ME/CVS Actiedag 12 mei 2008

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

gevonden, maar had die al van de week gezien, kreeg een link van iemand, omdat ik vroeg ergens anders om testen...
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

esmeralda,
klik op het logo van MEAB en dan rechts bovenaan vind je "voorlichtingsdossier".
Het is een pdf dus je kan die gewoon opslaan als een document.
Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ik ben een beetje verwonderd dat hier enkel te lezen staat over de actiedag van 12 mei en er met geen woord gerept wordt over het symposium "Chronic Fatigue Syndromes, Work in Progress" op 17 mei in de Erasmus Hogeschool in Jette.

Hebben de mensen hier op dit forum niet het recht op alle informatie?
Nu heb de indruk dat er maar een stem mag gehoord worden, die van DML.

Het ergert mij evenzeer dat deze actiedag en het symposium naast elkaar hun gang gaan. Wordt het niet eens tijd om de handen in elkaar te slaan in het voordeel van de patient in de plaats van elkaar te negeren en de eigen gang te gaan uit eigenbelang.

Er is nog zoveel werk voor de boeg en geen enkele therapiestrekking heeft al geleid tot een exacte diagnose laat staan van een werkzame therapie.
Als patient voel ik mij daardoor echt in de kou gezet. Waar moeten wij de wijsheid halen in een kluwen van tegenstrijdige en verwarrende informatie.

Ik hoop dat men hier tenminste de wijsheid heeft om de leden alle informatie te geven.

Heikenie
I will survive
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ach, Heikenie,

Hier in Nederland hebben we ook 3 organisaties.........

Die ene grote vuist: zou ie dreigen te komen, dat weet de psycho-sciale lobby die wel te vertroebelen/chanteren door zoete praatjes.........

De financieele belangen zijn gigantisch. Te vergelijken met het al of niet overgaan naar rijden op andere stoffen dan olie o.i.d.
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

Denk dat veel patienten ook meer van de ziekte afweten als hun HA, omgekeerde wereld
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Heikenie,

De dag (17 mei) is zeker heel interessant.
Deze gaat uit van een andere organisatie waar momenteel nogal strubbelingen zijn omtrent "het idee" (psychologische versus medisch)

MEAB geeft duidelijk aan de bio-medische richting te volgen en wil niet weten van de psychologische school.

Trouwens,ook de koepel wil niet vlotten (deze zou éénheid moeten geven aan de verschillende organisaties).
Erg want samen zouden we zoveel sterker staan!
Groetjes,
Dirk
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Bij jullie in belgie' gebeurd tenminste nog wat.
Ik vind ook dat ze daar ook veel verder zijn dan hier.

Ik heb nog niets vernomen wat er hier in Nederland gebeurd betreft ME dag.

Of is er mij iets ontgaan!
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Eigenlijk gaat het hierbij niet zo zeer om verschillede organisaties maar om verschillende dokters of groepen van dokters die niet met elkaar maar naast elkaar aan het werken zijn. Dat gebeurt dan ook nog in het circuit van de reguliere geneeskunde.
Daarnaast is er ook nog het alternatieve circuit dat ook nog eens zijn eigen gangetje gaat.
Om hier als patient met een diagnose( of mogelijke diagnose ) van CVS een weg te vinden wordt dan wel heel moeilijk.

Wat de patientenorganisaties betreft...Deze komen ook heel moeilijk van de grond wat in de gegeven omstandigheden niet zo raar is.

Binnenkort komt er een artikel van mij in een belgisch tijdschrift. De persoon die dit samen met mij redigeerde vroeg mij ook naar links voor informatie. Ik heb mij daarvan gedistancieerd. Ik zou werkelijk niet weten waar mensen gemakkelijke en zuivere informatie kunnen krijgen.

Of wij dus zoveel verder staan dan jullie hier in Belgie zou ik dus niet kunnen beamen Lijda.
Voor mezelf heb ik de zoektocht een beetje opgegeven aangezien mijn leeftijd en de hoge graad van mijn beperkingen. Ik concentreer mij nu op roeien met de riemen die ik heb en zo het maximum uit mijn leven te halen.

Daarnaast wil ik echter wel blijven ijveren voor wie na mij komt en best wel energie insteken om op de barricades te gaan staan.

Groetjes

Heike
I will survive
Plaats reactie