Hoort 'koorts' (verhoging) bij ME?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Zelfs al heb ik griep of zo, dan nog komt bij mij de temperatuur niet boven de 37 graden uit. Dit is al twintig jaar zo.
Ik voel me wel degelijk ziek, maar de temperatuur stijgt niet.
Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
neeltje4
Actief lid

Bericht door neeltje4 »

Ik heb ook nooit koorts, ook niet als ik griep of zo heb. Twee jaar geleden had ik een flinke longontsteking en had ik ook geen koorts. Als ik per uitzondering wel eens 38° heb, ben ik doodziek bijna. Maar ik kan me wel heel koortsig voelen.
Jazzie
Gevorderd lid

koorts en me ?

Bericht door Jazzie »

gevoelig8 schreef:hallo allemaal

ik ben verkouden op dit moment en alle gevoelens van koorts erbij.
ik heb alleen geen koorts. mijn normalen temp is 36 graden en nu zit ik aan de 37. 9 graden.
Ik had vorige week precies hetzelfde: Erg verkouden met wat verhoging erbij. Hetzelfde virusje denk ik! :) Mijn normale temperatuur ligt heel stabiel op 36.5 en toen had ik 37.5. Hoger dan dat kom ik eigenlijk nooit, maar ik voel me dan wel alsof ik flinke koorts heb.

Zuiderzon, wat jij vertelt wist ik echt niet! Dat het dus normaal is om niet boven de 37.5 uit te komen. Inderdaad vond de huisarts indertijd dat mijn bescheiden temperatuurverhoging niets voorstelde, terwijl ik me er hondsberoerd door voelde!

Gevoelig8: Beterschap gewenst. Neem goed je rust, want het is een hardnekkige verkoudheid heb ik gemerkt. Ik ben er al bijna 2 weken zoet mee.
gevoelig8
Beginner

koorts en me ?

Bericht door gevoelig8 »

hallo allemaal

bedankt voelt een stuk beter om te weten dat ik niet de enige ben. wat zuiderzon verteld wist ik ook niet al had ik wel een vermoede.
ik heb nu al 5 jaar geen hoge temp gehad. maar ik voel me koortserig. bedankt jazzie gelukkig ben je er van af.
liefs gevoelig8
Gijs
Actief lid

Bericht door Gijs »

Ook mijn thermostaat is ontregeld. Ik heb van nature een lage lichaamstemperatuur, amper 36 en bij 37 ben ik gewoon uit-ge-put, terwijl dat amper koorts is bij velen.
GeaK
Actief lid
Contacteer:

Bericht door GeaK »

Heel herkenbaar allemaal. Ook ik zit met mijn ´normale´ temperatuur onder het gemiddelde. En koorts...??? Wat is dat??? Ook al ben ik nog zo verkouden of grieperig en voel ik me wel koortsig, de thermometer komt nauwelijks boven de 37 graden uit.
Dit wordt een hele mooie dag!
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

pffiew... gelukkig dat ik dit las, het is dus 'normaal' voor me/cvs'ers om zich bij lage temperaturen toch koortsig te voelen.

Heb op het moment wel de symptomen van koorts: warm/koud, gesprongen lippen, zweten, slap etc. heb net mijn temperatuur opgemeten... 35.9 :? .
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Vroeger was mijn temperatuur strak 36,7 graden Celsius.
Nu is dat over het algemeen ergens tussen 37.3 en 37.5.
Het absolute maximum ligt op 37.7 graden Celsius.
Dus geen koortsaanmaak maar idd als ik me heel ziek en koortsig voel deze maximale temperatuur.
Ik kan me enorm ziek voelen en hetzelfde koortsgevoel hebben dat ik nog van vroeger ken bij 39 of meer graden, maar de waarde op de thermometer doet niets :roll:
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Naar wat ik weet zijn er ME-ers die snel koortsen en omgekeerd diegenen die juist niet koortsen omdat het immuunsysteem iets niet meer herkent.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Mijn dochter heeft 2 dagen 38.9 gehad en de volgende dag 36.4. Nu heeft ze weer 38.1.

Ze heeft 1 jaar geleden 8 dagen in het ziekenhuis gelegen ook met deze temperatuurverschillen maar de kinderarts vindt het normaal. Dus niets mee gedaan.

In het ziekenhuis hebben de artsen hun ogen gesloten voor alle klachten die mijn dochter had en heeft.

38.9 is niet normaal. [-X [-X [-X
Hope
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik kan ook van het ene ogenblik op de andere behoorlijke
hoge koorts krijgen ,en soms voelt het aan dat het hoog is en dan is het 36.9 heel vreemd is dat
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

@gevoelig8: heb jij het alleen nu of ook bij inspanning?

voor ik wist wat cvs/me was noemde ik het opvliegers. ik hoefde maar iets te doen en ik begon te zweten.. heb het nooit opgemeten, maar misschien is het geen slecht idee om het wel te doen.
God is closest to those with broken hearts..
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Beste allen,
Regelmatig, bijna dagelijks heb ik een verhoging van mijn temperatuur maar zet deze zich niet door naar koorts, heel irritant echte (hoge) koorts heb ik net als voordat de ME/CVS zich plotseling openbaarde bij mij ZELDEN.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
gevoelig8
Beginner

Bericht door gevoelig8 »

hallo siem

ik heb ook last van (opvliegers) bij inspanning als ik veel doe word ik heel ziek. mijn temp is dan of altijd heel koud of voelt heel warm aan en van de zweet word ik dan koud.
liefs gevoelig8
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Wie kan mij helpen, mijn dochter van 16 slikt Euthyrox25.

Ze heeft al 1 week koorts en ik denk dat het aan dit medicijn ligt.

Wie heeft hier ervaring mee?

Thankx #-o #-o #-o
Hope
Plaats reactie