Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

asje schreef:@ariadne Sorry, ik vergis me met m'n duffe hoofd, dacht aan de inspanningstest. Van de kanteltafeltest herinner ik het me niet goed meer.

@annac Denk niet dat rijden gauw een probleem geeft, met een pauze na de test.
Mocht ie het moeten ondergaan kunnen we Visser zelf ook vragen.

Hij is er beter aan toe dan menigeen op deze site, ja.

Maar waarvoor is die test?

Wij komen met een hoop info aan testen en behandelingen van Demeirleir, huisarts (A.B.), KNO etc. bij hem aan. Moeten die gaan bundelen alvorens hem te consulteren.

Kan nog wel weer even duren, mijn zoon kennende.......

Bovendien meent ie de laatste tijd steeds sterker dat het toch Lyme is; ik neem aan dat Visser daar rekening mee houdt.

In Hoogeveen

http://www.bethesda.nl/hoofdmenu/patien ... ltafeltest

doen ze ook kanteltafeltesten, zie ik nu, dus bij navraag op indicatie van Visser ev daarlaten doen? Tenzij zij ze grover interpreteren, want dan heeft het geen zin, leidt dat tot dezelfde uitslagen als alle andere testen: niks a/d hand.

Als ik het goed begrijp vormt deze test wel een soort van bewijs, een gedeeltelijke marker.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Visser meet wel meer dan alleen met de kanteltafeltest, als het je alleen om die test gaat zou ik hem vragen of Hoogeveen net zo interpreteert als hij of dat daar specifieke kennis ivm ME voor nodig is.

Ik denk dat Visser geen verschil maakt tussen wel of niet Borellia, zelfs DML doet dat niet (al denken ze verder verschillend).

Ja, er kan POTS of OI uitkomen, dat is objectief bewijs van tenminste iets.
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ja, snap dat ie meer onderzoekt.

Voor we hem gaan bezoeken doen we eerst speurwerk naar de stofwisselings variant, desnoods via een door Visser aanbevolen endocrinoloog, als het duister blijft wie of we het beste kunnen consulteren.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

De kanteltafeltest in Hoogeveen is maar een beperkte variant. Voor een overzicht van de verschillende soorten O.I. zie:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-843.html

Visser meet ook de bloedstroom naar het hoofd, hij vindt dat belangrijker dan hoe je bloeddruk en hartslag zich gedragen (dat meet hij ook wel). Als de bloedstroom naar je hoofd vermindert heeft dat allerlei gevolgen voor de hersenen.
Ook meet hij tegenwoordig de CO2 in de lucht die je uitademt. Sommige patienten gaan tijdens het staan te veel ademen, waardoor de CO2 daalt met als gevolg het samenknijpen van de bloedvaten en dus minder doorstroom naar de hersenen. Visser gaat er van uit dat dit een fout in het ademcentrum is.

Groetjes, Ariadne.
willemijnd
Actief lid

Bericht door willemijnd »

@Annac:
Over autorijden na de kanteltafeltest kan ik je helemáál geen advies geven;
ten eerste rij ik zelf geen auto en ten tweede was het resultaat van die test nogal bizar bij mij: na afloop ervan voelde ik me BETER dan ervoor, en achteraf bleek ook dat bij de 2e meting in rechtop-positie de doorbloeding beter was dan liggend.

Maar vooraf had Visser gezegd dat het beter was als er iemand mee kon komen voor het geval ik niet lekker zou worden door de test. En hij verbood het me ook om te komen fietsen, opdat ik niet terug fietsend onwel zou worden. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en erop rekenen dat rijden je zoon niet meer lukt. Dan kan het altijd nog meevallen.
carolijndebeij
Beginner

Bericht door carolijndebeij »

Hallo, ik ben nieuw hier en ik weet niet of mijn vraag bij dit topic hoort, maar ik vraag me af waar ik beter heen kan gaan met mijn klachten: naar Dr. Visser of naar de CVS-kliniek in Amsterdam? Het gaat me voornamelijk om de kanteltafeltest. Alvast bedankt voor jullie reactie.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

van harte welkom hier :)

je gaat vast veel reacties en vragen krijgen hier.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ook welkom hier carolijn.

Heb geen echt goed antwoord op je vraag want mijn zoon is nog niet naar Visser geweest, wat wel ergens in het verschiet ligt. Anderen hier weten meer hierover.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Voor zover ik weet testen ze met de kanteltafeltest hetzelfde. Maar bij het CVS//ME-centrum betaal je een eigen bijdrage.
Life smells...
pauliene
Moderator
Moderator

Bericht door pauliene »

Een eigen bijdrage die varieert tussen de 275 en 450 euro.. Dus alleen daarom al is het wel het proberen waard om een verwijzing van de huisarts naar visser te krijgen, dan wordt het vergoed.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Er is toch een nieuwe arts aangetrokken bij het CVS Centrum? Dat zou kunnen betekenen dat de eigen bijdrage is komen te vervallen. Ms is het de moeite om ze er even over te bellen...

Voor zowel Visser als het CVS Centrum valt veel te zeggen, beide doen erg hun best voor de ME-ers. Zouden er meer van moeten zijn in NL!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Op de site staat "Kosten voor onderzoek": Bron: http://www.cvscentrum.nl/contents/nl/d26_De_Kosten.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Dr. Visser meet tijdens de kanteltafeltest ook de bloedstroom naar het hoofd. Dit doen ze, voor zover ik weet, in het CVS-centrum niet.
Bij het CVS-centrum hebben ze ook een Arbo-arts die de contacten met het UWV doet, dus als je naar het UWV moet, is dat erg handig.

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik heb net de Curcuma van Visser binnen! Ben benieuwd, met de tijd. Iemand een idee welk dagdeel het gunstigst is om in te nemen (moet wel met eten)?
Life smells...
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

En waar is de curcuma goed voor? En is dat niet een voedingssupplement en krijg je die gratis? Ben niet nieuwsgierig hoor ;-)
Plaats reactie