enkel via via, en inderdaad zoals Mariska al beschrijft, je hebt er veel meer van nodig, en hetgeen blowen "lekker" maakt is verwijderd.

Keuzegoed voor of tegen blowen, stel ik vaak ter discussie met de vernietigende maar o zo bekende en geaccepteerde drug: ALCOHOL.
Weed is taboe, Alcohol geaccepteerd goed, mensen van dertig die mentaal al naar de kloten zijn door langdurig en overmatig alcoholgebruik. :-({|=

Weed is een natuurmiddel, al duizende jaren gebruikt als medicijn en als ontspanning. :idea:
Arjen 8)
Arjen: fight for live
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ook ff terzijde: ik vind die discussie alcohol versus weed ook hypocriet. Het alcoholmisbruik als probleem is al jaren vele malen groter.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Heb geen ervaring met medicinale cannabis wel met de wiet/hash uit de coffeeshop;
Bij gebruik gaan de pijnklachten aan botten en spieren weg, de algehele druk op de borst verdwijnt en er komt een ontspannen (zo voelt het althans aan) gevoel voor in de plaats. Sexueel gezien helpt het tegen mijn erectiestoornissen. Nadeel is dat ik er nog vermoeider van word, maar moe ben ik toch altijd ;-). De stress en druk vloeit uit je lichaam hetgeen als positief kan worden ervaren. Ben altijd een tegenstander van drugs geweest maar sinds ik ME/CVS merk ik dat cannabis de pijn kan helpen verzachten.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Jewannes
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:06

Bericht door Jewannes »

Heb vroeger wel eens geëxperimenteerd, maar ook ik vind dat de werkzame stof van cannabis, de THC te lang in je systeem blijft in vergelijking tot de "heilzame" werking.

Kleine hoeveelheid m.b.v. een waterpijp (uit de smartshop) zou een alternatief kunnen zijn voor de joint.
Misschien kan de uitscheiding van THC via de urine bevorderd worden door voldoende water te drinken? Ik doe maar een voorstel, heb hier geen concrete feiten over.
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb vorig jaar medische canabisch gebruikt
maar dan thee via de huisdokter maar het moest wel besteld worden
een paar gram bijna 50 euro .ik werd er helemaal naar van
het werkte verkeert op mijn zenuwstelsel
dus je moet er erg voorzichtig mee zijn
alie
Gebruikersavatar
Chris
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2008, 11:29

Bericht door Chris »

Gebruik het al jaren. Medicinaal of uit de koffieshop maakt niets uit. Medicinaal is constanter van kwaliteit, vanuit de koffieshop moet je wat experimenteren. Heb er thee van gezet, werkt wel goed maar je kunt het zoals beschreven niet meerdere dagen gebruiken. Ik gebruik het het liefst in een spacebol, verwarmen THC komt vrij (bij ong 180 graden) en dan inhaleren. Voordeel is dat het geen rookeffect heeft, ben geen roker namelijk. Een paar trekjes is genoeg, ik hoef geen stoned gevoel te krijgen, net genoeg totdat de ontspanning intreed. Beter even wachten tussendoor dan teveel ineens. Ook gewoon eten kan, duurt wel iets langer voordat het effect optreed maar het het werkt dan wel langer, waarschijnlijk omdat het gedoseerd vrijkomt. Ook met eten oppassen niet teveel ineens.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Voorzichtigheid is wel geboden in deze; ME/CVS-ers zijn over het algemeen intolerant voor alcohol en drugs, maar in beperkte mate en op gezette tijden KAN het verlichting van de klachten betekenen, het is echter wel van tijdelijke aard, weeg dingen dus zorgvoldig tegen elkaar af, oftewel "bezint eer ge begint"
Angst en depressieve gevoelens kunnen worden versterkt door verkeerd cq overmatig gebruik van cannabis, dit verschilt van persoon tot persoon echter :D
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

persoonlijk geen ervaring ken wel mensen die het gebruiken,

ook medicinaal medicnale wiet raad ik je af (ik heb even geinformeerd voor je)
omdat het blijkbaar slechte wiet is en die kost tussen de 8 en de 10 euro per gram.
dan kan je beter naar de koffieshop gaan en daar wat minder jointjes van draaien.
of vaporizen (met een vaporizer)dat kan natuurlijk ook ik denk dat chris dat bedoelt met spacebol...

wel wil ik dr even heel duidlijk bij zetten DAT DRUGS OOK WIET EN HASJ IETS VERANDEREN IN JE HERSENEN EN DAT VERANDERT NOOIT MEER TERUG DAT IS OOKAL BIJ 1 HIJS.

hier een linkje http://www.vaporiser.nl/ over vaporisers
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Chris
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2008, 11:29

Bericht door Chris »

De spacebol is iets simpeler, zelf verwarmen met aansteker. Er zijn veel verschillende vaporizers op de markt. Van simpele, zelf verwarmen boven gas of aansteker, tot automatische met thermostaat. Waar het om gaat is dat alleen de THC belangrijk is dus als je die door middel van temperatuur kunt scheiden hoef je alleen dat maar te inhaleren.

Ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet wat. Ik denk dat de vele pijnstillers die ik slik met maagzuurremmers meer kapot maken als af een toe een beetje THC.

Blijft toch voor iedereen een eigen keus. En iedereen ervaart het weer anders. Maar als ik niet meer kan ontspannen door de pijn dan heb ik er baat bij.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Wat moet ik me bij vaporisers voorstellen, Chris?

MS-patienten krijgen ook zelfs in het ziekenhuis hash thee ter ontspanning, heb het zelf gegeven. Maar hoe bepaal je de sterkte en weet je dat je alleen de THC binnen krijgt? Mijn zoon wordt met blowen helemaal leip en krijgt gigantisch last van zijn lymfeklieren, net als ie vaak na het eten heeft/had (vooral voor ie nexavir prikte).

Vanavond kon ie voor het eerst sinds zijn 8 1/2 jaar ziek zijn niet meer opstaan, zakte door zijn benen. Na een warme kruik, waar ie altijd mee naar bed gaat voor zijn pijnlijke kuiten, ging het weer.

Wie kent dit ook?
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

de bruine slietjes in de wiet is de thc en hasj is helemaal gemaakt van thc .

ik dacht dat chris een vaporizer bedoelde omdat die de wiet verdampt en in je mond blaast zeg maar
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Chris
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2008, 11:29

Bericht door Chris »

Het gaat alleen maar om de werkzame stof THC. Deze komt door verhitting vrij, maar ook door orale inname (thee). Als je het verbrandt zoals in een joint komen er ook nog andere zaken mee als teer. Door het nu zo te verwarmen dat alleen de THC vrijkomt beperk je de inname van deze stoffen.

Hasj en weed (wiet) worden gemaakt van de hennepplant. De Latijnse naam voor die plant is Cannabis Sativa. Cannabis is de verzamelnaam voor alle soorten hasj en weed.

Door de bloemtoppen van de vrouwelijke hennepplant te drogen en te verkruimelen krijg je weed . Weed wordt ook vaak marihuana of wiet genoemd. Nederwiet is weed uit Nederland.

Er zit hars in de bloemtoppen en in de bovenste bladeren van de hennepplant. Als je de hars tot een blok perst krijg je hasj . Hasj wordt ook wel stuff genoemd. Andere namen zijn bijvoorbeeld Maroc, Nepal of Thai. Die hasj is dan genoemd naar het land waar het vandaan komt. De blokjes of plakjes zijn kleverig en lichtgeel tot zwart van kleur.

Als je bepaalde delen van de plant in alcohol weekt en dat na een tijdje zeeft, krijg je bruinzwarte hasjolie.
Hasj, weed en hasjolie hebben een herkenbare sterke geur.

Bureau voor Medicinale Cannabis
http://www.cannabisbureau.nl/ned/medicinalecannabis.htm

Marihuana als medicijn
http://www.tlichtpuntje.be/info/Marihua ... dicijn.htm

Apotheek.nl Hoe moet ik dit medicijn gebruiken?
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... Id=1233#L3
Mellow
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:17

Bericht door Mellow »

Ja laten we met zn allen aan de drugs gaan
Kan er ook nog wel bij :P
Plaats reactie