brad schreef:Het feit dat patiënten in een nog lopend dubbel bindonderzoek al weten dat zij geen placebo middel hebben ontvangen is in de wetenschap hoogst ongebruikelijk. Dit gezegd hebbende lijken mij deze verhalen zeer onwaarschijnlijk. Als ik me vergis dan is het onderzoek in Nijmegen in wetenschappelijke zin 'vervuild' geraakt en niet meer geschikt voor publicatie.
Dat ze zeker weten geen placebo gekregen te hebben was mij niet geheel duidelijk. Kan aan mij liggen.....
Daarom gooide ik "aandacht" in de ring.
He, sneeuwwitje zegt nu dat ze het ook niet weten, al of niet een placebo te hebben gehad.
Wat die klieren betreft:
Op aanraden van een geconsulteerde haematoloog (bij welk onderzoek niks uitkwam) meldde P, mijn zoon, zich op een keer met opgezette klier in het ziekenhuis om daar evt een stukje uit te laten nemen. Maar e.e.a duurde zo lang, dat de klier alweer zo danig geslonken was dat ze daarop geen actie meer wilden ondernemen.
Misschien is dat een optie voor jou, S'witje?
En EEN extreem nare ervaring? Nee, met het klimmen der jaren zijn die ronduit kl*te ervaringen voor de meesten hier niet meer te tellen, zaten er qua onderzoek, behandeling en bejegening weinig lichtpuntjes bij. Van alleen zo'n Visser, Demeirleir, Vermeulen, nog een paar Belgische artsen en beetje vd Meerendonck maar. En die bedienen heel Europa.
Komt nog bij dat er talrijke momenten zijn geweest dat men dacht dat men HET, de oplossing, had, maar dat het allemaal dooie mussen bleken te zijn en veel ruzie in de tent. Logisch dat het wantrouwen al maar dieper is gaan zitten.
Misschien dat, nu Van Der Meer met pensioen is, hij op eigen initiatief wat dieper gaat graven? Hij is toch al binnen en heeft nu wellicht de tijd, nu hij geen energie meer aan het onderwijs hoeft te besteden. Geld is er immers niet voor goed en degelijk onderzoek, wel voor New Age gelieerd bezig zijn.