Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dank jullie alvast. De schrik was nergens onnodig want de prik is niet doorgegaan wegens ... geen borstweefsel. Nu ja drie milimeter en dan zitten ze al in de siliconen. Ze willen me nu ook niet lek prikken :)

Dat de chirurg de rare massa's er maar uithaalt. Ik geloof trouwens nooit dat ik kanker heb, daar leef ik te gezond voor. De radioloog kon het idee wel appreciëren.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dank voor je info! Hoewel wat moeilijk lezen voor mij (medisch Engels). Maar denk jij dat 't meer zou kunnen doen dan alleen pijnstilling omdat het wel wat lijkt op Procaïne?
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

hallo asje

blijkbaar gebruiken neuraal artsen zowel procaine als lidocaine.

http://www.drswetzels.nl/neuraaltherapie.php

Wat ik begrepen heb van neuraal therapie, is dat ze inspuiten op bepaalde punten waardoor bijvoorbeeld een stoorveld op een andere plek in het lichaam wordt gedesactiveerd.

Procaine zorgt ook voor een betere geleiding van de eigen electriciteit dacht ik.

Het ontgift ook de cellen van binnenuit maar dat zal dan wel met de celspanning en vetmembraan te maken hebben waardoor giftige stoffen geloosd kunnen worden.

Pijn klassiek behandelen heeft dan misschien niet exacte dezelfde uitwerking als neuraal therapie?

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ja, het zal wel (wat?) anders werken dan. Maar ik ben er wel gerust op dat de Lidocaïne ook bij neuraaltherapie gebruikt wordt. Thanks nog eens!
Life smells...
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

ik hoop dat ze er goed vaart achterzetten,en je gauw kunnen opereren.
dan ben je in ieder geval van die lekkende troep af,
en word dat tenminste gestopt.
dikke meeleef knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dank je wel petraroos, volgende week afspraak bij een andere chirurg. Ik word zowiezo niet geopereerd voor september heb ik de indruk.

Maar niet getreurd. De medicatie van DML slaat goed aan!

Een kort overzicht om andere mensen aan te moedigen dat beterschap mogelijk is met AB en antivirale medicatie!

- De vermoeidheid / PENE is verbeterd. Ik kan echt meer met minder dutjes.

- Ook opvallend is dat ik veel minder snot heb. Misschien dat andere mensen dat wel herkennen, altijd maar die eeuwige zakdoek bij de hand. Ik kon op een dag wel een hele doos wegwerpzakdoeken wegsnuiten soms.

- En dan een typische hoofdpijn die ik sinds enkele jaren had, een soort brienaald die links boven in mijn schedel kon steken is op dit moment ook verdwenen.
De licht- en geluidsgevoeligheid is er nog. Ik moet mijn hoofdbeschermer van de bouwvakkers nog steeds opzetten.

- Ik heb me deze week aan een borrel gewaagd. Een klein glaasje jenever en ook dat ging redelijk :) Ben er wel heel snel vrolijk van geworden maar viel niet omver of ben er niet ziek van geworden zoals jarenlang het geval was.

- Ik heb me een 2dehands step aangeschaft zo'n 10 dagen geleden en zit elke dag een paar keer 2 minuten erop. Sinds gisteren heb ik kunnen verhogen naar 2,5 minuten met dezelfde hartslag. Er wordt dus al wat conditie opgebouwd.

Wat kan beter?

- Zitten op een stoel gedurende langere tijd bevalt me nog steeds niet. Een zetel met de benen omhoog blijft noodzakelijk.

- De omgeving overschat mijn mogelijkheden. Vooral hubby en de kinderen denken dat mama nu alles kan blijkbaar. Afwas, huishouden, autorijden, koken. Vaak ben ik dan erg humeurig en iedereen blijft doodleuk zitten.

- Schrijven met fouten

- Instructies niet begrijpen, ik hoor het echt in Keulen donderen terwijl het zo makkelijk kan zijn. Heb daar nog een leuke anecdote over.

...

josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Fijn, dat je je beter gaat voelen, Marlène, is ook goed voor de komende operatie.....

en ja, meteen het nadeel, gezin wat meteen denkt, dat je weer alles kan :mrgreen:
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat klinkt goed! Ben je tegelijk begonnen met de AB en de AV? En hoe lang ben je nu bezig ermee?
- Zitten op een stoel gedurende langere tijd bevalt me nog steeds niet. Een zetel met de benen omhoog blijft noodzakelijk.
De sportcompressiekousen van Visser iets voor jou?
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ asje

Ik ben eerst begonnen met de antivirale medicatie en dan een maand later met de antibiotica. Dat was in mei.

Echte verbetering merk ik sinds een kleine maand, nadat ik die eenmalige cortisoneboost heb gekregen. Het effect was na een paar dagen weer afgezwakt en dan weer verbetering gemerkt.

Sinds 2 maanden zit ik ook aan de Plaquenil maar het effect is subtieler. Ik kan wel beter in de zon nu! De zon doet nog evenveel pijn en ik verbrand even snel maar geen griepaanval of in ergste geval lupusaanval de volgende dag.

Die compressiekousen is misschien is iets voor mij ja :)

Voorlopig doe ik het met een lange keukenschort die ik heel hard insnoer. Dat helpt ook wel. Een tip die ik op een amerikaans forum heb gelezen. Mijn voeten worden dan niet zo snel blauw als ik ze te lang naar beneden laat hangen.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik heb vandaag voor het eerst luidop uitgesproken dat ik denk dat ik aan het genezen ben ...

Het gaat gewoon zo goed de laatste week. Ik voel me niet ziek dezer dagen. De zetel en bed hebben geen magische aantrekkingskracht meer. Ik ben een pak vrolijker ook met het vooruitzicht wat ik de dag allemaal kan doen.
Je weet wel, als je opstaat voel je gewoon dit gaat fout of vandaag kan ik nog net tot aan de winkel als er geen eten meer in de koelkast zit en de kinderen me smekend aankijken.

Hubby zegt maar, doe maar kalmpjes aan. Maar het gaat gewoon de goede richting uit heb ik het gevoel. Vandaag een heel meubel opgetild, 400 km in de auto gedaan naar de chirurg met de nodige dutjes als passagier en de bekende zitpijn maar verder ging het wel.

Misschien ben ik gewoon snel tevreden met de vooruitgang :)

De afspraak bij de chirurg is goed verlopen. Als alles goed gaat, word ik binnen een maand geopereerd. Dan gaat alles eruit, ook het borstweefsel en een stuk van de okselklieren.
Ze stelt voor 12-18m te wachten vooraleer over te gaan tot reconstructie. Dat was wel een tegenvaller, ik had op zes maanden gerekend. Ze wil geen risico nemen na het lezen van mijn medisch dossier. Ondertussen kunnen we sparen ...

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

Wat heerlijk,dat je je zo goed voelt,en dat je het hart op zegt:D :D
en wat fijn dat je steeds meer kan.
ik ben zo blij voor je :D

Gelukkig hoef je niet al te lang te wachten voor de operatie,
maar kan je toch rustig er naar toe groeien.
lijkt me best pittig hoor.
maar je bent een sterke vrouw,met veel doorzettings vermogen.
dikke knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vorige week was de jongste bij een vriendje (met zwemvijver thuis) blijven logeren. Dolle pret van 's morgens tot 's avonds natuurlijk. Echter hij was meermaals gestoken door dazen.
Jammer genoeg reageert ie allergisch op insecten beten en deze keer had ie goed prijs. Zijn been was enkele dagen nadien dubbel zo dik geworden met steenharde plekken erin. Hij hyperventileerde regelmatig van de pijn. Net de dag dat we in Zwolle zaten, ver van huis.
In wegrestaurants ijs gaan vragen om het ergste leed te stillen.

De volgende dag weer naar de huisarts. Toch maar antibiotica meegekregen. De beten waren helemaal ontstoken.

Hij trekt die rotbeesten aan, mijn man ook. Ik sta ernaast en ze doen me helemaal niets.
Kent iemand iets van homeopathie misschien om die krengen weg te houden? Het moet iets met lichaamsgeur te maken hebben, vermoed ik.

memsi
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door memsi »

Ik reageer ook zo sterk op steken van dazen en heb de raad gekregen van mijn dokter om vit B te nemen ,dazen houden dan niet van je lichaamsgeur
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

wat fijn om te lezen, dat je het gevoel hebt aan het genezen te zijn :D
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

hallo memsi

jij ook al? iedereen neemt hier al lang extra vit B. Hubby reageert gelukkig al minder op de beten sinds ie aan de vit B zit maar ze vinden hem ook nog altijd even lekker.

De apotheker heeft naar de leverancier van homeopathische middeltjes gebeld.

Preventief: Apis en Poumon
http://www.vithoulkas.com/en/books-stud ... /2097.html

Curatief: Ledum
http://www.vithoulkas.com/books-study/i ... le&id=3579

De juiste dosering herinner ik me niet meer, dat zie ik straks wel op de doosjes.

Plaats reactie